Επίσημο: Η Aston Martin με κινητήρες Honda από το 2026
Η Aston Martin αποφάσισε να εγκαταλείψει τους κινητήρες της Mercedes και να ξεκινήσει την αποκλειστική εργοστασιακή συνεργασία με τη Honda από το 2026, καθώς οι Ιάπωνες επιστρέφουν ολοκληρωτικά στη Formula 1.
Η Aston Martin θα εξακολουθήσει να χρησιμοποιεί τις μονάδες ισχύος της Mercedes μέχρι το τέλος της σεζόν της Formula 1 του 2025, όπως και η Honda να παρέχει τις δικές της στη Red Bull Racing και στην Alpha Tauri μέχρι το ίδιο χρονικό σημείο.
Όμως, σε συνέχεια της απόφασης της RBR να συνεργαστεί με τη Ford για την κατασκευή των κινητήρων Red Bull Ford Powertrains στο νεότευκτο εργοστάσιο της πρώτης στο Μίλτον Κινς, η Honda αναζητούσε συνεργάτιδα ομάδα για να επιστρέψει στο σπορ εργοστασιακά και επίσημα το 2026 - με αφορμή τους νέους τεχνικούς κανονισμούς των κινητήρων, που δίνουν πολύ μεγαλύτερη έμφαση στην ηλεκτροκίνηση.
Πρόσφατα έγινε γνωστό ότι οι Ιάπωνες επιθυμούσαν να συνεργαστούν αποκλειστικά και μόνο με την Aston Martin -αποκλείοντας την αναβίωση της συνεργασίας τους με τη McLaren ή τη Williams- και τώρα ανακοίνωσαν ότι η συμφωνία επετεύχθη και επίσημα, επιβεβαιώνοντας ότι η διοίκηση της εταιρείας στο Τόκιο έλαβε την οριστική απόφαση επίσημης και εργοστασιακής επιστροφής στη Formula 1 το 2026.
Έτσι, οι Aston Martin θα πυροδοτούνται από τις υβριδικές μονάδες ισχύος της Honda από το 2026. Ο ιδιοκτήτης της βρετανικής ομάδας, Λόρενς Στρολ, είπε ότι η συμφωνία με τη Honda είναι "το τελευταίο κομμάτι του παζλ" για να γίνει πρωταθλήτρια η Aston Martin.
Τα οφέλη της αποκλειστικής συνεργασίας με ένα εργοστάσιο, ειδικά με αυτό που κατασκευάζει τους κινητήρες της πρωταθλήτριας των τελευταίων ετών, είναι σημαντικά για μια αγωνιστική ομάδα με βλέψεις πρωταθλητισμού.
Το κυριότερο είναι ότι θα υπάρξει πλήρης αλληλεπίδραση μεταξύ των σχεδιαστών του σασί και του μοτέρ, για να επιτευχθούν τα μέγιστα αεροδυναμικά οφέλη - κάτι που δεν μπορεί να πετύχει μια ομάδα με έναν πελατειακό κινητήρα, που έρχεται έτοιμος και σχεδιασμένος για μια άλλη ομάδα (στη συγκεκριμένη περίπτωση, την εργοστασιακή της Mercedes).
Παράλληλα, η τεχνογνωσία της Honda επεκτείνεται και στην κατασκευή του κιβωτίου ταχυτήτων και της πίσω ανάρτησης, τα οποία είναι επίσης εξαρτήματα που η Aston Martin προμηθεύεται από τη Mercedes.
Η απόφαση της Aston Martin είναι μια κίνηση-ματ, δεδομένου ότι οι κινητήρες της Honda είναι οι πρωταθλητές των δύο περασμένων σεζόν και πιθανότατα θα είναι και των τριών επόμενων, μέχρι το τέλος του 2025.
Τα δεδομένα για τη Honda είναι πολύ διαφορετικά σε σχέση με την καταστροφική της επιστροφή στη F1 με τη McLaren το 2015. Σε αντίθεση με τότε, η Honda συμμετέχει ενεργά στο σπορ κατασκευάζοντας τους τρέχοντες κινητήρες μέχρι και το 2025, ενώ ήδη -δυόμισι χρόνια πριν τη μετάβαση στα νέα μοτέρ του 2026- έχει ήδη θεσπίσει την ομάδα μηχανολόγων που εργάζονται πυρετωδώς στο Τόκιο για τις νέες μονάδες ισχύος, που θα έχουν από το '26 οι δύο Aston Martin.
Σε συνδυασμό με τις τεράστιες επενδύσεις της Aston Martin στο εργοστάσιο του Σίλβερστοουν, και συγκεκριμένα με τη νέα αεροσήραγγα και τον νέο προσομοιωτή που θα είναι έτοιμα για τον πλήρη σχεδιασμό του μονοθεσίου του 2026, όλα δείχνουν ότι η Aston Martin-Honda θα έχει όλες τις βάσεις για να γίνει πρωταθλήτρια της F1.
"Οι Aston Martin και Honda έχουν πολλά κοινά, συμπεριλαμβανομένης της μηχανολογικής αρτιότητας, τη μακροχρόνια δέσμευση και το πάθος της νίκης", σχολίασε ο Λόρενς Στρολ.
"Η Honda και οι μηχανολόγοι της είναι ανταγωνιστικοί και λατρεύον να εξελίσσουν τα προϊόντα τους για τους αγώνες. Οι αγώνες είναι μέρος του DNA τους και πάντοτε ήταν. Αλλά είναι μέρος του DNA και της Aston Martin για τα τελευταία 110 χρόνια, και μαζί θα κερδίσουμε.
Η Aston Martin είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη ομάδα στο σπορ αλλά και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου τριπλασιάσαμε τους ακολούθους μας.
Η συνεργασία μας με τη Honda είναι το τελευταίο κομμάτι του παζλ για να καθιερώσουμε την Aston Martin ως κορυφαία ομάδα ικανή να κερδίζει τίτλους. Μαζί με το νέο μας εργοστάσιο, δίνουμε στην ομάδα όλα τα εργαλεία που χρειάζεται για να κερδίσει".
Ο Στρολ κατέληξε επιβεβαιώνοντας την ανάγκη της ομάδας για μια αποκλειστική εργοστασιακή συνεργασία προμήθειας κινητήρων: "Η καθιέρωση της Aston Martin στην απόλυτη κορυφή του σπορ απαιτεί την πλήρη αξιοποίηση κάθε τομέα του τεχνικού μας συνόλου, και τώρα μια εξατομικευμένη μονάδα ισχύος είναι το πιο σημαντικό βήμα σε αυτό το ταξίδι".
Για την ομάδα του Σίλβερστοουν, με τις διάφορες ονομασίες της -Force India, Racing Point, Aston Martin- το 2025 θα φέρει το τέλος της συνεργασίας με τη Mercedes που ξεκίνησε από το 2009.
Και για τη Honda, η επίσημη επιστροφή της εκπορεύτηκε από την έμφαση στην ηλεκτροκίνηση και στα 100% βιοκαύσιμα με τους κινητήρες του 2026 - έμφαση που αντικατοπτρίζει τις αντίστοιχες τάσεις της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου, και η οποία ήδη προσέλκυσε στο σπορ τις Audi, Ford, και πιθανότατα και Cadillac (μαζί με τις παραδοσιακές δυνάμεις Ferrari, Mercedes, Renault).
"Ένας από τους βασικούς λόγους της απόφασής μας να αναλάβουμε τη νέα αυτή πρόκληση στη F1 ήταν ότι η κορωνίδα του παγκόσμιου μότορσπορ προσπαθεί να γίνει ένα βιώσιμο πρωτάθλημα - κι αυτό ευθυγραμμίζεται με την κατεύθυνση που έχει πάρει η Honda προς την ουδετερότητα του διοξειδίου του άνθρακα", είπε ο Τοσιχίρο Μίμπε, διευθύνων σύμβουλος της Honda.
Ο Ιάπωνας συνέχισε λέγοντας πως η F1 "θα γίνει η πλατφόρμα πάνω στην οποία θα εξελίσσουμε τις τεχνολογίες μας για την ηλεκτροκίνηση. Πιστεύω ότι η τεχνογνωσία και η τεχνολογία που θα αποκτήσουμε από αυτή τη νέα πρόκληση μπορούν εν δυνάμει να εφαρμοστούν άμεσα στα μελλοντικά μας αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής - όπως σε ένα σπορ ηλεκτρικό ή σε διάφορους τομείς σαν τα eVTOL (σ.σ.: ηλεκτροκίνητα ιπτάμενα μέσα μεταφοράς) που ήδη ερευνούμε και εξελίσσουμε".