Ferrari: Ο πειραματισμός με την SF-24 και οι ελπίδες νίκης στο Λας Βέγκας
Η Scuderia ταξιδεύει στο Λας Βέγκας με αναπτερωμένο ηθικό για μια νέα νίκη παρά το “στραβοπάτημα” στη βροχή της Βραζιλίας - ενώ στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής φέρεται να προγραμματίζει τη δοκιμή ενός νέου δαπέδου που θα της προσφέρει δεδομένα για το “project 677”, δηλαδή το μονοθέσιο του 2025.
Μετά τις νίκες του Σαρλ Λεκλέρ στο Τέξας και του Κάρλος Σάινθ στο Μεξικό, στο Ιντερλάγκος και στο επεισοδιακό και βροχερό GP Βραζιλίας η Scuderia Ferrari είχε μια “ανώμαλη προσγείωση” που την άφησε εκτός βάθρου και της κόστισε πολύτιμους βαθμούς στη μάχη του φετινού πρωταθλήματος κατασκευαστών της Formula 1.
Όμως, στο Λας Βέγκας αυτό το τριήμερο (22-24 Νοεμβρίου) η Ferrari δείχνει να πιστεύει στην ανάκαμψη, και στην επιστροφή στα προ-Βραζιλίας δεδομένα που την ήθελαν να έχει το ταχύτερο και πιο αποδοτικό μονοθέσιο της F1 από το GP της Ιταλίας την 1η Σεπτεμβρίου.
Ο διευθυντής της ιταλικής ομάδας, Φρεντ Βασέρ, υποστηρίζει ότι το σιρκουί της πόλης του τζόγου στην έρημο της Νεβάδας ταιριάζει περισσότερο στη Ferrari SF-24 σε σχέση με την πίστα του Σάο Πάουλο.
"Πέρσι ήμασταν σε καλή κατάσταση στο Βέγκας, αναμφίβολα. Νομίζω ότι από άποψη σχεδιασμού [της πίστας] και ασφάλτου είναι πιο κοντά [στα δεδομένα της Ferrari] σε σχέση με την προηγούμενη πίστα [Ιντερλάγκος]”, τόνισε ο Γάλλος.
Θυμίζουμε ότι πέρσι στο Λας Βέγκας ο Σαρλ Λεκλέρ είχε απειλήσει την παντοκρατορία της Red Bull και του Μαξ Φερστάπεν, με εξαιρετικό ρυθμό αγώνα και έχοντας εκκινήσει από την πολ ποζίσιον που κατέκτησε μια μέρα νωρίτερα.
Ο Βασέρ συνέχισε λέγοντας πως η Scuderia δεν πρέπει -επίσης- να μην επαναλάβει τα λάθη που έκανε στο Ιντερλάγκος: "Πρέπει να εκτελούμε καλύτερα τα αγωνιστικά τριήμερα σε σχέση με τη Βραζιλία, αλλά δεν είναι κάτι δραματικό. Θα έχουμε ένα πολύ καλύτερο τριήμερο στο Βέγκας και εκεί πρέπει να πετύχουμε τη νίκη”.
Η Ferrari, υπενθυμίζουμε, βρίσκεται στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών, με υστέρηση 36 βαθμών από την πρωτοπόρο McLaren - τους οποίους καλείται να μειώσει καθώς μετά από το Λας Βέγκας θα απομένουν μόνο δύο αγώνες για το τέλος της φετινής σεζόν της F1.
Ο πειραματισμός της Παρασκευής
Πάντως, το βλέμμα της Scuderia δεν είναι σταμμένο αποκλειστικά στο φετινό πρωτάθλημα. Σύμφωνα με πληροφορίες από την Ιταλία, και από το καλά πληροφορημένο μέσο Autoracer, η Ferrari θα χρησιμοποιήσει στις δύο SF-24 στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής (22/11) ένα πειραματικό νέο δάπεδο.
Το δάπεδο, υπενθυμίζουμε, είναι η σπουδαιότερη και κρισιμότερη αεροδυναμική συσκευή στα σύγχρονα μονοθέσια του ground effect (και στο πλαίσιο των κανονισμών που ξεκίνησαν το 2022).
Σύμφωνα με το ιταλικό δημοσίευμα, η Scuderia δεν σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το νέο αυτό δάπεδο στις αγωνιστικές δραστηριότητες του Λας Βέγκας, αλλά θέλει απλώς να κάνει το συσχετισμό μεταξύ των δεδομένων από την αεροσήραγγα και την πίστα.
Ο συσχετισμός αυτός θα τη βοηθήσει να λάβει τις τελικές της αποφάσεις για το σχεδιασμό του δαπέδου του “Project 677”, όπως είναι γνωστό εντός των τειχών του Μαρανέλο το μονοθέσιο που εξελίσσει για το 2025 - το πρώτο του Λιούις Χάμιλτον.
Με το νέο αυτό δάπεδο η Ferrari δεν θέλει μόνο να κερδίσει επιπλέον άντωση, αλλά και να επιλύσει οριστικά τα προβλήματα αναπηδήσεων του μονοθεσίου στις υψηλές ταχύτητες - προβλήματα που σε μεγάλο βαθμό λύθηκαν με το καινούριο δάπεδο που παρουσίασε στη Μόντσα.