FORMULA 1

Φερστάπεν: "Τίποτα δεν πάει καλά όταν το αυτοκίνητο έχει τέτοια αίσθηση"

AP Photo/Denes Erdos
Ο Μαξ Φερστάπεν επέλεξε να μείνει στη Red Bull Racing το 2025, αλλά θα εξετάσει όλες τις επιλογές του -συμπεριλαμβανομένης και της Mercedes- για το 2026. AP PHOTO/DENES ERDOS

Ο Μαξ Φερστάπεν δεν ήταν σε θέση να πετύχει στις σημερινές δοκιμές κατάταξης του Μπακού κάτι καλύτερο από την 6η θέση της αυριανής εκκίνησης του GP στο Αζερμπαϊτζάν, και εξήγησε πως κάποιες αλλαγές που έκανε με τη Red Bull στην RB20 χειροτέρεψαν την καλή αίσθηση του μονοθεσίου του σε σχέση με τις ελεύθερες δοκιμές.

Για πρώτη φορά φέτος ο Ολλανδός νικήθηκε σε δοκιμές κατάταξης από τον Σέρτζιο Πέρεζ, καθώς ο Μεξικανός άρχισε να ανακάμπτει από τα προβλήματα που αντιμετώπιζε τους τελευταίους μήνες, παράλληλα με τις βελτιώσεις της RB20 που έφερε αυτό το τριήμερο στο Μπακού η RBR.

Οι βελτιώσεις αυτές δεν έλυσαν τα προβλήματα του μονοθεσίου, αλλά απλώς -όπως φάνηκε- τα βελτίωσαν λίγο. Όμως, η προσπάθεια του Φερστάπεν και των μηχανικών του να βελτιώσουν περαιτέρω τη ρύθμιση της RB20 επανέφερε το πρόβλημα της υποστροφής, που είναι καταστροφικό για το οδηγικό του στιλ, ειδικά σε ένα σιρκουί δρόμου - αλλά παράλληλα δεν είναι ιδιαίτερο πρόβλημα για το έτσι κι αλλιώς υποστροφικό οδηγικό στιλ του Πέρεζ.

Κατάλαβα κατ’ ευθείαν μετά τον πρώτο γύρο στο Q1 ότι τα πράγματα θα ήταν δύσκολα” είπε ο Φερστάπεν μιλώντας στο Viaplay. Προχωρήσαμε με κάποιες αλλαγές στο αυτοκίνητο και αυτές το έκαναν πολύ δύσκολο. Το πίσω μέρος του αναπηδούσε πολύ στην είσοδο και στην έξοδο της στροφής.

Αυτό έκανε τα πράγματα δύσκολα, αν και το Q2 πήγε αρκετά καλά. Όμως, ήδη δεν μου έδινε καλή αίσθηση το αυτοκίνητο, δεν μπορούσα να πάρω το μέγιστο από αυτό, και είχα πολλή υποστροφή. Αυτό δεν είναι κάτι που θέλεις σε ένα σιρκουί δρόμου.

Το Q3 έπρεπε να ήταν καλύτερο, αλλά στην πρώτη προσπάθεια έκανα ένα μικρό λάθος στην τελευταία στροφή. Το αυτοκίνητο χάλασε πάλι και στον τελευταίο γύρο αναπηδούσε ξανά. Αν δεν αισθάνεσαι απόλυτα άνετα, τότε δεν μπορείς να κάνεις την επίθεσή σου”, πρόσθεσε ο πρωταθλητής.

Και, τέλος, ακούστηκε σχετικά απαισιόδοξος και για τον αυριανό αγώνα του Μπακού: Βέβαια, πάντα προσπαθείς να πάρεις το καλύτερο που μπορείς. Δεν με έχει αποθαρρύνει το αυτοκίνητο, αλλά ήξερα ότι θα ήταν δύσκολο. Ακόμα και οι συστοιχίες γύρων δεν πάνε καλά όταν το αυτοκίνητο έχει τέτοια αίσθηση. Θα δούμε”.

Σημειώνεται ότι η Red Bull RB20 είχε εξαιρετικό ρυθμό αγώνα, καλύτερο ακόμα και από της McLaren, στην προσομοίωση αγώνα με τις συστοιχίες γύρων στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Ωστόσο, μετά τις δοκιμές κατάταξης οι ομάδες δεν έχουν δικαίωμα να παρέμβουν στις ρυθμίσεις των μονοθεσίων τους.

Το παρήγορο για τον Φερστάπεν, πάντως, είναι ότι ο βασικός -αν όχι μοναδικός- του αντίπαλος για τον τίτλο, ο Λάντο Νόρις, θα αναγκαστεί να εκκινήσει από την 17η θέση διότι μια κίτρινη σημαία δεν του επέτρεψε να προκριθεί στο Q2 των σημερινών κατατακτήριων στο Μπακού.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 GP ΑΖΕΡΜΠΑΪΤΖΑΝ ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ RED BULL RED BULL RB20
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ