Εβδομήντα ευχές για τον Αγκοστίνι
Ο πιο επιτυχημένος Ιταλός σπόρτσμαν, ο Τζάκομο Αγκοστίνι γιορτάζει σήμερα τα 70α γενέθλια του. Έχει δεκαπέντε τίτλους στο παγκόσμιο πρωτάθλημα μοτοσικλέτας.
Αντιμετώπισε όλους τους κορυφαίους αναβάτες της εποχής! Τους νίκησε όλους! Η καριέρα του Τζάκομο Αγκοστίνι αποτελεί σημείο αναφοράς στο παγκόσμιο πρωτάθλημα μοτοσικλέτας.
Η Ιταλία και ολόκληρος ο κόσμος της μοτοσικλέτας γιορτάζει σήμερα (16/6) τα 70α γενέθλια του "Άγκο". Του πιο επιτυχημένου Ιταλού αθλητή στην ιστορία της χώρας.
Οι αριθμοί του είναι πραγματικά αξεπέραστοι: Δεκαπέντε τίτλοι, οκτώ στα 500cc, 122 νίκες σε Grand Prix, νίκες στη Ντεϊτόνα, νίκες στο ΤΤ του νησιού Μαν και πρωταθλητής ως μάνατζερ στη Yamaha.
Διαδέχθηκε τον "μέντορα" του, τον αείμνηστο Μάικ Χέιλγουντ στην MV Agusta (σ.σ. στο βίντεο ο θρυλικός αγώνες στο Isle of Man. Πήρε την πρώτη νίκη του, στα 350cc, στο Νίρμπουργκρινγκ το 1965 και δεν ξανακοίταξε πίσω του.
Μετά την αποχώρηση της Honda, η MV Agusta και ο "Άγκο" κυριάρχησαν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Η άνοδος του Φινλανδού Γιάρνο Σά(α)ρινεν τον ανησύχησε, αλλά όχι για πολύ. Ο Φινλανδός έφυγε νωρίς, ωστόσο μετά τον τραγικό θάνατο του στη Μόντσα έγινε θρύλος και άφησε απαρηγόρητο τον Αγκοστίνι.
Τον Μάρτιο του 1974 αγωνίστηκε για πρώτη φορά στη θρυλική Ντεϊτόνα, στην πρώτη σεζόν του με τη Yamaha, και νίκησε τον "Βασιλιά" Κένι Ρόμπερτς και τον Μπάρι Σιν στην πρώτη του προσπάθεια. Το 1975 πήρε τον τελευταίο τίτλο του και την επόμενη χρονιά ολοκλήρωσε τη "χρυσή" καριέρα του στο Νίρμπουργκρινγκ.
Ήθελε να αγωνιστεί στη Φόρμουλα 1 σαν τον Τζον Σέρτις και τον Χέιλγουντ, δυστυχώς όμως αρκέστηκε σε συμμετοχές σε αγώνες Formula 2. Ένας από τους ομορφότερους άντρες της εποχής πρωταγωνίστησε σε ιταλικές ρομαντικές ταινίες.
Το 1982 επέστρεψε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ως τιμ μάνατζερ της Yamaha, οδηγώντας στον τίτλο τον Ρόμπερτς και τον Έντι Λόσον. Ολοκλήρωσε την πορεία του το 1992 με την καταστροφική πορεία της Cagiva.
Ο Βαλεντίνο Ρόσι κυνηγάει το ρεκόρ νικών του, ωστόσο βρίσκεται πολύ μακριά με 105 νίκες. Σίγουρα ο Αγκοστίνι δεν κατασκεύασε, πόσο μάλλον να νικήσει με τη δική του μοτοσικλέτα σαν τον Ρόμπερτς, ούτε διέθετε την αύρα του Χέιλγουντ, ωστόσο είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός στην ιστορία του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Είναι πρεσβευτής της Yamaha εφ'όρου ζωής, οδηγεί ακόμα μοτοσικλέτα και ακόμα λιποθυμούν θαυμαστές του (σ.σ. οι θαυμάστριες του μάλλον μεγάλωσαν) στη θέα του, όποτε εμφανίζεται στο MotoGP.
Ζει κοντά στη γενέτειρα του, τη Μπρέσια με την Ισπανίδα σύζυγο του, Μαρία, τη μοναδική γυναίκα που κατάφερε να την κάνει να την παντρευτεί!