Ένα λάθος, μία πολ ποζίσιον!
Ο Νίκο Ρόζμπεργκ θα εκκινήσει επικεφαλής το GP του Μονακό, καθώς ένα οδηγικό του λάθος στέρησε από τον Λιούις Χάμιλτον την ευκαιρία να κάνει τον ταχύτερο γύρο του.
Ο Νίκο Ρόζμπεργκ έβαλε τέλος στις διαδοχικές πολ ποζίσιονς του Λιούις Χάμιλτον στο Μονακό, ενόψει του 6ου φετινού Γκραν Πρι της Formula 1 το μεσημέρι της Κυριακής (25/05) - αλλά το κατάφερε με μια μάχη που δεν έγινε ποτέ.
Οι δύο οδηγοί της κυρίαρχης Mercedes ξεκίνησαν τη μονομαχία του τελευταίου γύρου στα τελευταία δύο λεπτά των δοκιμών κατάταξης. Πρώτος ο Ρόζμπεργκ, λίγο πιο πίσω ο Χάμιλτον.
Ο Ρόζμπεργκ, που μέχρι τότε είχε τον πρώτο χρόνο, έκανε όμως ένα οδηγικό λάθος στα φρένα της φουρκέτας Μιραμπό, που τον ώθησε στο χώρο διαφυγής της πίτας.
Φτάνοντας στο σημείο, ο Χάμιλτον αναγκάστηκε να αφήσει γκάζι αντικρίζοντας τις κίτρινες σημαίες, και έτσι ο Άγγλος (που ήταν ταχύτερος του Ρόζμπεργκ στη δεύτερη περίοδο των δοκιμών κατάταξης) δεν απέκτησε ποτέ την ευκαιρία να κάνει τον τελευταίο, καλό του γύρο.
Η "παγερή" εξέλιξη του φινάλε των δοκιμών κατάταξης και ο παράδοξος τρόπος που κρίθηκαν, ωστόσο, δεν εμπόδισαν τον Ρόζμπεργκ να πανηγυρίσει την πολ ποζίσιον που, αν τη συνοδεύσει με μια καλή εκκίνηση, τον χρίζει φαβορί για να επαναλάβει την περσινή του νίκη στο κρατίδιο της γαλλικής ριβιέρας.
Παρά την ιδιαιτερότητα του σιρκουί του Μονακό, η Mercedes αποδείχθηκε -τουλάχιστον στην απόλυτη ταχύτητα ενός γύρου- ξανά σημαντικά ταχύτερη από τη Red Bull, που κατέλαβε τη δεύτερη σειρά με τον Ντάνιελ Ρικιάρντο και τον Σεμπάστιαν Φέτελ (που είχε ένα πρόβλημα με το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας, ERS-K) και από τη Ferrari που κατέλαβε την τρίτη σειρά με τους Φερνάντο Αλόνσο και Κίμι Ράικονεν.
Καλύτερος μετά τις τρεις κορυφαίες ομάδες αποδείχθηκε ο Ζαν-Έρικ Βερν της Toro Rosso, που είχε σημειώσει μάλιστα τον ταχύτερο χρόνο της πρώτης περιόδου, ενώ εξίσου σπουδαίοι ήταν και οι πρωτοεμφανιζόμενοι στο Μονακό και στη F1 φέτος Κέιβν Μάγκνουσεν και Ντάνιλ Κβίατ, μπαίνοντας στην πρώτη δεκάδα.
Ο Σέρχιο Πέρεθ, δέκατος, κατάφερε και στο Μονακό να επικρατήσει του Νίκο Χούλκενμπεργκ, ενώ ο Τζένσον Μπάτον και ο Φελίπε Μάσα ήταν δύο σημαντικές απουσίες από τη δεκάδα. Ο δεύτερος, ωστόσο, δεν φέρει την ευθύνη διότι στο τέλος του Q1 προσέκρουσε στη Williams, έπειτα από οδηγικό λάθος, ο Σουηδός της Caterham Μάρκους Έρικσον, αφήνοντας το μονοθέσιο του Βραζιλιάνου καθηλωμένο στην πίστα.
Οι αγωνοδίκες μελετούν τη συγκεκριμένη σύγκρουση, όπως και δύο άλλες περιστάσεις μεταξύ των Πέρεθ-Γκουτιέρεζ και Μαλδονάδο-Κβίατ, και δεν αποκλείεται σε κάποιες από αυτές να επιβάλλουν ποινές.
GP ΜΟΝΑΚΟ 2014
ΔΟΚΙΜΕΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ
1. Ρόζμπεργκ (Mercedes) 1:15.989
2. Χάμιλτον (Mercedes) +0.059
3. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) +0.395
4. Φέτελ (Red Bull-Renault) +0.558
5. Αλόνσο (Ferrari) +0.697
6. Ράικονεν (Ferrari) +1.400
7. Βερν (Toro Rosso-Renault) +1.551
8. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) +1.566
9. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) +2.101
10. Πέρεθ (Force India-Mercedes) +2.338
-----------------------------------------------------------------
11. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) 1:17.846
12. Μπάτον (McLaren-Mercedes) 1:17.988
13. Μπότας (Williams-Renault) 1:18.082
14. Γκροζάν (Lotus-Renault) 1:18.196
15. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) 1:18.356
16. Μάσα (Williams-Renault) -
-----------------------------------------------------------------
17. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) 1:18.741
18. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) 1:18.745
19. Μπιανκί (Marussia-Cosworth) 1:19.332
20. Τσίλτον (Marussia-Cosworth) 1:19.928
21. Κομπαγιάσι (Caterham-Renault) 1:20.133
22. Έρικσον (Caterham-Renault) 1:21.732