EKO Ράλλυ Ακρόπολις: Τα Top10 πιο εντυπωσιακά info για το σύγχρονο WRC
Δέκα εντυπωσιακές πτυχές της ιστορίας και του παρόντος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι: από το κόστος ενός σύγχρονου αυτοκινήτου μέχρι το μεγαλύτερο άλμα και τη μικρότερη διαφορά στον τερματισμό για το νικητή.
Το WRC μετρά μισό αιώνα ζωής, βασισμένο σε ένα ακόμα εκτενέστερο υπόβαθρο των αγώνων ράλι από τις απαρχές του 20ού αιώνα. Δείτε, παρακάτω, ορισμένα από τα ορόσημα της ιστορίας του, καθώς και ορισμένα εντυπωσιακά στοιχεία της σύγχρονης εποχής του:
- Το κόστος ενός εργοστασιακού αυτοκινήτου: Ένα αυτοκίνητο της κορυφαίας κατηγορίας των υβριδικών Rally1 του WRC αγγίζει το 1.000.000 ευρώ. Όμως, για τον έλεγχο του κόστους, θα επιβληθεί το 2025 όριο 400 χιλιάδων ευρώ. Ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας WRC2 έχει την μισή τιμή, περίπου 200.000 ευρώ.
- Η μικρότερη διαφορά στον τερματισμό: Όχι μία, αλλά δύο φορές ο νικητής ενός αγώνα του WRC κρίθηκε με διαφορά 0,2 δευτερολέπτων: το 2011, όταν ο Σεμπαστιάν Οζιέ νίκησε τον Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα στο Ράλι Ιορδανίας, και φέτος που ο Οττ Τάνακ κέρδισε τον Οζιέ στο Ράλι Σαρδηνίας.
- Το μεγαλύτερο άλμα της ιστορίας: Στο Ράλι Τουρκίας του 2010 ο Σεμπάστιαν Λεμπ “πέταξε” για 85 μέτρα στο πλέον εντυπωσιακό άλμα αυτοκινήτου στην ιστορία του σπορ. Ακολουθεί το άλμα των 75 μέτρων του Τιερί Νεβίλ στο Ράλι Φινλανδίας το 2022.
- Η μεγαλύτερη ειδική διαδρομη: Στη σύγχρονη ιστορία του WRC, η πιο εξαντλητική δοκιμασία για τα πληρώματα ήταν η ειδική διαδρομή των 80 χιλιομέτρων στο Ράλι Μεξικού του 2016 - και αυτό το ρεκόρ πολύ δύσκολα θα καταρριφθεί, καθώς οι ειδικές συνήθως έχουν πλέον μήκος 10-35 χιλιομέτρων.
- Η εξωφρενική ισχύς των σύγχρονων αυτοκινήτων: Επαναφέροντας τις θηριώδεις δυνάμεις του Group B, αλλά με πολύ ασφαλέστερα συστήματα ελέγχου πλέον, τα σύγχρονα κορυφαία αυτοκίνητα Rally1 ξεπερνούν τους 500 ίππους και τα 500 Nm ροπής. Φέρτε τώρα στο μυαλό σας όλη αυτή τη δύναμη σε έναν στενό ορεινό χωματόδρομο.
- Τα φοβερά ρεκόρ του Λεμπ: Με 9 παγκόσμια πρωταθλήματα και 80 νίκες, ο Σεμπαστιάν Λεμπ είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός ράλι της ιστορίας. Έχοντας ξεκινήσει στην καριέρα του από το Ράλι Γερμανίας 2002, αγωνίστηκε για 20 χρόνια, εκκίνησε 184 αγώνες, κέρδισε 946 (!) ειδικές διαδρομές και ανέβηκε στο βάθρο 120 φορές.
- Ο πιο επιτυχημένος κατασκευαστής: Η Lancia έχει το ρεκόρ πρωταθλημάτων κατασκευαστών στην ιστορία του WRC, με 10, ενώ ακολουθεί η Citroen με 8. Βεβαίως, η Toyota μπορεί φέτος να φτάσει τους Γάλλους στη δεύτερη θέση, αν κερδίσει τον τίτλο του 2024. Τις περισσότερες νίκες, συνολικά 102, έχει η Citroen.
- Ο πιο έμπειρος οδηγός της ιστορίας: Ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα, νυν αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας της Toyota Gazoo WRC, έχει το ρεκόρ των περισσότερων συμμετοχών στο WRC -συνολικά 210- από το Ράλι Βρετανίας 2002 μέχρι και το Ράλι Φινλανδίας του 2023. Ακολουθεί ο Κάρλος Σάινθ με 194 εκκινήσεις και ο Ντάνι Σόρδο με 191.
- Το αρχαιότερο Ράλι του πρωταθλήματος: Το Ράλι Ακρόπολις ξεκίνησε μεν το 1953, και ήταν από τους ιδρυτικούς αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι δύο δεκαετίες μετά, αλλά η ιστορία του Ράλι Μόντε Κάρλο πάει πίσω στο 1911 και στα πρώτα χρόνια της ιστορίας της αυτοκίνησης.
- Οι νεότεροι και μεγαλύτεροι σε ηλικία νικητές: Το 2022 ο Κάλε Ροβάνπερα έγινε ο νεαρότερος σε ηλικία παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι, μία μέρα μετά τα 22α γενέθλιά του. Ο Φινλανδός είναι και ο νεαρότερος νικητής αγώνα, στην Εσθονία το 2021, όταν ήταν 20 ετών και 289 ημερών. Ο γηραιότερος νικητής είναι ο Σεμπάστιαν Λεμπ, που κέρδισε το Ράλι Μόντε Κάρλο το 2022 έναν μήνα πριν από τα 48α γενέθλιά του.