MATCHCENTER

Φιλικά Εθνικών - Ποδόσφαιρο Ανδρών

Παγκόσμιο Κύπελλο - Προκριματικά Ευρώπης

Handball Premier

WTA Χερτογκενμπός, Ολλανδία Γυναίκες

ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
FORMULA 1

Φερστάπεν: “Δεν τα παρατήσαμε μετά το δύσκολο ξεκίνημα του τριημέρου”

Ο Φερστάπεν, η Red Bull και η Honda πανηγυρίζουν τη νίκη μέσα στη Σουζούκα στο τελευταίο Ιαπωνικό GP της επταετούς συνεργασίας τους AP Photo/Hiro Komae

Ο Μαξ Φερστάπεν και ο διευθυντής της Red Bull Racing Κρίστιαν Χόρνερ εξήγησαν ότι η ομάδα τους δεν αποθαρρύνθηκε από τα πολλά προβλήματα στην ισορροπία της RB21 στις ελεύθερες δοκιμές. Τι είπε ο Ολλανδός για την αποχαιρετιστήρια νίκη στη Honda, μέσα στη Σουζούκα.

Ο Μαξ Φερστάπεν έγινε ο πρώτος οδηγός της ιστορίας της F1 που κέρδισε τέσσερις διαδοχικές φορές το GP Ιαπωνίας, σε μία από τις κορυφαίες πίστες του σπορ -τη Σουζούκα- και μαζί κατέκτησε την 64η νίκη της ήδη θαυμαστής του καριέρας στη Formula 1.

Όμως ήταν μία από τις πιο γλυκές του νίκες, καθώς ήρθε δίχως να έχει καλύτερο μονοθέσιο από τις δύο McLaren MCL39 που κράτησε σε όλο τον αγώνα πίσω του – και επίσης ήρθε μετά από τα μεγάλα προβλήματα με την ισορροπία της Red Bull RB21 στις ελεύθερες δοκιμές.

Παρόλα αυτά, με μια σειρά μεγάλων αλλαγών στο μονοθέσιο το Σάββατο, ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε μία από τις πιο εντυπωσιακές πολ ποζίσιονς της καριέρας του, που τον βοήθησε καθοριστικά να φτάσει στη νίκη του GP Ιαπωνίας.

“Ήταν πολύ δύσκολο, πίεζα πάρα πολύ, ειδικά με το τελευταίο σετ ελαστικών” εξήγησε ο Ολλανδός μετά το τέλος του αγώνα της Σουζούκα. “Οι δύο McLaren με πίεζαν πολύ. Ήταν πολύ διασκεδαστικό. Δεν ήταν εύκολο να διαχειριστούμε τα ελαστικά μας.

Αλλά είμαι εκπληκτικά χαρούμενος. Το τριήμερο ξεκίνησε πολύ δύσκολα, αλλά δεν τα παρατήσαμε, συνεχίζαμε να βελτιώνουμε το αυτοκίνητο, και σήμερα ήταν στην καλύτερη φόρμα του.

Φυσικά, η εκκίνηση από την πολ ποζίσιον ήταν αυτή που έκανε εφικτή τη νίκη σε αυτό τον αγώνα. Ήταν πολύ σημαντικό να προσπαθούμε διαρκώς να πάρουμε το μέγιστο της απόδοσης του αυτοκινήτου και πιστεύω ότι το πετύχαμε αυτό πολύ καλά αυτό το τριήμερο”, πρόσθεσε ο πρωταθλητής.

Η Red Bull και ο Φερστάπεν πάσχιζαν με πολλά και σύνθετα προβλήματα ισορροπία της RB21 στις ελεύθερες δοκιμές, αλλά σύμφωνα με τα λεγόμενα του διευθυντή της ομάδας, Κρίστιαν Χόρνερ, ο Φερστάπεν και οι μηχανικοί του “γύρισαν το αυτοκίνητο ανάποδα” ενόψει των χθεσινών δοκιμών κατάταξης και του σημερινού αγώνα.

Ο Μαξ Φερστάπεν με τους μηχανικούς του πανηγυρίζουν τη νίκη στο GP Ιαπωνίας 2025 AP Photo/Shuji Kajiyama

Έτσι ο Μαξ Φερστάπεν ήταν σε θέση να μείνει μπροστά από τις McLaren και να κερδίσει την πρώτη του φετινή νίκη. Και μετά από τη νίκη αυτή, ο Χόρνερ τόνισε μιλώντας στο Sky Sports F1: “Ως ομάδα, δουλεύουμε απίστευτα σκληρά για να κατασκευάσουμε το ταχύτερο αυτοκίνητο που μπορούμε. Και ο Μαξ οδήγησε απίστευτα αυτό το Σαββατοκύριακο.

Η ομάδα των μηχανικών έκανε εξαιρετική δουλειά δίνοντάς του ένα αυτοκίνητο που μπορούσε να εκμεταλλευτεί στο έπακρο. Δεν υπάρχει καλύτερο κίνητρο από τη νίκη. Και αυτό το Σαββατοκύριακο, το πετύχαμε. Ολόκληρο το Μίλτον Κινς το αξίζει απόλυτα. Και αυτός ο άνθρωπος, ο Μαξ Φερστάπεν, είναι σαν μια πηγή κινήτρου, οπότε τόνωσε τους πάντες”.

Σε ερώτηση αν ο ίδιος θα είχε επιλέξει διαφορετική στρατηγική στη θέση της McLaren, ο Βρετανός απάντησε: “Ήταν δύσκολο γιατί το undercut δεν ήταν τόσο ισχυρό σήμερα. Προσπάθησαν να μας ξεγελάσουν νωρίς στον αγώνα με μία ψεύτικη κλήση [στα πιτς] για τον Λάντο, αλλά μπορούσαμε να δούμε ότι δεν έβγαζε νόημα γιατί θα επέστρεφε μέσα στο κυκλοφοριακό.

Οπότε μείναμε σταθεροί στη στρατηγική μας. Έδωσαν στον Όσκαρ το πρώτο πιτ-στοπ. Ήταν προφανές ότι θα έμπαιναν στον επόμενο γύρο με τον Λάντο, οπότε απλά το καλύψαμε.

Ήταν ένας αγώνας στο όριο, με πλήρες γκάζι διαρκώς. Δεν υπήρχε διαχείριση ελαστικών σε αυτόν τον αγώνα. Ήταν απλά τέρμα γκάζι μέχρι τον τερματισμό. Αυτό το Σαββατοκύριακο, ο Μαξ ήταν απολύτως εξαιρετικός. Η σκληρή δουλειά έγινε χθες, αλλά και σήμερα στον αγώνα ήταν απόλυτα αλάνθαστος”, κατέληξε ο Κρίστιαν Χόρνερ.

Τέλος, μιλώντας για την 4η διαδοχική του νίκη στη Σουζούκα στο τελευταίο GP Ιαπωνίας της συνεργασίας της RBR με τη Honda, ο Φερστάπεν κατέληξε: “Σημαίνει πολλά για μένα. Το είχα στο μυαλό μου κι εγώ, στους τελευταίους γύρους.

Σκεφτόμουν ότι έπρεπε να προσπαθήσω να μείνω μπροστά διότι θα ήταν μια σπουδαία ιστορία, στον αποχαιρετιστήριο τελευταίο μας αγώνα με τη Honda στην Ιαπωνία. Είμαι πάρα πολύ πεφήφανος για όλα όσα πετύχαμε μαζί όλα αυτά τα χρόνια, και είναι ο τέλειος αποχαιρετισμός”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ