FORMULA 1

Επίσημο: Ο Τσουνόντα στη Red Bull από το GP Ιαπωνίας, ο Λόσον πίσω στην RB

Getty Images / Red Bull Content Pool

Ο Γιούκι Τσουνόντα θα αγωνίζεται δίπλα στον Μαξ Φερστάπεν στην ομάδα της Red Bull Racing από το GP Ιαπωνίας (4-6 Απριλίου), όπως επιβεβαίωσε η ομάδα του Μίλτον Κινς. Ο Νεοζηλανδός Λίαμ Λόσον επιστρέφει στη Racing Bulls για να περισώσει την καριέρα του.

Όπως ήταν αναμενόμενο με τις πληροφορίες των τελευταίων ημερών, η Red Bull Racing ανακοίνωσε την εναλλαγή του Λίαμ Λόσον με τον Γιούκι Τσουνόντα στο γκαράζ δίπλα στον Μαξ Φερστάπεν, με άμεση εφαρμογή – από τον επόμενο αγώνα της F1, στη Σουζούκα της πατρίδας του Τσουνόντα.

Η RBR είχε επιλέξει στο τέλος του 2024 να σπάσει -με μεγάλο οικονομικό κόστος- το συμβόλαιο του Σέρτζιο Πέρεζ, επιλέγοντας για τη θέση του τον Λίαμ Λόσον που είχε εντυπωσιάσει σε 11 GP που συμμετείχε το 2023 και ‘24 με την Alpha Tauri / Racing Bulls.

Ο Τσουνόντα παραμελήθηκε παρά την πολύ πλουσιότερη εμπειρία τεσσάρων ετών που είχε με τη β’ ομάδα της Red Bull, και παρά την συνεχιζόμενη υποστήριξη και πίεση της Honda προς την RBR.

Όμως, το ξεκίνημα του Νεοζηλανδού με τη Red Bull RB21 στο φετινό πρωτάθλημα δεν ήταν αυτό στο οποίο ήλπιζε καμία από τις δύο πλευρές: στο GP Αυστραλίας προκρίθηκε στην 18η θέση, ενώ στις κατατακτήριες της Σαγκάης ήταν τελευταίος στην εκκίνηση και του αγώνα Sprint και του κυρίως GP.

Ως αποτέλεσμα των φτωχών του επιδόσεων στις κατατακτήριες, ο Λόσον εκκίνησε και τα δύο του GP με τη Red Bull από την έξοδο των πιτς. Στην Αυστραλία ο 23χρονος Νεοζηλανδός εγκατέλειψε προσκρούοντας στις μπαριέρες στις ολισθηρές συνθήκες των εναλλασσόμενων καιρικών συνθηκών, ενώ στη Σαγκάη ήταν 12ος μετά από μια σειρά προβλημάτων και 3 αποκλεισμών των άλλων μονοθεσίων.

Πέραν της ελλιπούς εμπειρίας του Λόσον που δεν του επέτρεψε να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της φετινής Red Bull RB21 και να τη φέρει στα μέτρα του, η RBR φέρεται να επέλεξε την αλλαγή του με τον Τσουνόντα έτσι ώστε ο εμπειρότερος Ιάπωνας να βοηθήσει στην εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου της ομάδας του Μίλτον Κινς, μαζί με τον Μαξ Φερστάπεν.

Η απόφαση της τοποθέτησης του Τσουνόντα στη Red Bull ήταν συλλογική απόφαση της διοίκησης και όχι αποκλειστικά του διευθυντή της ομάδας, Κρίστιαν Χόρνερ. “Ήταν δύσκολο να βλέπουμε τον Λίαμ να πασχίζει με την RB21 στους δύο πρώτους αγώνες και ως αποτέλεσμα αποφασίσαμε συλλογικά να κάνουμε νωρίς μια αλλαγή”, τόνισε ο Βρετανός.

Και συνέχισε: “Ξεκινήσαμε τη σεζόν του 2025 με δύο στόχους: να διατηρήσουμε το παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών και να ανακτήσουμε τον τίτλο των κατασκευαστών, και αυτή είναι μια καθαρά αγωνιστική απόφαση.

Αναγνωρίζουμε ότι υπάρχει πολλή δουλειά να γίνει με την RB21 και η εμπειρία του Γιούκι θα αποδειχθεί εξαιρετικά πολύτιμη στην ανάπτυξη του μονοθεσίου. Τον καλωσορίζουμε στην ομάδα και ανυπομονούμε να τον δούμε πίσω από το τιμόνι της RB21.

Έχουμε καθήκον να προστατεύσουμε και να εξελίξουμε τον Λίαμ και από κοινού αποφασίσαμε ότι, μετά από μια δύσκολη αρχή, είναι λογικό να δράσουμε γρήγορα ώστε να αποκτήσει περισσότερη εμπειρία, συνεχίζοντας την καριέρα του στη Formula 1 με τη Visa Cash App Racing Bulls, ένα περιβάλλον και μια ομάδα που γνωρίζει πολύ καλά”, κατέληξε ο Χόρνερ.

Με αυτή την ανακοίνωση η Red Bull έθεσε τέλος στη φημολογία ότι σκόπευε να αποδεσμεύσει πλήρως τον Λόσον, προσπαθώντας να αποκτήσει για το δεύτερο κόκπιτ της RB τον Αργεντινό Φράνκο Κολαπίντο – ο οποίος ανήκει στη Williams και είναι δανεικός στην Alpine F1.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ