FERRARI

Ferrari, Βασέρ: "Υπέγραψα έναν κορυφαίο τεχνικό στη Scuderia για το 2025"

Ο διευθυντής της Ferrari, Φρεντ Βασέρ
Ο διευθυντής της Ferrari, Φρεντ Βασέρ SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Χωρίς να διευκρινίσει ποιον κορυφαίο σχεδιαστή ή μηχανολόγο εξασφάλισε για τη Scuderia, ο διευθυντής της Φρεντ Βασέρ μίλησε για τις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζει στην επάνδρωση της ομάδας που οραματίζεται στο Μαρανέλο.

Η Ferrari πρόσφατα έχασε τις υπηρεσίες δύο κορυφαίων τεχνικών της, του σχεδιαστή Νταβίντ Σάντσεζ που αποχώρησε για να ενταχθεί στη McLaren -μετά το υποχρεωτικό έτος "αγρανάπαυσης"- το 2024 και του αγωνιστικού της διευθυντή Λορέν Μεκίς που θα αναλάβει στο εγγύς μέλλον το ρόλο του διευθυντή της Alpha Tauri.

Ο διευθυντής της Scuderia Φρεντ Βασέρ έχει εκφράσει δημόσια την άποψή του ότι δεν μπορεί να κρατήσει όσους θέλουν να φύγουν, αλλά παράλληλα εργάζεται εντατικά για την επάνδρωση της Scuderia σύμφωνα με το δικό του όραμα - έξι μήνες μετά την ανάληψη της θέσης από τον παραιτηθέντα Ματία Μπινότο.

Θυμίζουμε ότι τριάντα χρόνια νωρίτερα, στις αρχές των 1990s που ακόμη η F1 δεν ήταν στο σημερινό δυσθεώρητο επίπεδο ανταγωνιστικότητας, ο προκάτοχος του θώκου της Scuderia και ομοεθνής του Βασέρ, Ζαν Τοντ, χρειάστηκε τρία χρόνια μέχρι να δημιουργήσει τη dream team των Ρος Μπρον, Ρόρι Μπιρν, Νικόλα Τομπάζη, Ματία Μπινότο και άλλων, και έξι χρόνια μέχρι να κάνει τη Ferrari ξανά πρωταθλήτρια.

Μετά την εντυπωσιακή αναγέννηση της Scuderia στο τελευταίο GP Καναδά, όπου έδειξε ρυθμό αγώνα αντίστοιχο των Aston Martin και Μercedes, ο Βασέρ ρωτήθηκε για τη δική του συμβολή στην πρόοδο της ιταλικής ομάδας, και απάντησε: "Θα ήταν υπεροπτικό να πω ότι προοδεύσαμε επειδή ήρθα στην ομάδα. Έχω προοδεύσει στη διαδικασία κατανόησης των τομέων στους οποίους ήμασταν αδύναμοι και εκείνων όπου μπορούμε να βελτιωθούμε ως ομάδα.

Ο διευθυντής της Ferrari, Φρεντ Βασέρ
Ο διευθυντής της Ferrari, Φρεντ Βασέρ SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Εξωτερικά δείχνουμε ευκίνητοι στην επίλυση ενός προβλήματος από τη μια μέρα στην άλλη, όμως στην πραγματικότητα όταν πρέπει να διορθώσουμε λίγο τη ρότα του πλοίου δεν είμαστε πια τόσο ευκίνητοι.

Για παράδειγμα, όταν θέλεις να υπογράψεις κάποιον, μιλάμε πια σε επίπεδο ετών. Υπέγραψα έναν κορυφαίο [τεχνικό] που θα έρθει το 2025 για να δουλέψει στα αυτοκίνητα του 2025 και του 2026. Αλλά δεν το κάνεις τώρα, η επίπτωση της καθυστέρησης θα είναι πολύ μεγαλύτερη", πρόσθεσε.

Μιλώντας στο βρετανικό Sky Sports F1, εξήγησε τις μεγάλες δυσκολίες της προσέλκυσης τεχνικών ταλέντων από τη Βρετανία στο Μαρανέλο: "Δεν είναι η ίδια κατάσταση - μπορείς να μετακομίσεις από τη Red Bull [στο Μίλτον Κινς της Βρετανίας] στη Mercedes [στο Μπράκλεϊ επίσης της Βρετανίας], να δουλεύεις τις ίδιες ώρες, να κρατήσεις τα παιδιά στο ίδιο σχολείο και από την Παρασκευή μέχρι τη Δευτέρα όλα να είναι μια χαρά".

Θυμίζουμε ότι πρόσφατα ο Άντριαν Νιούι είπε ότι απέρριψε δύο φορές τη δεκαετία του 1990 τις προτάσεις της Ferrari διότι τα παιδιά του ήταν τότε σε μικρή ηλικία, και δεν ήθελε να τα βάλει στη διαδικασία αλλαγής σχολείου - πόσω μάλλον και χώρας.

Ο Βασέρ συνέχισε: "Αν θέλεις να έρθεις στην Ιταλία, η προσέγγιση είναι διαφορετική. Πρέπει να αλλάξεις περιβάλλον στην οικογένειά σου κ.λπ. Αλλά όσο βρίσκεσαι στην Ιταλία είναι, πιστεύω, δυσκολότερο να φύγεις. Το φαγητό είναι πολύ καλύτερο και η ποιότητα ζωής εκπληκτική. Ορισμένες φορές έρχεται στη συζήτηση η μετακόμιση της οικογένειας, εξαρτάται από τη συνθήκη στην οποία βρίσκονται τα παιδιά, και δεν είναι πάντα εύκολο.

Η Ferrari στο GP του Καναδά
Η Ferrari στο GP του Καναδά SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE


Αλλά αν καταφέρουμε να προσελκύσουμε κάποιον, τότε μένει εδώ. Αντιμετώπισα μια ανάλογη κατάσταση στη Sauber, είναι δύσκολο να τους ζητήσεις [στην οικογένεια] να ακολουθήσει, αλλά όταν πήγαμε στην Ελβετία, έπειτα έμειναν στην Ελβετία".

Και συνέχισε: "Εγώ ήρθα πριν από λίγους μήνες, πρέπει να καταλάβεις ποια είναι η κατάσταση πριν αρχίσεις την επάνδρωση. Αυτή η διαδικασία είναι μακροχρόνια, θα έρθουν σε 12 ή 24 μήνες, και ακόμα και η διαδικασία της πρόσληψης δεν συμβαίνει από τη μια μέρα στην άλλη. Στις προσλήψεις η Formula 1 δεν είναι καθόλου ευκίνητη.

Αυτό σημαίνει πως αν έχεις ένα πλάνο, αν θέλεις να δουλέψεις με κάποιους ανθρώπους, αν θέλεις να αλλάξεις τη δομή κάποιου τμήματος -γενικώς, δεν μιλώ ειδικά για τη Ferrari- χρειάζεσαι μήνες για να καταλάβεις τι πρέπει να κάνεις, για να βρεις τους σωστούς ανθρώπους κι έπειτα κι άλλους μήνες ή χρόνια για να τους φέρεις στην ομάδα.

Πολλές φορές μιλάς περισσότερο για χρόνια, παρά για πόσους αγώνες. Αυτό ενίοτε μπορεί να είναι εκνευριστικό, διότι πιέζεις σαν τρελός. Περνώ περίπου τα 2/3 του χρόνου μου στην επάνδρωση της ομάδας και υπογράφουμε συμβόλαια στην καλύτερη περίπτωση για το τέλος του 2024 ή το 2025".

Αυτή η "δυσκαμψία" της Formula 1 στη μετακίνηση τεχνικών έχει τις ρίζες της στον όρο των συμβολαίων για την περίφημη περίοδο "αγρανάπαυσης", που συνήθως διαρκεί έναν χρόνο, και αποσκοπεί στην προστασία των τεχνικών μυστικών κάθε ομάδας από τη μεταφορά τους σε κάποια ανταγωνιστική.

Η περίπτωση του Λορέν Μεκίς είναι διαφορετική, αλλά και πολύ παράξενη. Ο Γάλλος διοικητικός έχει ήδη ανακοινωθεί από τη Scuderia Toro Rosso ως διάδοχος του Φραντς Τοστ, αλλά ακόμα παραμένει στον τοίχο των πιτς της Ferrari, με τα χρώματα της ομάδας του Μαρανέλο.

H Ferrari στο GP του Καναδά
H Ferrari στο GP του Καναδά SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE


Σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα Corriere dello Sport, οι όροι αποδέσμευσης του Μεκίς είναι ένα «όπλο» στα χέρια της Ferrari για να προσελκύσει ορισμένα κορυφαία τεχνικά στελέχη από τη Red Bull. Κι όπως γράφει η εφημερίδα, μπορεί να συμβεί το καλοκαίρι, πριν τον αγώνα της Μόντσα στην πατρίδα των δύο ιταλικών ομάδων.

Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, ο Βασέρ θέλει να δημιουργήσει ένα οριζόντιο μοντέλο δομής της ομάδας, αντίστοιχο της Mercedes, που είναι περισσότερο ευέλικτο σε σχέση με το σχετικά άκαμπτο της Red Bull Racing που περιστρέφεται προσωποκεντρικά γύρω από τη μορφή του Άντριαν Νιούι.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι ευθύνες του Μεκίς θα μεταφερθούν εν μέρει στον Ντιέγκο Ιοβέρνο που θα γυρίσει στα GP μετά από έξι χρόνια, και στον τεχνικό διευθυντή Ενρίκο Καρντίλε που είχε αποφασίσει να αποχωρήσει αλλά αναθέωρησε όταν διαπίστωσε την πίστη του Βασέρ στο πρόσωπό του. Σύμφωνα με άλλα ιταλικά δημοσιεύματα, η Ferrari θα αποκαλύψει το νέο της διοικητικό μοντέλο στο πλαίσιο του GP της Μόντσα τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

TAGS FERRARI F1 FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ