X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Ferrari: Πώς η Scuderia έλυσε για το 2023 τα τρία μειονεκτήματα της Ferrari F1-75 

Η Ferrari στο γκραν πρι της Βραζιλίας | 11 Νοεμβρίου 2022 CREDIT: @SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Στο Μαρανέλο είναι διάχυτη η αισιοδοξία, από τα δεδομένα της αεροσήραγγας, του προσομοιωτή και του πάγκου των κινητήρων, ότι το νέο cavallino του 2023 δεν θα έχει τις τρεις βασικές παθογένειες της F1-75 του 2022, που της στέρησαν τους τίτλους της Formula 1.

Το νέο κόκκινο μονοθέσιο του 2023 είναι προς το παρόν γνωστό στο εσωτερικό του Μαρανέλο με τον κωδικό 675, και θα αποκαλυφθεί επίσημα από τη Scuderia Ferrari στις 14 Φεβρουαρίου 2023.

Όμως, στην ιταλική ομάδα είναι διάχυτη η αισιοδοξία ότι ενσωματώνει αποδεδειγμένα αποτελεσματικές λύσεις των βασικών προβλημάτων που είχε η F1-75 του 2022, και της στέρησαν τη δυνατότητα να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις τη Red Bull RB18 του Μαξ Φερστάπεν.

Η Ferrari F1-75 της χρονιάς που φεύγει ήταν αποδεδειγμένα ένα ταχύτατο μονοθέσιο στον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης, μέχρι το καλοκαίρι τουλάχιστον, όμως σε συνθήκες αγώνα είχε τρία βασικά προβλήματα που στερούσαν από τη Scuderia τις νίκες: υπερβολική αντίσταση στον αέρα στα πολύ γρήγορα τμήματα των σιρκουί και στις ευθείες, υπερβολική φθορά των ελαστικών στον αγώνα, και προβληματική αξιοπιστία της μονάδας ισχύος.

Στις αρχές του καλοκαιριού η Ferrari αποφάσισε να ρυθμίζει τον κινητήρα σε χαμηλότερο επίπεδο απόδοσης, για να μπορεί να τερματίζει τα GP, ενώ σύντομα έβαλε τέλος στην εξέλιξη της F1-75 για να αφοσιώσει τους πόρους της αποκλειστικά στην εξέλιξη του αυτοκινήτου του 2023. Κατά συνέπεια, η Red Bull και ο Φερστάπεν μετέτρεψαν το δεύτερο μισό του 2022 σε περίπατο.

Η μεταφορά των πόρων στο 2023 δείχνει να αποδίδει καρπούς για τη Scuderia, καθώς μπαίνουμε πια στο νέο έτος και πλησιάζουν οι πρώτες χειμερινές δοκιμές της νέας σεζόν, στα τέλη Φεβρουαρίου 2023 στην πίστα του Μπαχρέιν. Όπως γράφεται από αξιόπιστες ιταλικές πηγές, τα δεδομένα που διαπιστώνει η Ferrari από το CFD, από την αεροσήραγγα και από τον πάγκο δοκιμών του κινητήρα είναι ιδιαίτερα αισιόδοξα.

Η διαίσθηση των μελών της ομάδας δεν είναι παράλογη. Η F1-75 ήταν μια πολύ καλή βάση, που απλώς χρειαζόταν κάποιες διορθωτικές κινήσεις για να γίνει κορυφαία και στις συνθήκες αγώνα, τις Κυριακές των GP. Αυτές τις διορθωτικές κινήσεις αφορούν στην αεροδυναμική, όπου υιοθετήθηκαν σχεδιαστικές αλλαγές και κάποιες μικρές ιδέες από τη Red Bull, και στον κινητήρα που ενισχύθηκε από πλευρά αξιοπιστίας και θα μπορεί το 2023, συνεπώς, να ξεδιπλώσει την πλήρη δυναμική του.

Στον τομέα της αεροδυναμική, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι Ιταλοί αεροδυναμιστές διαπίστωσαν ότι οι εμπρός και πίσω πτέρυγες της Red Bull RB18 παρουσίαζαν σημαντικά μεγαλύτερη ελαστικότητα σε σχέση με τη F1-75, χωρίς να αποτυγχάνουν στις αυστηρές δοκιμές ελαστικότητας που έχει θεσπίσει η FIA.

Η ελαστικότητα των πτερυγών επιτρέπει τη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης στις υψηλές ταχύτητες, εξ ου και η τόση ανωτερότητα της RB18 στις πολύ γρήγορες στροφές και στις ευθείες. Όπως φημολογείται, στο Μαρανέλο βρέθηκαν αντίστοιχες λύσεις με την επένδυση σε νέα υλικά που αυξάνουν την ελαστικότητα των πτερυγών χωρίς να επηρεάσουν τη δομική τους ανθεκτικότητα, με αποτέλεσμα το μονοθέσιο του 2023 να μην έχει πια αυξημένη αεροδυναμική αντίσταση.

Κατά συνέπεια, δεν θα πρέπει να περιμένουμε ότι η νέα Ferrari θα έχει σημαντικές σχεδιαστικές αλλαγές σε σχέση με τη F1-75 του 2022. Η Scuderia είναι πεπεισμένη πως έχει πετύχει σωστά το όλο αεροδυναμικό concept, και δεν χρειάζεται να προχωρήσει σε καμία δομική αλλαγή ή τροποποίηση της σχεδιαστικής του φιλοσοφίας.

Στο θέμα της απόδοσης του αυτοκινήτου, σημαντικό ρόλο παίζουν και τα νέα ελαστικά της Pirelli για το 2023. Η ιταλική εταιρεία έχει προχωρήσει σε ορισμένες αλλαγές στις γόμες της, και η Ferrari ήθελε σχεδιάζοντας το νέο της μονοθέσιο να διασφαλίσει ότι τα νέα ελαστικά δεν θα στερήσουν τα υποστροφικά χαρακτηριστικά πάνω στα οποία έχει σχεδιαστεί το αυτοκίνητο και το έχουν φέρει στα μέτρα τους οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Scuderia, στις δοκιμές εξέλιξης των Pirelli του 2023, κάλεσε στο Μαρανέλο και τους δύο αγωνιστικούς οδηγούς της, αντί να βασιστεί στα δεδομένα που θα συνέλλεγαν οι δοκιμαστές της ομάδας. Βάσει των αποτελεσμάτων που φέρεται να έχει δει η ομάδα στον προσομοιωτή, το θέμα αυτό βρίσκεται επίσης σε πολύ καλό δρόμο πλήρους επίλυσης.

Το τρίτο θέμα είναι ο κινητήρας, αλλά είναι πλέον γνωστό ότι οι Ιταλοί μηχανολόγοι έχουν καταφέρει να βελτιώσουν την αξιοπιστία του V6 Turbo και την ανθεκτικότητα όλων των μερών της μονάδας ισχύος, ώστε να μπορέσουν να τον ρυθμίζουν το 2023 στο ανώτερο επίπεδο απόδοσης. Με τον τρόπο αυτό, παρότι έχει παύσει η εξέλιξη των μοτέρ μέχρι το τέλος του 2025, η Ferrari αυτό το χειμώνα θα κερδίσει περί τους 30 ίππους.

Το θετικό κλίμα και της αισιοδοξία που επικρατεί στο Μαρανέλο έχει πέσει στην αντίληψη και του πρώην επικεφαλής μηχανικού της ομάδας, Αντρέα Στέλλα, ο οποίος πλέον είναι αγωνιστικός διευθυντής της McLaren. «Περιμένω ότι θα δούμε την αντίδραση της Mercedes, παρότι γνωρίζω ότι η Ferrari είναι πολύ χαρούμενη με το νέο της αυτοκίνητο κι έτσι αναμφίβολα θα είναι πολύ ανταγωνιστική στο ξεκίνημα της χρονιάς» είπε ο Στέλλα, μιλώντας στην ιταλική La Gazzetta dello Sport κατά τη διάρκεια της τιμητικής εκδήλωσης που του επεφύλασσε η γενέτειρά του, η εκθαμβωτική πόλη του Ορβιέτο.

Μιλώντας για την πρόοδο της Ferrari στους τρεις αυτούς τομείς, ο Λεκλέρ είπε: «Είμαι αισιόδοξος για το 2023, διότι έχω κάνει πολλή δουλειά στον προσομοιωτή. Τους τελευταίους μήνες προσπαθούσαμε να κατανοήσουμε τις αδυναμίες του αυτοκινήτου μας του 2022, για να τις βελτιώσουμε σε εκείνο του 2023. Κι όλη η ομάδα, με τον Ματία [Μπινότο] ακόμα στο εργοστάσιο, εργάζεται πυρετωδώς για να προετοιμαστούμε όσο το δυνατόν καλύτερα».

Για τον Ματία Μπινότο, ωστόσο, η σημερινή ημέρα (30/12) ήταν η τελευταία του στο Μαρανέλο, καθώς από τις 2 Ιανουαρίου τη θέση του θα αναλάβει ο Φρεντ Βασέρ - συνεπώς, για τη Scuderia, οι προκλήσεις ενόψει της νέας σεζόν δεν είναι μόνο τεχνικές και αγωνιστικές. Ειδικά αν επιβεβαιωθεί ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Ferrari, Μπενεντέτο Βίνια, επιθυμεί να αναλάβει πιο ενεργό ρόλο δίπλα στον Βασέρ.

TAGS FORMULA 1 FERRARI
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ