FORMULA 1

Φερνάντο Αλόνσο: Το όνειρο του Ντακάρ και των ράλι για τη ζωή μετά τη F1

AP Photo/Bernat Armangue
Driver Fernando Alonso, of Spain, walks at the bivouac after stage two of the Dakar Rally in Neom, Saudi Arabia, Monday, Jan. 6, 2020. AP PHOTO/BERNAT ARMANGUE

Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 μένει πιστός στον απόλυτο στόχο να διεκδικήσει το τρίτο του πρωτάθλημα, ελπίζοντας ότι ο Άντριαν Νιούι θα του εξασφαλίσει μια ανταγωνιστική Aston Martin για το 2026 - αλλά γνωρίζοντας ότι βρίσκεται στη δύση της καριέρας του στη F1, μιλά για το επόμενό του όνειρο μακριά από τα GP.

Έχοντας κερδίσει τις 24 Ώρες του ΛεΜάν στη διετία που αποφάσισε να μείνει μακριά από τη Formula 1 (2018-’19), ο Ισπανός δήλωσε νωρίτερα φέτος ότι ο επόμενος μεγάλος στόχος του δεν είναι το “triple-crown” μέσω της νίκης στα 500 Μίλια της Ινδιανάπολης στις ΗΠΑ, αλλά η μετάβαση σε έναν πολύ διαφορετικό κόσμο: από την πίστα, στις Ειδικές Διαδρομές.

Συγκεκριμένα, ο Αλόνσο είπε ότι θέλει μετά το τέλος της καριέρας του στη Formula 1 -που μπορεί να συμβεί το Δεκέμβριο του 2026, οπότε λήγει και το συμβόλαιό του με την Aston Martin F1- να επιστρέψει στο Ντακάρ, όπου είχε αγωνιστεί το 2019 με την εργοστασιακή Toyota Gazoo Racing.

"Μία από τις προκλήσεις που έχω ακόμα είναι να κερδίσω το Ράλι Ντακάρ, ή στα ράλι γενικώς” είπε ο Ισπανός μιλώντας στο ισπανόφωνο podcast Asi Empece. Στα ράλι έχεις έναν συνοδηγό δίπλα σου, που σου διαβάζει το δρόμο, αλλά πρέπει επίσης να έχεις και τα δύο πόδια σου στα πηδάλια σχεδον σε όλη την Ειδική Διαδρομή, διότι έτσι σταθεροποιείς ένα rallycar.

Πρέπει να παίζεις με το βάρος [του αυτοκινήτου] όταν στρίβεις ή όταν φρενάρεις. Είναι μια εντελώς διαφορετική οδηγική τεχνική σε σχέση με τα μονοθέσια τύπου formula. Αν κάνεις κάτι ανάλογο εκεί καις τα φρένα και μεγάλη ποσότητα καυσίμου. Κι εξάλλου, το μονοθέσιο δεν κινείται βάσει του βάρους του, αλλά βάσει της αεροδυναμικής του.

Λατρεύω τους αγώνες αυτοκινήτου. Βρίσκομαι με ένα τιμόνι στα χέρια μου από τότε που ήμουν 3 χρονών. Τώρα είναι 43, οπότε οδηγώ τα τελευταία 40 χρόνια. Δεν νομίζω ότι είναι εφικτό να αποχωρήσω εν μία νυκτί και να μην οδηγήσω ποτέ ξανά”, πρόσθεσε ο Αλόνσο.

AP Photo/Bernat Armangue
Ο Αλόνσο, με τον συνοδηγο του Μαρκ Κομά, στο Ράλι Ντακάρ του 2020 με το Toyota Hilux T1+ της Toyota Gazoo Racing AP PHOTO/BERNAT ARMANGUE

Και συνέχισε λέγοντας ότι οι εμπειρίες της διετίας 2018-’19 στο ΛεΜάν, στην Ινδιανάπολη και στο Ντακάρ τον έκαναν πιο ολοκληρωμένο οδηγό: “Εμπλουτίστηκα ως οδηγός, διότι έπρεπε να μάθω από τους καλύτερους σε κάθε κατηγορία. Τίποτα δεν ήταν εύκολο, έπρεπε να τα μάθω όλα από την αρχή, ακριβώς όπως στο σχολείο.

Ήταν πολύ ενδιαφέρον. Όταν σταματήσω από τη Formula 1, το Ντακάρ ή κάποιο άλλο πρωτάθλημα θα ξυπνήσει ξανά το πάθος μου για να μάθω” συμπλήρωσε. Ένας πολύ πιθανός προορισμός του μετά την F1, λοιπόν, θα μπορούσε να είναι η επιστροφή στη Toyota Gazoo Racing, που έχει εργοστασιακές ομάδες και στο Ντακάρ και στο WRC.

AP Photo/Bernat Armangue
Οι Αλόνσο και Κομά στην έρημο της Σαουδικής Αραβίας, μετά από προβλήματα που αντιμετώπισαν στο Ράλι Ντακάρ του 2020 AP PHOTO/BERNAT ARMANGUE

Όλα αυτά, βεβαίως, θα συμβούν μόλις ο Φερνάντο Αλόνσο κλείσει τους λογαριασμούς του με τη Formula 1. Εξαιτίας των μη ανταγωνιστικών μονοθεσίων που είχε την τελευταία δεκαετία, ο πρωταθλητής της διετίας 2005-’06 έχει μείνει χωρίς νίκη στα GP από το 2013 - την προτελευταία του σεζόν με τη Ferrari.

Η βελτίωση της Aston Martin F1 του χάρισε 8 θέσεις στο βάθρο το 2023, αλλά φέτος το βρετανικό μονοθέσιο δεν ήταν εξίσου ανταγωνιστικό. Παρόλα αυτά, ο Αλόνσο ανανέωσε το συμβόλαιό του με την ομάδα του Σίλβερστοουν μέχρι το τέλος του 2026.

Εκείνη τη σεζόν, του χρόνου, θα αλλάξουν οι κανονισμοί, και ο Αλόνσο θα έχει στα χέρια του -για πρώτη φορά στην καριέρα του- ένα μονοθέσιο δια χειρός Άντριαν Νιούι, ελπίζοντας οι νέοι κανονισμοί να δώσουν στον Βρετανό σχεδιαστή την ευκαιρία να κάνει την ομάδα αμέσως ανταγωνιστική, και στον Αλόνσο την τελευταία του -ίσως- ευκαιρία για το τρίτο του πρωτάθλημα.

ASTON MARTIN F1 MEDIA
Ο Φερνάντο Αλόνσο στο κόκπιτ της Aston Martin AMR24, GP Κίνας 2024 ASTON MARTIN F1 MEDIA

Μιλώντας για το εγγύς μέλλον του στη F1, o Ισπανός είπε πρόσφατα στο podcast Chequered Flag: Πιθανώς, ή τουλάχιστον προς το παρόν, αυτή θα είναι η τελευταία μου σεζόν στη Formula 1, διότι το συμβόλαιό μου λήγει στο τέλος του 2026, οπότε αυτή θα είναι η χρονιά της αλήθειας και η χρονιά που πρέπει να αποδώσουμε. Είναι μεγάλες οι προσδοκίες.

Θα ξεκινήσω τη χρονιά με αυτή τη νοοτροπία, αναμφίβολα, επειδή δεν μπορώ να σκεφτώ πολύ μακριά στο μέλλον. Προς το παρόν, το συμβόλαιό μου είναι για τις δύο επόμενες χρονιές. Δεν γνωρίζω πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα με την ηλικία μου και το κίνητρό μου.

Αν η σεζόν του 2026 εξελιχθεί ομαλά, και περνάμε καλά και υπάρξει η δυνατότητα να αγωνίζομαι και για έναν χρόνο ακόμα, θα είμαι ανοιχτός σε αυτό το ενδεχόμενο, αναμφίβολα.

Δεν θα κλείσω την πόρτα εκ των προτέρων, όμως δεν θα ξεκινήσω τη χρονιά με αυτή τη σκέψη. Θα μπαίνω σε κάθε αγώνα σαν να είναι ο τελευταίος μου και θα χαρώ κάθε στιγμή”, κατέληξε ο Φερνάντο Αλόνσο.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2026 ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΑΛΟΝΣΟ ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ