F1 GP Βραζιλίας: Top 5 πληροφορίες για την πίστα του Ιντερλάγκος
Η πατρίδα του Αϊρτον Σένα θα φιλοξενήσει τον τρίτο και τελευταίο αγώνα σπριντ της Formula 1 για φέτος. Αυτά είναι όσα πρέπει να γνωρίζουμε για την πίστα.
Το GP Βραζιλίας διεξάγεται στο Autódromo José Carlos Pace, ή Ιντερλάγκος όπως το γνωρίζουν οι περισσότεροι. Εκεί έχουν διαδραματιστεί εντυπωσιακές σκηνές σε αγώνες της Formula 1 στο παρελθόν, καθώς η Βραζιλία έκλεινε ορισμένες χρονιές, τη σεζόν. Η πιο χαρακτηριστική στιγμή, είναι ο χαμένος τίτλος του Φελίπε Μάσα, με τη Ferrari, το 2008.
Το 2021, ο Λιούις Χάμιλτον ήταν πρωταγωνιστής καταφέρνοντας να κερδίσει παρότι εκκίνησε από την 10η θέση, με στρατηγική δυο αλλαγών ελαστικών. Έχει ενδιαφέρον να δούμε φέτος τις επιλογές ελαστικών που θα κάνουν οι ομάδες, καθώς αναμένεται να έχουμε πολλές διαφορετικές στρατηγικές.
Σημειώστε επίσης πως η Βραζιλία θα φιλοξενήσει και τον τελευταίο φετινό αγώνα sprint.
GP Βραζιλίας 2022 / Ιντερλάγκος
- Πρώτο F1 GP: 1973
- Μήκος πίστας: 4,309 km
- Γύροι: 71
- Συνολική διαδρομή: 305,879 km
- Ρεκόρ γύρου: Βάλτερι Μπότας, 1:10.540 (2018)
- Νικητής 2021: Λιούις Χάμιλτον
Top 5 πληροφορίες για την πίστα του Ιντερλάγκος
- Το Autodromo Jose Carlos Pace κατασκευάστηκε το 1938 και πήρε το όνομά του από το διάσημο Βραζιλιάνο οδηγό με ιταλική καταγωγή. Οι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν κυρίως από τρεις πίστες: του Μπρούκλαντς στο Ηνωμένο Βασίλειο, του Ρούσβελτ στις ΗΠΑ και του Μοντερεϊ στη Γαλλία. Το πρώτο γκραν πρι της F1 πραγματοποιήθηκε το 1973, με νικητή τον Βραζιλιάνο Εμερσον Φιτιπάλντι.
- Πρόκειται για τη διαδρομή με το μικρότερο σε μήκος, γύρο της χρονιάς, μετά το Μονακό και το Μεξικό. Η ιστορική πίστα έχει φορά αντίθετη των δεικτών του ρολογιού, που συνδυάζει γρήγορα τμήματα, με αλληλουχία στροφών μέσης ταχύτητας όπως τα περίφημα “S” του Σένα.
- Ο γύρος αποτελείται από 15 στροφές που καταπονούν με μέτρια πλευρικά φορτία τα ελαστικά. Δεν υπάρχουν μεγάλες απαιτήσεις όσον αφορά στην πρόσφυση και στην σταθερότητα στο φρενάρισμα, καθώς η σχεδίαση της διαδρομής έχει ως αποτέλεσμα συνεχή ροή χωρίς αργές στροφές. Αυτό διευκολύνει τις ομάδες όσον αφορά στη διαχείριση της φθοράς των πίσω ελαστικών.
- Παρά το μικρό μήκος της πίστας, το Βραζιλιάνικο GP είναι γνωστό για τα πολλά προσπεράσματα και τις συχνές εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο καιρός είναι πάντα ένα ερωτηματικό και στο παρελθόν έχουμε δει τόσο καταιγίδες όσο και ηλιοφάνεια με υψηλές θερμοκρασίες.
- Για τη Βραζιλία η Pirelli επέλεξε τις τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας: η C2 θα είναι η P Zero λευκή/σκληρή γόμα, η C3 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση γόμα και η C4 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα. Οι δυο προηγούμενοι αγώνες στο Όστιν και στην πόλη του Μεξικό έγιναν με την ίδια επιλογή γομών.
ΠΗΓΕΣ: FORMULA1.COM. PIRELLI