X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Elio de Angelis: Ο τελευταίος gentleman...

Σαν σήμερα (15/5) σκοτώθηκε ο Elio de Angelis, ένας πραγματικά ξεχωριστός Ιταλός οδηγός της Φόρμουλα 1 που είπε "όχι" στη Ferrari.

"Είσαι τρελός; Σου δίνω την ευκαιρία!", απάντησε ο Enzo Ferrari στον Elio όταν ο πιλότος έθεσε θέμα αμοιβής σε περίπτωση συνεργασίας. Kάπως έτσι, δεν οδήγησε ποτέ για την Scuderia. Ήταν δύο διαφορετικές εποχές, δύο διαφορετικές νοοτροπίες.

Η απάντηση του «γέρου» στεναχώρησε τον Elio που κάθε άλλο παρά συνηθισμένος άνθρωπος ήταν. Γιατί ένας πιλότος που (με ίδιο υλικό) είναι ταχύτερος στις δοκιμές από τον Ayrton Senna είναι, εκ των πραγμάτων, ξεχωριστός Πόσο μάλλον, όταν αφού βγει από το μονοθέσιο, μπορεί να ερμηνεύσει με άνεση κάθε απαιτητικό, κλασσικό, κομμάτι στο πιάνο.

«Ανολοκλήρωτη συμφωνία», ή ακόμα και «ο τελευταίος gentleman», ήταν οι χαρακτηρισμοί που τον συνόδευαν. Γεννήθηκε τον Μάρτιο (26) του '58 στην Ρώμη. Ο πατέρας του, Giulio, που συμμετείχε σε αγώνες ράλυ με Lancia Aurelia, σημειώνοντας παράλληλα και αρκετές επιτυχίες σε αγώνες μηχανοκίνητων σκαφών, ασφαλώς επηρέασε τον νεαρό βλαστό ο οποίος ήδη στα 16 του βρίσκεται πλήρωμα στις προσπάθειες του γεννήτορα στα θηριώδη σκάφη.

Ταυτόχρονα στέφεται Πρωταθλητής κάρτινγκ Ιταλίας. Τρία χρόνια αργότερα κερδίζει το πρωτάθλημα F3 της χώρας του ενώ πλασάρεται δεύτερος (πίσω απο τον Pironi) στο Monaco, που δεν θα του ξεφύγει, την επόμενη χρονιά.

Είναι, δεν είναι 20 χρονών όταν γίνεται το επεισόδιο με τον Enzo, έχει ήδη οδηγήσει μια Ferrari F1 στο Fiorano, και ίσως έχει χάσει την ευκαιρία της ζωής του, πράγμα το οποίο πιθανότατα αντιλαμβάνεται αλλά προφανώς δεν τον πολυενδιαφέρει.

Ο de Angelis ήταν ο ορισμός του ξεχωριστού. Μπορούσε να εμφανιστεί στα pits ξεχνώντας να φέρει το κράνος του, να δανειζόταν ένα, να δεθεί τραβώντας την τελευταία ρουφηξιά από το τσιγάρο, να μπει στην πίστα και να γράψει μισό δεύτερο ταχύτερο χρόνο από τον team mate, Ν. Mansell. Έτσι απολύτως φυσιολογικά, χωρίς πίεση. Ήταν ταλαντούχος, καλλιεργημένος, οικονομικά ανεξάρτητος, με στυλ. Παρ' όλη όμως, την άνετη οικονομική του κατάσταση ήταν απλός, προσιτός, φιλικός. Δεν κράταγε σε απόσταση τους μηχανικούς, είχε πάντα μια καλή κουβέντα, ένα αστείο. Δημιουργούσε μια ζεστή, οικεία, άνετη ατμόσφαιρα γύρω του.

Αγωνιστικά η καλύτερη χρονιά του ήταν το '84 όταν τερμάτισε το πρωτάθλημα 3ος πίσω από το σπουδαίο δίδυμο (Lauda, Prost) των πανίσχυρων McLaren, με τριπλάσιους σχεδόν πόντους από τον ομόσταυλο του, μελλοντικό πρωταθλητλή Nigel Mansell.

To '86 τον βρίσκει στην Brabham. Καταλαμβάνει τη θέση του παγκόσμιου πρωταθλητή Nelson Piquet. Δίπλα του, teammate, ο συμπατριώτης του Riccardo Patrese. Η ΒΤ55 με κινητήρα B.M.W. δεν ήταν πια ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Δεν είναι τυχαίο πως στο τέλος της χρονιάς, η ομάδα θα συλλέξει μόλις 2 βαθμούς τερματίζοντας μια θέση πριν το τέλος, στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Οι παλιές καλές της μέρες είναι παρελθόν. Μολοντούτο, ο Elio, δίνει τον καλύτερο του εαυτό προκειμένου να την κάνει ανταγωνιστικότερη.

Στις 14 Μαϊου βρίσκεται στην πίστα του Paul Ricard για δοκιμές εξέλιξης. Σε ένα γρήγορο γύρο η πίσω πτέρυγα αποσπάται από την BT55. Το μονοθέσιο αποσταθεροποιείται, απογειώνεται, για να προσγειωθεί ανάποδα με τον πιλότο παγιδευμένο και ελαφρά μόνο τραυματισμένο. Το διαμέρισμα του κινητήρα παίρνει φωτιά, οι ανεκπαίδευτοι, κριτές χρειάστηκαν περισσότερο από τριάντα λεπτά για να τον απεγκλωβίσουν και η κατάστασή του όταν διακομίστηκε σε νοσοκομείο της Μασσαλίας, ήταν κρίσιμη.

Απεβίωσε 29 ώρες αργότερα, το απόγευμα της 15ης Μάιου του 1986 - πριν από τριάκοντα παρά ένα χρόνια.

Στην κηδεία του, έπαιξαν το κομμάτι του Elton John «Song for a guy». Μάλλον όχι με τόση χάρη, όση εκείνος το είχε ερμηνεύσει, στην περίφημη απεργία των πιλότων στο Kyalami τον Ιανουάριο του '82, σε ένα λευκό πιάνο με ουρά, που ποίος ξέρει πως βρέθηκε ανάμεσα στα μονοθέσια.

Το instrumental αυτό κομμάτι, ο Εlton το είχε γράψει εις μνήμην ενός υπαλλήλου του που έχασε τη ζωή του, στα 17 μόλις χρόνια του, σε τροχαίο ατύχημα με μοτοσυκλέτα.

Ο Elio έφυγε από τον μάταιο τούτο κόσμο στα 28 του χρόνια και ο χαρακτηρισμός «ανολοκλήρωτη συμφωνία» δείχνει απολύτως ακριβής.

Για περισσότερες ιστορίες από το χώρο των αγώνων και όχι μόνο... Tellingstories.gr

Διαβάστε ακόμη στο Car and Driver:

Πως μοιράζονται τα εκατομμυρια στη F1

Βόλτα στο Μονακό με τον J.M.Fangio

Προβοκάτορας ο Alonso λένε οι Ιταλοί

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ