F1 2025: Πώς διαμορφώνεται μέχρι τώρα ο μεταγραφικός "χάρτης" της νέας σεζόν
Η “βόμβα” του περασμένου Φεβρουαρίου για τη μεταγραφή του Λιούις Χάμιλτον στη Ferrari πυροδότησε μια σειρά από αλλαγές στα οδηγικά δίδυμα των ομάδων της Formula 1 για τη νέα χρονιά. Δείτε παρακάτω ποιοι οδηγοί έχουν ήδη υπογράψει και ποιοι ακούγονται για τις 9 ελεύθερες θέσεις που απομένουν.
Σε μεγάλο βαθμό οι μεταγραφικές αποφάσεις των ομάδων και των οδηγών για το 2025 καθορίζονται από τους νέους κανονισμούς -τόσο των κινητήρων όσο και της αεροδυναμικής- που θα ισχύσουν το 2026. Διότι η μετάβαση αυτή χρειάζεται τουλάχιστον έναν χρόνο σταθερότητας και συλλογής δεδομένων από τον οδηγό κάθε ομάδας, προκειμένου να γίνει ομαλά.
Με βάση όλα αυτά, ας δούμε παρακάτω πώς έχουν διαμορφωθεί μέχρι στιγμής τα μεταγραφικά δεδομένα της σεζόν του 2025, και ποιοι οδηγοί ακούγονται για τις -σχεδόν μισές- θέσεις στα κόκπιτ που δεν έχουν καλυφθεί ακόμα:
Red Bull: #1 Μαξ Φερστάπεν / #11 Σέρτζιο Πέρεζ
Ο Μαξ Φερστάπεν έχει συμβόλαιο μέχρι το τέλος του 2028 με την RBR, αλλά οι πολιτικές εξελίξεις στο Μίλτον Κινς πυροδότησαν φήμες τους τελευταίους μήνες ότι ο Ολλανδός ίσως θελήσει να αποχωρήσει. Όμως, το 2025 δείχνει αναμφίβολο ότι θα παραμείνει εκεί, μιας και οι απαράλακτοι κανονισμοί σημαίνουν ότι η RBR θα είναι πρωταγωνίστρια και του χρόνου.
Όμως, αναλόγως των εξελίξεων με τους καινούριους κινητήρες το 2026, ίσως ο Μαξ θελήσει να αναζητήσει αλλού την τύχη του σε ενάμιση χρόνο - αναλόγως των πληροφοριών που θα έχει για τον κατασκευαστή που θα έχει την πιο ισχυρή μονάδα ισχύος. Κι αν πρόκειται για τη Mercedes, φέρεται ότι ο Τότο Βολφ ήδη έχει προτείνει στον Μαξ ένα ηγεμονικό, αστρονομικό συμβόλαιο.
Δίπλα στον Φερστάπεν θα εξακολουθήσει να οδηγεί ο Σέρτζιο Πέρεζ μέχρι το τέλος του 2026, τουλάχιστον, μετά την πρόσφατη ανανέωση του συμβολαίου του Μεξικανού για άλλα δύο χρόνια. Ο Πέρεζ φέρνει τη σταθερότητα του χρειάζεται η ομάδα, μαζί με πολλές και παχυλές χορηγίες.
Ferrari: #16 Σαρλ Λεκλέρ / #44 Λιούις Χάμιλτον
Με μια από τις μεγαλύτερες μεταγραφικές “βόμβες” όλων των εποχών, την 1η Φεβρουαρίου του 2024 ανακοινώθηκε ότι το 2025 ο Λιούις Χάμιλτον θα μεταβεί στο Μαρανέλο μετά από 12 χρόνια και 6 πρωταθλήματα με τη Mercedes F1.
Στην Ιταλία θα αντικαταστήσει τον Κάρλος Σάινθ, καθώς λίγες μέρες πριν τις ανακοινώσεις για τον Λιούις η Scuderia ανακοίνωσε και επίσημα την “πολυετή” ανανέωση του συμβολαίου του Σαρλ Λεκλέρ. Η τελευταία πιστεύεται ότι εκτείνεται μέχρι το τέλος της δεκαετίας, με συγκεκριμένους όμως όρους που επιτρέπουν στον Μονεγάσκο να αποχωρήσει από το 2027.
McLaren: #4 Λάντο Νόρις / #81 Όσκαρ Πιάστρι
Η ομάδα του Ουόκινγκ έσπευσε να δεσμεύσει τον Λάντο Νόρις, και ο Νόρις να δεσμευτεί με εκείνη, πριν τις εξελίξεις με τον Λεκλέρ και τον Χάμιλτον, τον Ιανουάριο του 2024. Ο Νόρις υπέγραψε τη νέα συμφωνία που φέρεται ότι θα τον κρατήσει στη McLaren τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2027, ενώ η αγγλική ομάδα νωρίτερα υπέγραψε επίσης με πολυετές συμβόλαιο -μέχρι το τέλος του 2026- και τον Όσκαρ Πιάστρι.
Mercedes: #63 Τζορτζ Ράσελ / (;)
Τον Αύγουστο του 2023 ανακοινώθηκε η επέκταση της συμφωνίας του Ράσελ με τη Mercedes που θα κρατήσει τον Άγγλο στο Μπράκλεϊ μέχρι το τέλος του 2025. Την ίδια συμφωνία είχε υπογράψει και ο Χάμιλτον, αλλά με τον όρο 1+1 έτους που του επέτρεπε να φύγει στο τέλος του 2024 - όπως και πρόκειται να κάνει, μετά την αποδοχή της πρότασης από τη Ferrari.
Ο αντικαταστάτης του επτάκις πρωταθλητή στη Mercedes F1 δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα, αλλά ο Τότο Βολφ φέρεται να έχει καταλήξει στην απόφαση -και να έχει πείσει και τους άλλους μετόχους- για τον έφηβο Αντρέα Κίμι Αντονέλι, τον Ιταλό εξαιρετικά ταλαντούχο οδηγό της F2 που ανήκει στην Ακαδημία της Mercedes. Η εναλλακτική του Κάρλος Σάινθ φέρεται να έχει απορριφθεί.
Aston Martin: #14 Φερνάντο Αλόνσο / (;)
Παρά την φετινή αγωνιστική κάμψη της ομάδας του Σίλβερστοουν, πρόσφατα ο Φερνάντο Αλόνσο εξέφρασε την πίστη του στο πλάνο της Aston υπογράφοντας νέο διετές συμβόλαιο - που θα τον κρατήσει στα GP μέχρι το τέλος του 2026, και μέχρι την ηλικία των 45 ετών. Στο έτερο κόκπιτ όλα δείχνουν ότι θα παραμείνει ο Λανς Στρολ, γιος του ιδιοκτήτη της Aston Martin Λόρενς Στρολ, που βρίσκεται στην ομάδα αυτή από το 2019.
RB: #22 Γιούκι Τσουνόντα / (;)
Στο πλαίσιο του GP Καναδά η Visa CashApp RB, όπως είναι η ονομασία της δεύτερης ομάδας της Red Bull, ανακοίνωσε την επέκταση του συμβολαίου της με τον Γιούκι Τσουνόντα για το 2025 – μετά από μια σειρά εντυπωσιακών εμφανίσεων του Ιάπωνα, φέτος.
Για το έτερο κόκπιτ τα πράγματα είναι ασαφή: ο Ντάνιελ Ρικιάρντο προσπαθεί να πείσει την ομάδα για ένα νέο συμβόλαιο, και η εκπληκτική του εμφάνιση στον Καναδά -ειδικά στις δοκιμές κατάταξης, και με τους βαθμούς στον αγώνα- ήταν ένα καλό βήμα του Αυστραλού προς αυτή την κατεύθυνση. Εναλλακτικά, ίσως στη θέση του το 2025 η Red Bull να προωθήσει τον Λίαμ Λόσον.
Haas: (;) / (;)
Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ θα αποχωρήσει από τη Haas στο τέλος του 2024 (για τη Sauber), ενώ και η θέση του Κέβιν Μάγκνουσεν δεν είναι εγγυημένη για την αμερικανική ομάδα το 2025. Το πλέον πιθανό σενάριο είναι ότι η Ferrari -με την οποία η Haas συνεργάζεται στενά- θα προωθήσει τον Όλιβερ Μπέρμαν, για να προσφέρει μια σεζόν εμπειρίας στο νεαρό Άγγλο που έκανε ένα εξαιρετικό ντεμπούτο στη F1 φέτος, στη θέση του Σάινθ στη Τζέντα.
Το συμβόλαιο του Μάγκνουσεν λήγει επίσης στο τέλος του 2025, και για τη θέση του έχουν ακουστεί τα ονόματα δύο άλλων αρκετά έμπειρων οδηγών, του Βάλτερι Μπότας και του Εστεμπάν Οκόν. Βεβαίως, δεν αποκλείεται και ο Γκουάνιου Τσόου (που φέρει χορηγίες 35 εκατομμυρίων δολαρίων από τη χώρα του), αν ο Κινέζος χάσει τη θέση του στη Sauber.
Alpine - (;) / (;)
Η Alpine πρόσφατα ανακοίνωσε ότι στο τέλος του 2024 θα λήξει η συνεργασία της με τον Εστεμπάν Οκόν, ενώ και το συμβόλαιο του Πιέρ Γκασλί λήγει στο τέλος του 2024. Ο Γκασλί είναι μια ελκυστική περίπτωση για την ομάδα, αν θελήσει ο Γάλλος να παραμείνει, ενώ για τη θέση του Οκόν ακούγονται οι νεαροί Τζακ Ντούχαν και Βίκτορ Μάρτινς. Βεβαίως, υπάρχουν στο ορίζονται και οι περιπτώσεις των Βάλτερι Μπότας και Γκουάνιου Τσόου.
Williams: #23 Άλεξ Άλμπον / (;)
Πρόσφατα η αγγλική ομάδα ανανέωσε το συμβόλαιο του Άλεξ Άλμπον μέχρι το τέλος του 2026, ενώ ο διακαής της πόθος τώρα είναι ο Κάρλος Σάινθ. Πολλαπλές πηγές αναφέρουν ότι έχει επέλθει συμφωνία με τον Ισπανό για 4ετές συμβόλαιο, αλλά με όρους που θα επιτρέπουν στον Κάρλος να αποχωρήσει στο τέλος του 2026 αν η Williams δεν είναι όσο ανταγωνιστική προβλέπεται. Επίσης, έχει ακουστεί και το όνομα του Μπότας για μια ενδεχόμενη επιστροφή στο Γκρόουβ.
Sauber: #27 Νίκο Χούλκενμπεργκ / (;)
Ο πολύπειρος και ιδιαίτερα τεχνικά καταρτισμένος Νίκο Χούλκενμπεργκ ήδη υπέγραψε για την ομάδα που θα μετονομαστεί σε Audi F1 το 2026, με στόχο να βοηθήσει με την εμπειρία του την οικοδόμησή της σε έναν ανταγωνιστικό οργανισμό.
Για το έτερο κόκπιτ, η Audi φέρεται να περιμένει ακόμα την απάντηση του Κάρλος Σάινθ στην πρότασή της για πολυετές συμβόλαιο στον Ισπανό. Αν ο “ματαδόρ” αρνηθεί, όπως όλα δείχνουν, οι επιλογές της Sauber/Audi περιλαμβάνουν τους δύο νυν οδηγούς της, Βάλτερι Μπότας και Γκουάνιου Τσόου, μαζί με τον Εστεμπάν Οκόν που θα αποχωρήσει από την Alpine.