Έπεσε η αυλαία του Ιστορικού Ράλι Ελλάδας
To Ιστορικό Ράλι Ελλάδος 2016 πέρασε στην... ιστορία, με τον αγώνα να ολοκληρώνεται ιδανικά στο φιλόξενο Ναύπλιο, με τον Τερματισμό σε μια από τις πιο ιστορικές πόλεις της Ελλάδας.
Η 3η και τελευταία ημέρα του αγώνα, ήταν σαφώς πιο μικρή από τον χθεσινό... μαραθώνιο των 16 ωρών και 10 Ε.Δ., αφού αποτελούνταν από 4 ασφάλτινες Ε.Δ., συνολικού μήκους 35,12 χιλιομέτρων.
Με τις διαφορές να είναι αρκετά μεγάλες από τις δύο προηγούμενες ημέρες, τα πληρώματα απέφυγαν τα ρίσκα και ακολούθησαν ρυθμό με απώτερο σκοπό τον τερματισμό δίχως απρόοπτα, κάτι που επαληθεύτηκε από το γεγονός πως δεν υπήρξαν ιδιαίτερα απρόοπτα.
CLICK ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ
Οι «Pedro» - Emanuele Baldaccini (Lancia Delta Integrale 16V, 1990) διατήρησαν το προβάδισμα που είχαν αποκτήσει κατά τη διάρκεια των προηγούμενων ημερών και επέστρεψαν νικητές στο Ναύπλιο, μετά από έναν αγώνα 19 Ε.Δ., με μήκος 254,9 αγωνιστικών χιλιομέτρων, κερδίζοντας ταυτόχρονα τους βαθμούς της νίκης στην Κατηγορία 4. Αυτή ήταν η 3η νίκη για τον «Pedro», τη στιγμή που ο Emanuele Baldacciniείναι ο πολυνίκης, έχοντας στεφθεί 5 φορές νικητής στη χώρα μας.
Στη 2η θέση της άτυπης γενικής κατάταξης τερμάτισε το πρώτο ελληνικό πλήρωμα, οι Παναγιώτης Παραδείσης-Κωνσταντίνος Ποιμενίδης (Ford Escort RS 2000, 1973), που ολοκλήρωσαν με τον καλύτερο τρόπο έναν μεγάλο και δύσκολο αγώνα, αφού απέφυγαν τα προβλήματα και έδειξαν διάρκεια στην απόδοσή τους, επικρατώντας ταυτόχρονα στην Κατηγορία 2.
Οι Σπύρος Πετρίδης - Αποστόλης Πάλλας (Toyota Corolla AE86, 1984), οι οποίοι αν και αντιμετώπισαν προβλήματα μικρότερης ή μεγαλύτερης έκτασης κατά τη διάρκεια του αγώνα, εντέλει ανταμοίφθηκαν από ένα ιδιαίτερα τιμητικό αποτέλεσμα, όπως είναι ο τερματισμός στην τριάδα ενός αγώνα με την αίγλη του Ιστορικού Ράλι Ελλάδος.
Μια θέση πιο πίσω ολοκλήρωσαν την προσπάθειά τους οι Georg Reitsperger - Βασίλης Χαρίτος (VW Golf GTI 16V, 1990), που αν και αντιμετώπισαν ποικίλα προβλήματα κατά τη διάρκεια του τριημέρου με τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων ή τα αμορτισέρ του αυτοκινήτου τους κατάφεραν να τερματίσουν, σημειώνοντας μάλιστα καλούς χρόνους όταν δεν αντιμετώπιζαν πρόβλημα.
Η πρώτη εξάδα της κατάταξης, συμπληρώθηκε από τους Γιώργο Χωριανόπουλο - Παναγιώτη Φωτεινόπουλο (Audi 80 GT, 1975) και Θάνο Καρύδα - Θεοδώρα Πασχαλίδου (Peugeot 504, 1972).
Επιπλέον, τους βαθμούς της πρώτης θέσης στην Κατηγορία 3 και στην Κατηγορία 1 κέρδισαν οι Γιώργος Κασιδόπουλος - Βαγγέλης Παναρίτης (ToyotaStarletKP60,1979) και HolgerStracke-MaikBottger (Watburg 312, 1966) αντίστοιχα.
Ο επίλογος γράφτηκε στην πόλη του Ναυπλίου, που φιλοξένησε επί τριημέρου τις αγωνιστικές δραστηριότητες, με τον Τερματισμό να πραγματοποιείται με φόντο το Παλαμήδι και τις απονομές στους νικητές, να γίνονται με φόντο ακόμη ένα σημείο-ορόσημο της πόλης, το Μπούρτζι.
Σύνοψη Αγώνα (Regularity)
Η τρίτη και τελευταία ημέρα του αγώνα για την Κατηγορία Regularity περιελάμβανε 12 δοκιμασίες ακριβείας συνολικού μήκους 243,36 χιλιομέτρων από τις συνολικά 45 που περιλάμβανε ο αγώνας.
Έπειτα από τρεις απαιτητικές ημέρες δοκιμασιών ακριβείας, τεχνικής και υπομονής και 855,90 χιλιόμετρα, θριαμβευτές της Κατηγορίας Regularity του Ιστορικού Ράλι Ελλάδος αναδείχθηκαν οι Σπύρος και Νίκος Μουστάκας με Alfa Romeo Alfasud του 1978 και 38,5 βαθμούς ποινής.
Εκτός από τις εξαιρετικές επιδόσεις, το πλήρωμα έκλεψε την παράσταση επειδή ο συνοδηγός είναι μόλις 9,5 ετών, όντας ο νεαρότερος συμμετέχων του αγώνα και πλέον, με την πρώτη διεθνή διάκριση στο παλμαρέ του.
Ύστερα από μεγάλες μάχες μέχρι το νήμα, τη 2η θέση του βάθρου εν τέλει κατέκτησαν οι περσινοί νικητές του αγώνα Paolo Marcattilj – Francesco Giammarino με Porsche 911 2.0 SWB του 1967 και 41,4 β.π., ενώ με μόλις 0,7 β.π. διαφορά τερμάτισαν πίσω τους οι Θεμιστοκλής Κονταράτος – Ιούλιος Ιατρίδης με Porsche 911 SC (1973), έχοντας συγκεντρώσει συνολικά 42,1 β.π. Στην 4η θέση βρέθηκαν οι Γιάννης Κατσαούνης - Μαθιός Μανσόλας (VW Golf, 1979) και 54,1 β.π.
Την πρώτη εξάδα, συμπληρώνουν οι Christian Crucifix – Joseph Lambert με Alfa Romeo Spider του 1975 και 62,4 β.π. και οι Πέτρος Βασιλόπουλος – Σταμάτης Ψύλογλου με Ford Capri GT (1973), έχοντας συγκεντρώσει 65,9 β.π.
Θυμίζουμε ότι το πλήρωμα από το Βέλγιο έχασε τις ελπίδες του για μια θέση στο βάθρο στο Σκέλος 2, όταν έχασαν 12 πολύτιμα δευτερόλεπτα σε σημείο που δεν μπόρεσαν να προσπεράσουν ένα λεωφορείο.
Η ημέρα ολοκληρώθηκε με τον καλύτερο τρόπο για την Κατηγορία Regularity μe την Απονομή να πραγματοποιείται στην πλατεία Φιλελλήνων της γραφικής πόλης του Ναυπλίου.