Εκτός μάχης ο Σάινθ, ανέκαμψε ο Λεμπ, ο Λάτεγκαν επέστρεψε στην κορυφή του Ντακάρ μετά την ΕΔ2
Καθώς ο περσινός νικητής του Ράλι Ντακάρ Κάρλος Σάινθ παραδέχθηκε ότι οι ελπίδες του για νίκη στο ντεμπούτο του με τη Ford εξανεμίστηκαν, ο Χενκ Λάτεγκαν της εργοστασιακής Toyota επέστρεψε στην κορυφή της γενικής παρότι τη μαραθώνια Ειδική Chrono 48h κέρδισε ο Γιαζίντ Αλ Ραζί της Overdrive Toyota.
Ο Γιαζίντ Αλ Ράζι, ιδιώτης με ένα Hilux της Overdrive Toyota, ήταν ο νικητής της μαθαρώνιας, διήμερης 2ης Ειδικής Διαδρομής Chrono 48h του Ράλι Ντακάρ 2025, όμως ήταν ο Νοτιοαφρικανός Χενκ Λάτεγκαν της εργοστασιακής Toyota Gazoo Racing εκείνος που ανέβηκε στην κορυφή της γενικής κατάταξης μετά την τρίτη ημέρα του αγώνα της Σαουδικής Αραβίας.
Ο τερματισμός της μαθαρώνιας διήμερης Ειδικής των 947 χιλιομέτρων βρήκε τον Αλ Ραζί με χρόνο 10 ωρών και 32:54 λεπτών, που σήμαινε ότι ο Σαουδάραβας ήταν 4’:29’’ ταχύτερος του Νάσερ Αλ Ατίγια της εργοστασιακής Dacia - καθώς οι δύο Άραβες κυριάρχησαν αυτό το διήμερο (5-6/1).
Τον τρίτο χρόνο σημείωσε ο Λάτεγκαν, 6’:16’’ πίσω από τον Αλ Ραζί. Όμως, όταν ο Αλ Ατίγια δέχθηκε ποινή 4 λεπτών για υπερβολική ταχύτητα στους δημόσιους δρόμους των απλών διαδρομών, ο Λάτεγκαν ανέβηκε δεύτερος στην κατάταξη της ΕΔ.
Και όταν δέχθηκε ποινή 2 λεπτών (για τον ίδιο λόγο) και ο Αλ Ράζι, το προβάδισμα του Νοτιοαφρικανού στη γενική κατάταξη διευρύνθηκε στα 4:45 από τον Σαουδάραβα, και στα 11’:14’’ από τον Αλ Ατίγια.
Στους Αλ Ραζί και Αλ Ατίγια απέμενε να καλύψουν σήμερα (6/1) τα τελευταία 341 χιλιόμετρα της μαραθώνιας ΕΔ, έχοντας συμπληρώσει τα πρώτα 2/3 της χθες. Στο checkpoint του 782ο χιλιομέτρου ο Αλ Ραζί είχε πάρει άλλα δύο λεπτά από τα Αλ Ατίγια, αλλά ο τελευταίος μείωσε αυτή την υστέρηση ακόμα και στα 26’’. Ωστόσο, μέχρι τον τερματισμό της Chrono 48h ο οδηγός από το Κατάρ, περσινός παγκόσμιος πρωταθλητής του W2RC, έχασε πάνω από 4 λεπτά.
Πίσω του, στη 4η θέση της γενικής κατάταξης, βρίσκεται το εκπληκτικό δίδυμο των Τόμπι Πράις και Σαμ Σάντερλαντ. Δις νικητές του αγώνα με μοτοσικλέτες και οι δύο, οι θρυλικοί αναβάτες κάνουν φέτος το ντεμπούτο τους με αυτοκίνητο - και είναι άκρως εντυπωσιακοί, διότι παρά την έλλειψη εμπειρία τους βρίσκονται στην 4η θέση της γενικής, μισό λεπτό πίσω από τον Αλ Ατίγια, έχοντας γράψει στον 9ο χρόνο στην Chrono 48h.
Καθώς ο Σάντερλαντ αστειεύτηκε ότι το βρίσκει δύσκολο να φωνάζει τις οδηγίες του Roadbook παρά να τις λέει από μέσα του, ο Πράις παραδέχθηκε ότι μέχρι τώρα -στα χρόνια που συμμετείχε στο Ντακάρ με τις μοτοσικλέτες της ΚΤΜ- είχε υποτιμήσει λίγο το έργο των πληρωμάτων των αυτοκινήτων.
Στην 5η θέση της γενικής ανέβηκε ο Ματίας Έκστρομ της Ford, με το Raptor T1+ της M-Sport, ενώ ο Σεμπαστιάν Λεμπ ανέβηκε στην 6η - ανακάμπτοντας σήμερα (6/1) από τα προβλήματα που αντιμετώπισε χθες με το σύστημα ψύξης του εργοστασιακού Dacia Sandrider.
Ο Γάλλος, όπως και ο Αλ Ατίγια, μπορούν τώρα να υπολογίζουν στην υποστήριξη της Κριστίνα Γκουτιέρεζ, έτερης οδηγού της εργοστασιακής Dacia, που εγκατέλειψε σήμερα και χωρίς ελπίδες διάκρισης πλέον θα συνεχίσει από αύριο τον αγώνα με αποκλειστικό σκοπό την υποστήριξη των δύο πρωτων.
Για τον Κάρλος Σάινθ, τετράκις νικητή του Ντακάρ, αυτό ήταν ένα καταστροφικό διήμερο. Χθες ο Ισπανός τούμπαρε το Ford Raptor T1+ και έχασε πάνω από μία ώρα, αποκτώντας και έναν ενοχλητικό πόνο στη μέση του.
Νέα προβλήματα σήμερα, με την πλοήγηση και με ένα κλατάρισμα, άφησαν τον Ισπανό στην 23η θέση της Ειδικής και στην 26η θέση της γενικής - μιάμιση ώρα μακριά από την κορυφή, αναγκάζοντάς τον να παραδεχθεί ότι πλέον είναι απίθανο να διατηρήσει το στέμμα του Ντακάρ.
“Όλα πήγαν στραβά. Ήταν δύο μέρες που θέλω να ξεχάσω, δύο δύσκολες μέρες να τις αποδεχθείς, στο ξεκίνημα του αγώνα. Όμως έτσι είναι τα πράγματα και τώρα θέλω να ανακάμψω, πνευματικά και σωματικά, και να προσπαθήσω να βοηθήσω την ομάδα - κι αν καταφέρω να κερδίσω και καμία Ειδική, τόσο το καλύτερο”, είπε ο Σάινθ.
“Απομένει ακόμα πολύ μεγάλο μέρος του αγώνα. Προφανώς, οι ελπίδες μου για νίκη εξανεμίστηκαν, αλλά όπως είπα αν μπορέσω να βοηθήσω την ομάδα και να μάθω και προσπαθήσω κάτι τόσο το καλύτερο. Ξέραμε ότι αυτή η 48ωρη Ειδική θα ήταν καθοριστική, και έτσι αποδείχθηκε για εμάς και για άλλους επίσης” πρόσθεσε ο Ισπανός.
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (Μετά την ΕΔ2)