Επτά οδηγοί με τουλάχιστον 2 νίκες: Οι 10 εντυπωσιακοί αριθμοί της F1 του 2024
Μετά από τους θριαμβευτικούς “περιπάτους” του Μαξ Φερστάπεν στα πρώτα GP της σεζόν του 2024, κανείς δεν περίμενε όσα θα επακολουθούσαν από το GP του Μαϊάμι το Μάιο και μετά. Δείτε 10 εντυπωσιακά στατιστικά της εκπληκτικής, όπως εξελίχθηκε, χρονιάς που φεύγει.
Μακράν το πιο εντυπωσιακό στατιστικό είναι ότι στα 24 GP του 2024 επτά διαφορετικοί οδηγοί κέρδισαν από τουλάχιστον δύο νίκες και τέσσερις ομάδες -οι McLaren, Ferrari, Red Bull, Mercedes- κέρδισαν από τουλάχιστον τέσσερις νίκες.
Ήταν κάτι που κανείς δεν περίμενε μέχρι και το GP της Κίνας την Άνοιξη, όπου ο Μαξ Φερστάπεν σημείωνε άλλη μία νίκη σε ένα σερί που συνεχίστηκε από το απόλυτα κυριαρχικό του 2023.
Το σερί βεβαίως έσπασε από το Μάιο και μετά, αλλά η διαφορά που είχε οικοδομήσει ο Ολλανδός στην αρχή της σεζόν αποδείχθηκε καθοριστική για να μην απειληθεί ουσιαστικά ποτέ στο δρόμο για την κατάκτηση του 4ου διαδοχικού του πρωταθλήματος - που σφράγισε με ένα σπάνιο οδηγικό ρεσιτάλ στη βροχή του GP Βραζιλία το Φθινόπωρο.
Η ραγδαία εξέλιξη των McLaren MCL38 και Ferrari SF-24 από το Μάιο, μαζί με την περιστασιακή ικανότητα της Mercedes να βγάζει στην επιφάνεια την ταχύτητα της W15 και με τα προβλήματα που αντιμετώπισε η Red Bull με τη δική της εξέλιξη της RB20, έκαναν εντελώς απρόβλεπτα τα ¾ της χρονιάς μετά το GP του Μαϊάμι το Μάιο. Και επεφύλασσαν μια σειρά από εντυπωσιακά στατιστικά για τη σεζόν του 2024:
- 7 διαφορετικοί νικητές
Είναι η πρώτη χρονιά που είχαμε 7 διαφορετικούς νικητές σε μία σεζόν μετά το 2012, αλλά η πρώτη χρονιά της ιστορίας που είχαμε 7 νικητές με τουλάχιστον δύο νίκες για καθέναν. Δύο εξ αυτών, οι Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι της McLaren, κέρδισαν φέτος την παρθενική τους νίκη στη F1. Το προηγούμενο ρεκόρ, με 6 νικητές με πολλαπλές νίκες, είχε σημειωθεί το 1981.
- 10 διαδοχικοί αγώνες
Το μεγαλύτερο αρνητικό σερί του Μαξ Φερστάπεν χωρίς νίκη στα τελευταία τελευταία, πρωταθληματικά του χρόνια. Μετά τη νίκη του στο GP Ισπανίας, ο Ολλανδός πέρασε όλο το υπόλοιπο καλοκαίρι και τις αρχές του Φθινοπώρου χωρίς να ανέβει στην κορυφή του βάθρου. Χρειάστηκε η επιβλητική του εμφάνιση στο βροχερό Ιντερλάγκος για να σπάσει το σερί αυτό.
- 1 πολ ποζίσιον
Ενδεικτικό ότι ο ανταγωνισμός είχε ξεπεράσει σε απόλυτη ταχύτητα τη Red Bull από την Άνοιξη είναι ότι ο Φερστάπεν κέρδισε μόνο μία πολ ποζίσιον από το GP του Μονακό μέχρι το τέλος της σεζόν. Συνέβη στην Αυστρία - έκτοτε δεν εκκίνησε ποτέ πάλι από την πρώτη θέση. Βεβαίως, έχασε εκείνη του Κατάρ λόγω ποινής παρεμπόδισης του Ράσελ. Εντελώς αντιδιαμετρική εικόνα με την αρχή της χρονιάς, που είχε 7 σερί πολ ποζίσιονς στα ισάριθμα πρώτα GP του 2024, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ 8 διαδοχικών poles του Άιρτον Σένα από το 1988-’89.
- 14 αγώνες
Από τα 24 GP της σεζόν, στα τελευταία 14 δεν υπήρξε κανένας οδηγός που να κέρδισε δύο διαδοχικούς αγώνες. Κάθε αγωνιστικό τριήμερο είχαμε και διαφορετικό νικητή. Σαφής διαφορά από το 2023, που ο Φερστάπεν κέρδισε 19 από τα 22 GP της χρονιάς, εκ των οποίων τα 10 συνεχόμενα.
- 0,725 δευτερόλεπτα
Η διαφορά των Μαξ Φερστάπεν και Λάντο Νόρις στον τερματισμό του GP της Εμίλια Ρομάνια, στην Ίμολα, μετά από αντεπίθεση του Βρετανού της McLaren στο δεύτερο μισό του αγώνα. Αυτό επιβεβαίωσε ότι πλέον η McLaren είχε επιστρέψει για τα καλά, και ότι η νίκη του Νόρις στο προηγούμενο GP, του Μαϊάμι, δεν ήταν κάτι περιστασιακό.
- 13 διαφορετικοί οδηγοί με νίκες στη F1
Στο GP του Βελγίου, μετά τις παρθενικές φετινές νίκες των Νόρις και Πιάστρι της McLaren, παρατάχθηκαν στην εκκίνηση 13 οδηγοί που είχαν κερδίσει τουλάχιστον ένα GP της Formula 1. Ήταν κάτι που είχε να συμβεί από το GP Καναδά του 1980, που είχε -παρεμπιπτόντως- 24 μονοθέσια.
- 9723 ημέρες
Οι ημέρες που πέρασαν από την τελευταία φορά που περισσότεροι από έναν οδηγό είχαν σημειώσει ακριβώς τον πανομοιότυπο χρόνο για την πολ ποζίσιον. Φέτος συνέβη στον Καναδά, που οι Φερστάπεν και Ράσελ έγραψαν χρόνο 1:12.000 ακριβώς - και η πολ ποζίσιον πήγε στον Άγγλο, διότι ήταν ο πρώτος που πέτυχε αυτό το χρόνο. Η τελευταία φορά που είχε συμβεί κάτι τέτοιο ήταν στο τελευταίο GP του 1997, στη Χερέθ, που έγραψαν ακριβώς τον ίδιο χρόνο οι Ζακ Βιλνέβ, Μίκαελ Σουμάχερ και Χάινζ-Χάραλντ Φρέντζεν.
- 945 ημέρες & 56 αγώνες
Τότε περίμενε ο Λιούις Χάμιλτον από την τελευταία του νίκη, στο GP Σαουδικής Αραβίας του 2021, μέχρι την επιστροφή του στο πρώτο σκαλί του βάθρου με το φετινό θρίαμβό του μέσα στη χώρα του, στο Σίλβερστοουν της Βρετανίας. Παράλληλα, ανέβασε το απόλυτο ρεκόρ νικών ενός οδηγού στις 104.
- 16 θέσεις
Η προέλαση του Μαξ Φερστάπεν από την 16η θέση της εκκίνησης στη νίκη του GP Βραζιλίας σημειώθηκε για πρώτη φορά μετά από τον Κίμι Ράικονεν στην Ιαπωνία το 2004. Τον ίδιο αριθμό θέσεων κέρδισε και ο Σαρλ Λεκλέρ στον αγώνα του Άμπου Ντάμπι, όμως για την 3η θέση στον τερματισμό.
- 10 οδηγοί στο βάθρο
Η εντελώς απρόβλεπτη μάχη των τεσσάρων κορυφαίων ομάδων -Red Bull, McLaren, Ferrari, Mercedes - κατέκλυσε τις θέσεις του βάθρου με τους οκτώ οδηγούς τους σχεδόν σε όλα τα GP. Οι άλλοι 2 που ανέβηκαν στο πόντιουμ ήταν οι οδηγοί της Alpine, Πιέρ Γκασλί και Εστεμπάν Οκόν, στο Ιντερλάγκος της Βραζιλίας, όταν όλα ήρθαν ανάποδα λόγω των καιρικών συνθηκών. Καμία από τις 5 άλλες ομάδες δεν είχε βάθρο φέτος - συμπεριλαμβανομένης και της Aston Martin του Φερνάντο Αλόνσο.
Μικρότερα στατιστικά
- Κανείς οδηγός με τρία σερί πρωταθλήματα δεν έχει αποτύχει να κατακτήσει και τέταρτο διαδοχικό. Πριν τον Μαξ Φερστάπεν φέτος, το είχαν πετύχει οι Χουάν Μανουέλ Φάντζιο, Μίκαελ Σουμάχερ, Σεμπάστιαν Φέτελ και Λιούις Χάμιλτον.
- Ο Κάρλος Σάινθ κέρδισε στην Αυστραλία έχοντας απουσιάσει από τον προηγούμενο αγώνα, της Τζέντα, λόγω εγχείρησης σκωληκοειδίτιδας. Ο τελευταίες οδηγός που κέρδισε ο αγώνα έχοντας απουσιάσει από τον προηγούμενο ήταν ο Γκέρχαρντ Μπέργκερ το 1997.
- Ο Σαρλ Λεκλέρ έγινε φέτος ο πρώτος Μονεγάσκος της ιστορίας που κέρδισε το GP της πατρίδας του, από καταβολής του πρωταθλήματος το 1950. Το Μονακό έγινε το 13ο έθνος που ένας πολίτης του κερδίζει το GP της χώρας του.
- Στο Μαϊάμι, με την πρώτη του νίκη στη F1, ο Λάντο Νόρις έβαλε τέλος στο αρνητικό του ρεκόρ των 15 θέσεων στο βάθρο χωρίς νίκη. Πίσω του βρίσκεται ο Νικ Χάιντφελντ, που είχε 13 παρουσίες στο βάθρο αλλά δεν κατάφερε ποτέ να ανέβει στο κεντρικό σκαλί.
- Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ έσπασε μετά από τέσσερις δεκαετίες το ρεκόρ του Αντρέα ντε Τζέζαρις ως ο οδηγός με τα περισσότερα GP χωρίς νίκη. Ο Γερμανός έφτασε τους 227 χωρίς να έχει γευθεί τη σαμπάνια του νικητή στη F1.
- Η McLaren έγινε η πρώτη ομάδα μετά τη Williams το 2001 που είδε και τους δύο οδηγούς τους να παίρνουν στην παρθενική τους νίκη στη F1 μέσα στην ίδια σεζόν - τον Λάντο Νόρις στο Μαϊάμι και τον Όσκαρ Πιάστρι στην Ουγγαρία.
- Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο έγινε στο GP Σιγκαπούρης μόλις ο πέμπτος οδηγός της ιστορίας της F1 που σημείωσε τον ταχύτερο γύρο στον τελευταίο του αγώνα στη Formula 1. Ο Αυστραλός έχασε τη θέση του στην RB από τον Λίαμ Λόσον.
- Ο Λόγκαν Σάρτζεαντ έχασε τη θέση του στη Williams μετά το GP Ολλανδίας. Έγινε ο 4ος Αμερικανός που αγωνίστηκε στη F1 αλλά έχασε τη θέση του πριν τελειώσει η σεζόν, μετά τους Μάικ Αντρέτι, Σκοτ Σπιντ και Αλεξάντερ Ρόσι.