FORMULA 1

F1 2025: Οι 5 μεγάλες ιστορίες της νέας χρονιάς, οι ομάδες-οδηγοί και το πρόγραμμα

Scuderia Ferrari Press Office
Scuderia Ferrari, Singapore GP 2024 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

H 75η σεζόν της ιστορίας της Formula 1 ξεκινά στις 16 Μαρτίου από την Αυστραλία και τελειώνει στις 16 Μαρτίου στο Άμπου Ντάμπι, μετά από 24 GP. Δείτε το πρόγραμμα της σεζόν, ποιοι θα οδηγούν σε κάθε ομάδα και τις 5 βασικές ειδήσεις της χρονιάς που έρχεται.

Πριν από το πρώτο αγωνιστικό τριήμερο της F1 2025 στη Μελβούρνη, στις 18 Φεβρουαρίου οι ομάδες θα λάβουν μέρος στη μεγάλη γιορτή που διοργανώνει η Formula 1 στην O2 Arena του Λονδίνου, όπου θα παρουσιαστούν όλες με τα νέα τους χρώματα.

Ωστόσο, οι περισσότερες ομάδες θα παρουσιάσουν τα νέα τους μονοθέσια είτε σε ξεχωριστές εκδηλώσεις (όπως η Ferrari μία ημέρα αργότερα) είτε απευθείας στην πίστα του Μπαχρέιν, όπου στις 26-28 Φεβρουαρίου θα διεξαχθεί το ένα και μοναδικό τριήμερο δοκιμών εξέλιξης των νών μονοθεσίων. Εν όψει όλων αυτών, ας δούμε τι επιφυλάσσει η νέα σεζόν της Formula 1:

Ο Λιούις Χάμιλτον στη Ferrari

AP Photo/Marcelo Chello
Ο Λιούις Χάμιλτον στο περιθώριο του GP Βραζιλίας 2024 AP PHOTO/MARCELO CHELLO


Η μεγαλύτερη μεταγραφή των τελευταίων δεκαετιών της Formula 1, η απόφαση του Λιούις Χάμιλτον να αφήσει μετά από 12 χρόνια τη Mercedes για το “όνειρο” της Ferrari, θα βρίσκεται όλη τη χρονιά υπό το μικροσκόπιο.

Τον Βρετανό περιμένει μια τεράστια πρόκληση, ειδικά στη ρύθμιση του ιταλικού μονοθεσίου στα μέτρα του (σε ένα πλαίσιο κανονισμών που δεν ταιριάζει στο οδηγικό του στιλ), καθώς θα τεθεί σε απευθείας σύγκριση με τον Σαρλ Λεκλέρ που έχει καθιερωθεί την τελευταία πενταετία στο Μαρανέλο. Όμως, το δέλεαρ ενός όγδοου πρωταθλήματος-ρεκόρ, με το cavallino στο στήθος, είναι ασύλληπτο.

Λάντο Νόρις vs Όσκαρ Πιάστρι

MCLAREN MEDIA CENTRE
Οι δύο οδηγοί της McLaren F1, Λάντο Νόρις (αριστερά) και Όσκαρ Πιάστρι MCLAREN MEDIA CENTRE

Με την ανάδυσή της σε πρωταγωνίστρια της F1, και πέρσι σε παγκόσμια πρωταθλήτρια κατασκευαστών, η McLaren θέτει ξεκάθαρα φέτος το στόχο και την κατάκτησης του τίτλου των οδηγών. Όμως, ο δρόμος αυτός θα είναι δύσβατος για την ομάδα του Ουόκινγκ, διότι οι δύο οδηγοί της δεν έχουν μόνο τη φιλοδοξία αλλά και την ταχύτητα για να διεκδηκήσουν το “στέμμα” αυτό.

Με τον Νόρις αρκετά έμπειρο, πλέον, σε όλες τις παραμέτρους της απόδοσης, η έκβαση της μάχης αυτής θα κριθεί από την αποτελεσματικότητα του Βρετανού στην αποφυγή κάποιων λαθών που έκανε το 2024, καθώς και του Πιάστρι να έχει σταθερότητα στην κορυφή, και να λύσει ορισμένα από τα περσινά του προβλήματα στη διαχείριση των ελαστικών στον αγώνα - που είναι εμπειρικό θέμα. Η McLaren θα πρέπει όλη τη χρονιά να χειρίζεται το θέμα αυτό με λεπτότητα και διπλωματία.

Η κυριαρχία του Φερστάπεν απειλείται σοβαρά

AP Photo/Pool/ Altaf Qadri
Ο Μαξ Φερστάπεν στο γκαράζ της Red Bull στο πλαίσιο του GP Κατάρ 2024 AP PHOTO/POOL/ ALTAF QADRI


Ο πρωταθλητής των τεσσάρων τελευταίων ετών της F1 είδε το μεγάλο προβάδισμα της Red Bull να χάνεται το Μάιο του 2024, καθώς οι McLaren, Ferrari, Mercedes έκλεισαν την απόσταση και άφησαν την RB20 του Ολλανδού ως το τρίτο, και ενίοτε και τέταρτο, σε ταχύτητα μονοθέσιο.

Ο Ολλανδός είπε, πρόσφατα, ότι η ομάδα του πρέπει να ρισκάρει τόσο με το σχεδιασμό όσο και με τηο πρόγραμμα εξέλιξης της νέας RB21 του 2025, προκειμένου να έχει ελπίδες να επαναλάβει τ επίτευγμα πέντε διαδοχικών τίτλων που έχει μόνο ο Μίκαελ Σουμάχερ. Όμως, υπό την ηγεσία του Πιέρ Βασέ, μπορεί η RBR να το πετύχει, καλύπτοντας την απουσία του Άντριαν Νιούι;

Ο Αντονέλι και οι rookies του 2025

Mercedes-Benz AG
Ο Αντρέα Κίμι Αντονέλι στο περιθώριο του GP Σιγκαπούρης 2024 MERCEDES-BENZ AG


Ο Τότο Βολφ της Mercedes F1 πήρε το τεράστιο ρίσκο να αντικαταστήσει τον Χάμιλτον με τον μόλις 18χρονο Ιταλό Αντρέα Κίμι Αντονέλι - θέλοντας, όπως είπε, να μην χάσει ένα μεγάλο ταλέντο του μότορσπορ, όπως έχασε τον Μαξ Φερστάπεν πριν από μία δεκαετία.

Ο Αντονέλι εντυπωσίασε την ομάδα στις δοκιμές του το ‘24 με παλαιότερα μονοθέσια της F1, και θα έχει όλη τη μηχανή του Μπράκλεϊ να υποστηρίζει την εκπαίδευσή του. Αντίστοιχο ενδιαφέρον θα έχει να δούμε αν ο Λίαμ Λόσον (που αντικατέστησε τον Σέρτζιο Πέρεζ) θα καταφέρει να διασωθεί στη σύγκριση με τον Μαξ Φερστάπεν στη Red Bull, καθώς και πώς θα τα πάνε και οι άλλοι τέσσερις rookies (Ισάκ Χαντζάρ, Τζακ Ντούχαν, Όλιβερ Μπέρμαν, Γκαμπιρέλ Μπορτολέτο) που μπήκαν στο σπορ φέτος, μαζί με τον Αντονέλι.

Γιατί κάθε αγώνας του 2025 θα είναι απρόβλεπτος

AP Photo/Eric Gay
Οι Λάντο Νόρις και Μαξ Φερστάπεν στη μονομαχία τους στην πρώτη στροφή του GP των ΗΠΑ AP PHOTO/ERIC GAY


Όπως συμβαίνει σε κάθε κύκλο τεχνικών κανονισμών, έτσι και σε αυτόν που διανύουμε (της περιόδου 2022-’25) στα τελευταία έτη του κύκλου αυτού έχει υπάρξει σύγκλιση στο σχεδιασμό των μονοθεσίων, όλα έχουν υιοθετήσει κάθε νέα ιδέα που υπάρχει και έτσι -όπως είδαμε και στο δεύτερο μισό του 2024- η απόδοσή τους είναι παρεμφερής και εξαρτάται από μικρές λεπτομέρειες που διαφέρουν από πίστα σε πίστα.

Οι ομάδες έχουν εξαντλήσει κάθε περιθώριο που θα μπορούσε να προσφέρει αυτό το πλαίσιο τεχνικών κανονισμών, οπότε είναι εξαιρετικά αμφίβολο να δούμε φέτος κάποια ριζοσπαστική σχεδιαστική ιδέα που να κάνει κάποιο εκ των κορυφαίων μονοθεσίων απόλυτα κυρίαρχο. Και οι μονάδες ισχύος είναι απαράλλαχτες από πέρσι.

Έτσι, αναμένεται σε κάθε αγώνα να βλέπουμε διακυμάνσεις στην κορυφή, ανάλογα από το σχεδιασμό και τις αεροδυναμικές απαιτήσεις της κάθε πίστας, από τις καιρικές συνθήκες και τις θερμοκρασίες που θα επηρεάζουν τα ελαστικά, καθώς και από τον αγώνα εξέλιξης των αυτοκινήτων, που θα είναι λυσσαλέος.

Σε όλα αυτά, οι ομάδες θα πρέπει παράλληλα να αφοσιωθούν και στην εξέλιξη των εν λευκώ σχεδιασμένων μονοθεσίων του νέου κύκλου τεχνικών κανονισμών που ξεκινά το 2026, καθώς από χθες (1/01) ξεκίνησε η περίοδος που πλέον επιτρέπεται στις ομάδες να εργάζονται παράλληλα και σε αυτά. Και ο διαμοιρασμός των πόρων και του χρόνου τους στα δύο μονοθέσια, του 2025 και του ‘26, θα είναι μια πολύ μεγάλη πρόκληση.

Το πρόγραμμα της F1 2025

Το 2024 ήταν η μεγαλύτερη χρονιά της ιστορίας του σπορ, με 24 GP, και το ίδιο θα ισχύσει και φέτος. Όμως, αυτή τη χρονιά η αυλαία της σεζόν δεν θα ανοίξει στο Μπαχρέιν αλλά στην Αυστραλία, στις 14-16 Μαρτίου, ενώ παραδοσιακά θα κλείσει στο Άμπου Ντάμπι στις 5-7 Δεκεμβρίου, μετά από το ταξίδι του σπορ σε πέντε από τις επτά ηπείρους.

Ο λόγος της αλλαγής της χώρας της πρεμιέρες έχει να κάνει με το ραμαζάνι του αραβικού κόσμου, το Μάρτιο. Έτσι, τα GP του Μπαχρέιν και της Σαουδικής Αραβίας μεταφέρθηκαν για τον Απρίλιο, και το δεύτερο εξ αυτών θα διεξαχθεί το τριήμερο του Ορθόδοξου Πάσχα.

Κατά τα άλλα, διατηρήθηκαν οι διακοπές σχεδόν ενός μήνα του σπορ τον Αύγουστο, ενώ και φέτος θα έχουμε πάλι 6 τριήμερα με αγώνα Sprint: στη Σαγκάη της Κίνας, στο Μαϊάμι των ΗΠΑ, στο Σπα του Βελγίου, στο Όστιν των ΗΠΑ, στο Ιντερλάγκος της Βραζιλίας και στο Λοσάιλ του Κατάρ.

Πρόγραμμα Formula 1 2025

  • 14-16 Μαρτίου - Αυστραλία (Μελβούρνη)
  • 21-23 Μαρτίου - Κίνα (Σαγκάη)
  • 4-6 Απριλίου - Ιαπωνία (Σουζούκα)
  • 11-13 Απριλίου - Μπαχρέιν (Σακίρ)
  • 18-20 Απριλίου - Σαουδική Αραβία (Τζέντα)
  • 2-4 Μαΐου - ΗΠΑ (Μαϊάμι)
  • 16-18 Μαΐου - Ιταλία (Ίμολα)
  • 23-25 Μαΐου - Μονακό
  • 30 Μαΐου-1 Ιουνίου - Ισπανία (Βαρκελώνη)
  • 13-15 Ιουνίου - Καναδάς (Μόντρεαλ)
  • 27-29 Ιουνίου - Αυστρία (Σπίλμπεργκ)
  • 4-6 Ιουλίου - Βρετανία (Σίλβερστοουν)
  • 25-27 Ιουλίου - Βέλγιο (Σπα)
  • 1-3 Αυγούστου - Ουγγαρία (Βουδαπέστη)
  • 29-31 Αυγούστου - Ολλανδία (Ζάντβοορτ)
  • 5-7 Σεπτεμβρίου - Ιταλία (Μόντσα)
  • 19-21 Σεπτεμβρίου - Αζερμπαϊτζάν (Μπακού)
  • 3-5 Οκτωβρίου - Σιγκαπούρη (Μαρίνα Μπέι)
  • 17-19 Οκτωβρίου - ΗΠΑ (Όστιν, Τέξας)
  • 24-26 Οκτωβρίου - Μεξικό (Πόλη του Μεξικού)
  • 7-9 Νοεμβρίου - Βραζιλία (Σάο Πάουλο)
  • 20-22 Νοεμβρίου - ΗΠΑ (Λας Βέγκας)
  • 28-30 Νοεμβρίου - Κατάρ (Λοσάιλ)
  • 5-7 Δεκεμβρίου – Άμπου Νταμπι (Γιας Μαρίνα)

Οι οδηγοί της F1 2025

Σε αντίθεση με το 2024, η φετινή χρονιά ξεκινά με μεγάλες ανακατατάξεις στα ρόστερ των ομάδων - καθώς ένα από τα βασικά κριτήρια επιλογής των οδηγών από τις ομάδες ήταν και η προετοιμασία και σταθερότητα για τη μετάβαση στο νέο πλαίσιο τεχνικών κανονισμών του 2026.

Μόνο δύο ομάδες, φέτος, έχουν κρατήσει απαράλλαχτο το οδηγικό τους δίδυμο: οι McLaren και Aston Martin F1. Παράλληλα, αν θεωρήσουμε rookies και τους Λίαμ Λόσον και Όλιβερ Μπέρμαν που ήδη έχουν εκκινήσει σε 11 και 3 GP αντίστοιχα, φέτος έχουμε συνολικά 6 πρωτοεμφανιζόμενους νεαρούς οδηγούς στο σπορ.

Στο τελείωμα του 2024 η Red Bull ανακοίνωσε τη δύσκολη απόφασή της να αλλάξει τον Σέρτζιο Πέρεζ με τον Λόσον, ενώ ο Κάρλος Σάινθ που έχασε από τον Χάμιλτον τη θέση του στη Ferrari είναι πλέον οδηγός της Williams. Τέλος, η Mercedes κάλεσε πίσω τον έμπειρο Βάλτερι Μπότας, ως εφεδρικό της οδηγό για το ρίσκο του Αντονέλι.

McLaren

  • Λάντο Νόρις - Βρετανός, 25 ετών
  • Όσκαρ Πιάστρι - Αυστραλός, 23 ετών

Ferrari

  • Σαρλ Λεκλέρ - Μονεγάσκος, 27 ετών
  • Λιούις Χάμιλτον - Βρετανός, 40 ετών

Red Bull

  • Μαξ Φερστάπεν - Ολλανδός, 27 ετών
  • Λίαμ Λόσον - Νεοζηλανδός, 22 ετών

Mercedes

  • Τζορτζ Ράσελ - Βρετανός, 26 ετών
  • Αντρέα Κίμι Αντονέλι - Ιταλός, 18 ετών

Aston Martin

  • Φερνάντο Αλόνσο - Ισπανός, 43 ετών
  • Λανς Στρολ - Καναδός, 26 ετών

Alpine

  • Πιέρ Γκασλί - Γάλλος, 28 ετών
  • Τζακ Ντούχαν - Αυστραλός, 21 ετών

Haas

  • Όλιβερ Μπέρμαν - Βρετανός, 19 ετών
  • Εστεμπάν Οκόν - Γάλλος, 28 ετών

Racing Bulls

  • Γιούκι Τσουνόντα - Ιάπωνας, 24 ετών
  • Ισάκ Χαντζάρ - Γάλλος, 20 ετών

Williams

  • Άλεξ Άλμπον - Ταϊλανδός, 28 ετών
  • Κάρλος Σάινθ - Ισπανός, 30 ετών

Sauber

  • Νίκο Χούλκενμπεργκ - Γερμανός, 37 ετών
  • Γκαμπριέλ Μπορτολέτο - Βραζιλιάνος, 20 ετών
TAGS FORMULA 1 F1 F1 2025
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ