Έλληνες φοιτητές κατασκευάζουν μοτοσυκλέτα για την Moto3!
Η ομάδα Τyφοοn του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (Π.Δ.Μ.) ετοιμάζει την πρώτη ελληνική αγωνιστική μοτοσυκλέτα προδιαγραφών Moto3
Μυαλά υπάρχουν, όπως και διάθεση για δουλειά και καινοτομίες. Απτό παράδειγμα η ομάδα Τyφοοn του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (Π.Δ.Μ.), η οποία ετοιμάζει την πρώτη ελληνική αγωνιστική μοτοσυκλέτα προδιαγραφών Moto3 - της μικρότερης δηλαδή κατηγορίας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος των MotoGP στην οποία αγωνίζονται μοτοσυκλέτες με 4χρονους κινητήρες 250cc.
Η ομάδα Τyφοοn θα λάβει μέρος στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Motostudent που θα γίνει τον Οκτώβριο στην πίστα Motorland Aragon στην Ισπανία.
Ο υπεύθυνος της επιστημονικής ομάδας επίκουρος καθηγητής του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Δημήτρης Γιαγκόπουλος εξηγεί ότι « στον διαγωνισμό θα λάβουν μέρος 35 πανεπιστήμια κατά κύριο λόγο από την Ευρώπη αλλά και από άλλες χώρες του κόσμου. Ο ανταγωνισμός είναι πολύ σκληρός καθότι οι περισσότερες ομάδες διαθέτουν εμπειρία αφού έχουν λάβει κι άλλη φορά μέρος».
Το πρωτότυπο μοντέλο της μοτοσυκλέτας είναι στημένο στο εργαστήριο, έχουν ολοκληρωθεί όλα τα σχέδια και σε λίγες ημέρες θα ξεκινήσει η κανονική κατασκευή του πλαισίου της μοτοσυκλέτας σε τοπική επιχείρηση που στηρίζει το έργο της ομάδας.
Ο φορέας του διαγωνισμού πρόσφερε τον κινητήρα, τις ρόδες και τις ζάντες που είναι κοινά για όλους τους διαγωνιζόμενους και η ομάδα θα πρέπει να κατασκευάσει όλα τα υπόλοιπα που θα βαθμολογηθούν από τους διεθνείς αξιολογητές του διαγωνισμού.
Η κατασκευή, σύμφωνα με τον προγραμματισμό θα ολοκληρωθεί στο τέλος Μαΐου και αμέσως μετά θα ξεκινήσουν οι δοκιμές του μοντέλου σε αγωνιστική πίστα. Θα διαρκέσουν 2,5 μήνες ώστε να γίνουν οι παρατηρήσεις και τυχόν διορθώσεις από την ομάδα.
Έχει βρεθεί επαγγελματίας οδηγός αγώνων που θα κάνει τα δοκιμαστικά στη MotoGP3 250cc, όπως ονομάζει τη μοτοσυκλέτα της η ομάδα, ενώ ο ίδιος θα την οδηγήσει και στην πίστα της Aragon.
Μια από τις καινοτομίες που εφάρμοσε η ομάδα Τyφοοn MotoRacing είναι ότι κατασκεύασε το πρώτο ελληνικό πλαίσιο ταχείας πρωτοτυποίησης. Δηλαδή το πλαίσιο της MotoGP3 δημιουργήθηκε σε κλίμακα 1:1 με τη χρήση 3D εκτυπωτή. « Χρειάστηκαν περίπου 1000 ώρες στο εργαστήριο για να καταφέρουμε να κατασκευάσουμε το πλαίσιο στον εκτυπωτή» αναφέρει ο φοιτητής Γιώργος Κουτσάκης, « κι έτσι εξοικονομήσαμε πολύ χρόνο και χρήματα από το να προβαίναμε στη μοντελοποίηση με πραγματικά υλικά».
« Η καινοτομία που εφαρμόσαμε στη φάση του σχεδιασμού είναι ένα από τα σημαντικά στοιχεία του εγχειρήματος που βαθμολογούνται», εξηγεί ο καθηγητής Δημήτρης Γιαγκόπουλος. « Με βάση αυτή την πρακτική -συνέχισε- καταφέραμε να πραγματοποιήσουμε πολλές βελτιώσεις σε πολύ σύντομο χρόνο». Θα υπάρξουν και άλλες καινοτομίες προκειμένου το τελικό μοντέλο να έχει χαρακτηριστικά πρωτοτυπίας και καινοτομίας αλλά για λόγους συναγωνισμού η ομάδα είναι πολύ φειδωλή στα λόγια της.
Επιγραμματικά αναφέρθηκε ότι για πολλά βοηθητικά εξαρτήματα της μηχανής οι μήτρες τους θα κατασκευαστούν στον 3D εκτυπωτή πριν πάρουν τον δρόμο της κατασκευής σε επιχειρήσεις που συνεργάζονται και στηρίζουν το εγχείρημα της ομάδας, ενώ επίσης κάποια μέρη της μηχανής είναι κατασκευασμένα εξ ολοκλήρου στον τρισδιάστατο εκτυπωτή του εργαστηρίου. Επίσης θα υπάρχει καινοτομία που θα διευκολύνει την πρόσβαση στη μηχανή των ατόμων με αναπηρία.
Στο εγχείρημα της Tyφoon Motoracing συνεργάζονται ελληνικές επιχειρήσεις προσφέροντας τεχνογνωσία και βοήθεια στο τομέα του λογισμικού και των κατασκευών η ακόμη και χρήματα για να ολοκληρωθεί η κατασκευή.
Πρόσφατα, η ομάδα Tyφoon Motoracing παρουσίασε τη δουλειά της στο κοινό της πόλης (στην κεντρική πλατεία της Κοζάνης) στοχεύοντας στην ευαισθητοποίηση των πολιτών και επιχειρήσεων όπου μέσω των χορηγιών να ανταπεξέλθουν στα έξοδα της αποστολής. « Χρειάζονται χρήματα για να μεταφερθεί σε τρέιλερ μηχανή και τα εξαρτήματα του σέρβις καθώς και έξοδα που αφορούν την αποστολή και διαμονή της ομάδας στην Ισπανία», σημειώνει στο ΑΠΕ -ΜΠΕ ο φοιτητής Χρήστος Ξεφτέρης.
Η ομάδα Tyφoon Motoracing πλαισιώνεται από 12 φοιτητές του τμήματος Μηχανολόγων από το 2ο έως και το 5ο έτος και τους καθηγητές Δημήτρη Γιαγκόπουλο και Γιώργο Νένε.
Η κουβέντα που βγαίνει από τα χείλη όλων, αλλά από τους φοιτητές με περισσότερη ένταση είναι ότι « θέλουμε να δείξουμε ότι ως νέοι επιστήμονες τα καταφέρνουμε και ότι ως Ελλάδα μπορούμε ακόμη και να παράγουμε».