FORMULA 1

Έρχεται ποινή 10 θέσεων στον Φερστάπεν για την εκκίνηση του GP Βελγίου

Mark Thompson / Getty Images / Red Bull Content Pool
Ο Μαξ Φερστάπεν στο κόκπιτ της Red Bull RB20 MARK THOMPSON / GETTY IMAGES / RED BULL CONTENT POOL

Η Red Bull Racing φέρεται να έχει καταλήξει στην απόφαση να αλλάξει τον κινητήρα V6 της RB20 του Μαξ Φερστάπεν στον αγώνα του Σπα το προσεχές τριήμερο (26-28/07), που σημαίνει ότι ο Ολλανδός θα παραταχθεί στην εκκίνηση της Κυριακής δέκα θέσεις πιο πίσω από αυτή που θα κερδίσει στις δοκιμές κατάταξης.

Η μονάδα ισχύος των μονοθεσίων της Formula 1 αποτελείται από έξι διαφορετικά εξαρτήματα, και κάθε οδηγός επιτρέπεται να χρησιμοποιεί συγκεκριμένο αριθμό για καθένα από τα εξαρτήματα αυτά όλο το χρόνο. Κάθε υπέρβαση του ορίου επισείει και ξεχωριστή ποινή θέσεων στην εκκίνηση.

Για τον πυρήνα της μονάδας ισχύος, που είναι ο θερμικός κινητήρας V6 Turbo, κάθε οδηγός επιτρέπεται να χρησιμοποιεί τέσσερες διαφορετικές μονάδες όλη τη σεζόν. Η Red Bull τοποθέτησε τον τέταρτο φετινό V6 στην RB20 του Φερστάπεν στο GP Ισπανίας, του περασμένου Ιουνίου, καθώς στον αγώνα που προηγήθηκε -του Καναδά- έχασε έναν κινητήρα λόγω θεμελιώδους μηχανικού προβλήματος.

Κατά συνέπεια, ήταν δεδομένου ότι ο πρωταθλητής θα έπρεπε κάποια στιγμή φέτος να χρησιμοποιήσει και πέμπτο κινητήρα - και η RBR επέλεξε να τον τοποθετήσει στο μονοθέσιο του Ολλανδού στο GP του Βελγίου, με το σκεπτικό ότι η πίστα του Σπα προσφέρει αρκετές ευκαιρίες προσπέρασης.

Αυτή είναι η τρίτη διαδοχική χρονιά που οι πρωταθλητές αποφασίζουν να κάνουν κάτι τέτοιο. Το 2022 ο Μαξ κέρδισε εκκινώντας από την 14η θέση, ενώ πέρσι κέρδισε εκκινώντας από την 6η θέση (λόγω ποινής 5 θέσεων για την αλλαγή άλλου εξαρτήματος της μονάδας ισχύος).

Όμως, η διαφορά φέτος είναι ότι η ποινή 10 θέσεων μπορεί να κοστίσει πιο ακριβά στον Φερστάπεν, καθώς αυτή τη χρονιά η Red Bull RB20 δεν έχει την ανωτερότητα από τον ανταγωνισμό που απολάμβανε ο Ολλανδός με τα μονοθέσια των δύο προηγούμενων σεζόν.

Από την άλλη, παραδοσιακά το Σπα είναι ένα σιρκουί που ταιριάζει απόλυτα -με τις γρήγορες στροφές και τις μεγάλες ευθείες του- στις αεροδυναμικές προδιαγραφές της Red Bull. Που σημαίνει ότι ο Φερστάπεν επιφυλάσσει μια σειρά από μάχες στην προσπάθειά του να ανελιχθεί στην κατάταξη την Κυριακή.

Αυτή, πάντως, δεν αναμένεται να είναι η τελευταία ποινή για τον Ολλανδό φέτος. Ο υπερσυμπιεστής, οι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες, η μπαταρία και η κεντρική μονάδα ελέγχου που ήδη χρησιμοποιεί στους τελευταίους αγώνες, είναι τα τελευταία από τα εξαρτήματα αυτά που δικαιούται για φέτος.

Κάθε αλλαγή καθενός εξ αυτών θα επισείει και ποινή, εφεξής, στους 11 εναπομείναντες αγώνες του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1. Κατά τα άλλα, η RBR θα έχει και πάλι στον αγώνα του Βελγίου ένα νέο αεροδυναμικό σύνολο για την RB20, καθώς εκείνο που παρουσίασε στην Ουγγαρία ήταν για τα σιρκουί υψηλής άντωσης - και το Σπα είναι ακριβώς το αντίθετο.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 GP ΒΕΛΓΙΟΥ ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ RED BULL RB20 RED BULL
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ