Φέτελ και πάλι
Σε ένα γκραν πρι από το οποίο απουσίασαν οι συγκινήσεις και οι εναλλαγές, ο Σεμπάστιαν Φέτελ πέτυχε τα... αναμενόμενα, εκμεταλλευόμενος την pole position του για να τερματίσει στην πρώτη θέση στη Βαλένθια. Δεύτερη θέση για τον Φερνάντο Αλόνσο στην καλύτερη φετινή επίδοση της Ferrari, με τον Μαρκ Γουέμπερ να συμπληρώνει το πόντιουμ.
Ο Φέτελ εκκινούσε από την pole position για 7η φορά φέτος σε 8 αγώνες και δίχως πολλά-πολλά, κράτησε γερά αυτή την πρωτοπορία του καθόλη τη διάρκεια της κούρσας, παίρνοντας την 6η του καρό σημαία. Σε απόσταση ασφαλείας, η Ferrari του Αλόνσο και η Red Bull έδιναν πίσω του τη δική τους μάχη για τη 2η θέση, με τον Ισπανό να βγαίνει νικητής χάρη στα pit stops.
Του Θοδωρή Δημητρόπουλου
Το κρίσιμο σημείο του αγώνα ήρθε στον 20ό γύρο, όταν ο Αλόνσο, που βρισκόταν πίσω από τον Αυστραλό πιλότο για κάμποσους γύρους, κατάφερε τελικά να τον προσπεράσει με τη βοήθεια του DRS, έχοντας πλέον μπροστά του μόνο τον Φέτελ σε απόσταση 3.1 δευτερολέπτων. Όμως στους δύο γύρους που ακολούθησαν, ο Ισπανός πιλότος όχι μόνο δεν κατάφερε να μειώσει τη διαφορά του από την πρώτη θέση, αλλά είδε τον Φέτελ να διαχειρίζεται πολύ σωστά την απόστασή τους, αυξάνοντάς την κιόλας στα 3.3’’. Σα να μην έφτανε αυτό, στα pit stops που ακολούθησαν, η Ferrari του Alonso έχασε ξανά τη 2η θέση από τον Γουέμπερ, ο οποίος είχε περισσότερη ώρα στο δρόμο με τα μαλακά ελαστικά.
Ωστόσο η τακτική της Ferrari εν τέλει θα απέδιδε καρπούς, μιας και τα (μαλακά) ελαστικά του Αλόνσο διατηρήθηκαν για περισσότερη ώρα σε καλή κατάσταση, επιτρέποντας στον Ισπανό πιλότο να τρέξει 3 επιπλέον γύρους με αυτά. Έτσι, όταν τελικά ολοκληρώθηκε η διαδικασία των pit sopts για όλα τα μονοθέσια, ο Αλόνσο είχε καταφέρει (12 γύρους πριν το τέλος) να ανακτήσει και πάλι τη 2η θέση.
Θα τη διατηρούσε μέχρι το τέλος, καθώς ούτε ο Γουέμπερ φάνηκε ικανός να τον κοντράρει στο δρόμο, ούτε και η απόσταση από τον Φέτελ μπορούσε να μειωθεί. (Για την ακρίβεια, ο Γερμανός πρωταθλητής συνέχισε να πιέζει ως το τέλος, αυξάνοντας διαρκώς την διαφορά του από τους υπόλοιπους.) Ο Αλόνσο ισοφάρισε έτσι την καλύτερή του φετινή επίδοση με τη 2η αυτή θέση, ενώ ο Φέτελ με μια ακόμα πρωτιά αυξάνει ακόμα περισσότερο την απόστασή του από τους διώκτες του.
Η διαφορά του παγκόσμιου πρωταθλητή από τον 2ο της κατάταξης βρίσκεται πλέον στους 77 βαθμούς, που θα πει κάτι περισσότερο από 3 νίκες. Σε αυτό το σημείο το πρωτάθλημα μοιάζει όσο τελειωμένο μπορεί να μοιάζει κάτι που δεν έχει φτάσει ούτε τα μισά της διαδρομής του.
Αγωνιώδης εκκίνηση
Με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα, οι δύο ταύροι της Red Bull διατήρησαν το 1-2 που είχαν από τα δοκιμαστικά του Σαββάτου, όμως από πίσω τους έγιναν ανακατατάξεις. Ο Αλόνσο πίεζε τον Χάμιλτον για προσπέραση, όμως ο Μάσα με ένα εκπληκτικό ξεπέταγμα χώθηκε ανάμεσά τους και προσπέρασε και τους δύο.
Ο Βραζιλιάνος επιχείρησε στην επόμενη στροφή να πιέσει τον Γουέμπερ, κι όταν ο Αυστραλός έκοψε για να προστατέψει τη θέση του, είδε τον Αλόνσο (που στο μεταξύ είχε πάρει την εξωτερική) να προσπερνάει σα σταματημένο τόσο τον ομόσταυλό του, όσο και τον Χάμιλτον που ακολουθούσε! Έτσι, ο ο Αλόνσο βρέθηκε στην 3η θέση, με τον Χάμιλτον να πιέζει τον Μάσα για την μάχη της 4ης, και πιο πίσω τον Ρόσμπεργκ να ανεβαίνει μια θέση εις βάρος του Μπάτον - που εδώ δεν θύμισε τίποτα από τον θριαμβευτή του επικού γκραν πρι του Καναδά.
Η συνέχεια όμως δεν έκρυβε τίποτα εξίσου συναρπαστικό με αυτό τον πρώτο γύρο. Η πίστα της Βαλένθια, που σταθερά μας προσφέρει τους πιο ανιαρούς αγώνες, για μια ακόμα χρόνια επέτρεψε ελάχιστα προσπεράσματα (κι αυτά σχεδόν όλα χάρη στα pit stops) και γενικά ελάχιστες συγκινήσεις. (Τερμάτισαν κανονικά και οι 24 οδηγοί).
Ο Χάμιλτον, ενδεχομένως επηρεασμένος από τα όσα έχει (δικαίως) ακούσει τον τελευταίο μήνα για την επικίνδυνη οδήγησή του σε Καναδά και Μονακό, εδώ ήταν πρακτικά μηδενικός παράγοντας στην εξέλιξη του αγώνα. Προσπέρασε τον Μάσα όταν ο Βραζιλιάνος μπήκε για pit stop και ως το τέλος του αγώνα απλά διατήρησε την 4η θέση χωρίς να απειλήσει ή να απειληθεί περαιτέρω. Ομοίως για τον ομόσταυλό του, Τζένσον Μπάτον, ο οποίος αφού ανέκτησε την 6η θέση της εκκίνησής του, τερμάτισε σε αυτήν, με τις δύο McLaren να έχουν τον Μάσα ανάμεσά τους. (Με τις θέσεις 2 και 5, η Ferrari πέτυχε την καλύτερη φετινή της επίδοση.)
7ος τελικά κατετάγη ο Ρόσμπεργκ (επίσης διατηρώντας τη θέση που είχε στο εναρκτήριο grid), ενώ την 8η θέση κράτησε ο πολύ καλός Αλγκερσουάρι (που έπαιζε “εντός έδρας” με την κάλυψη του αγώνα να μας το θυμίζει διαρκώς) από τον Σούτιλ της Force India. Τη 10άδα συμπλήρωσε ο αθόρυβος Νικ Χάιντφελντ, ενώ ο Μίκαελ Σουμάχερ απογοήτευσε, τερματίζοντας 17ος (!) χάρη σε μια σπασμένη αεροτομή που τον ανάγκασε να κάνει pit stops σε δύο διαδοχικούς γύρους στην αρχή του αγώνα.
Η τελική κατάταξη στο Ευρωπαϊκό Grand Prix:
1) Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull)
2) Φερνάντο Αλόνσο (Ferrari) +10.8
3) Μαρκ Γουέμπερ (Red Bull) +27.2
4) Λιούις Χάμιλτον (McLaren) +46.1
5) Φελίπε Μάσα (Ferrari) +51.7
6) Τζένσον Μπάτον (McLaren) +60.0
7) Νίκο Ρόζμπεργκ (Mercedes Benz) +98.0
8) Χάιμε Αλγκερσουάρι (Toro Rosso) +1 γύρος
9) Άντριαν Σούτιλ (Force India) +1 γύρος
10) Νικ Χάιντφιλντ (Renault) +1 γύρος
11) Σέρχιο Πέρες (Sauber) +1 γύρος
12) Ρούμπενς Μπαρικέλο (Williams) +1 γύρος
13) Σεμπαστιάν Μπουεμί (Toro Rosso) +1 γύρος
14) Πολ Ντι Ρέστα (Force India) +1 γύρος
15) Βιτάλι Πετρόβ (Renault) +1 γύρος
16) Καμούι Κομπαγιάσι (Sauber) +1 γύρος
17) Μίκαελ Σουμάχερ (Mercedes Benz) +1 γύρος
18) Παστόρ Μαλδονάδο (Williams) +1 γύρος
19) Χέικι Κοβαλάινεν (Lotus) +2 γύροι
20) Γιάρνο Τρούλι (Lotus) +2 γύροι
21) Τίμο Γκλογκ (Virgin) +2 γύροι
22) Ζερόμ Ντ' Αμπόζιο (Virgin) +2 γύροι
23) Βιταντόνιο Λιουίτζι (HRT) +3 γύροι
24) Ναράιν Καρθικέγιαν (HRT) +3 γύροι
Η βαθμολογία των οδηγών
1) Σεμπάστιαν Φέτελ (RBR-Renault) 186
2) Tζένσον Μπάτον (McLaren-Mercedes) 109
3) Μαρκ Γουέμπερ (RBR-Renault) 109
4) Λιούις Χάμιλτον (McLaren-Mercedes) 97
5) Φερνάντο Αλόνσο (Ferrari) 87
6) Φελίπε Μάσα (Ferrari) 42
7) Νίκο Ρόσμπεργκ (Mercedes) 32
8) Βιτάλι Πετρόβ (Renault) 31
9) Νικ Χάιντφελντ (Renault) 30
10) Μίχαελ Σουμάχερ (Mercedes) 26
11) Καμούι Κομπαγιάσι (Sauber-Ferrari) 25
12) Άντριαν Σούτιλ (Force India-Mercedes) 10
13) Χάιμε Αλγκερσουάρι (STR-Ferrari) 8
14) Σεμπαστιάν Μπουεμί (STR-Ferrari) 8
15) Ρούμπενς Μπαρικέλο (Williams-Cosworth) 4
16) Σέρχιο Πέρες (Sauber-Ferrari) 2
17) Πολ ντι Ρέστα (Force India-Mercedes) 2
18) Πέδρο ντε λα Ρόσα (Sauber-Ferrari) 0
19) Γάρνο Τρούλι (Lotus-Renault) 0
20) Βιταντόνιο Λιούτζι (HRT-Cosworth) 0
21) Ζερόμ ντ' Αμπρόσιο (Virgin-Cosworth) 0
22) Χέικι Κοβαλάινεν (Lotus-Renault) 0
23) Ναρέιν Καθικέγιαν (HRT-Cosworth) 0
24) Παστόρ Μαλντονάδο (Williams-Cosworth) 0
25) Τίμο Γκλογκ (Virgin-Cosworth) 0
Η βαθμολογία των κατασκευαστών
1) RBR-Renault 295
2) McLaren-Mercedes 206
3) Ferrari 129
4) Renault 61
5) Mercedes 58
6) Sauber-Ferrari 27
7) STR-Ferrari 16
8) Force India-Mercedes 12
9) Williams-Cosworth 4
10) Lotus-Renault 0
11) HRT-Cosworth 0
12) Virgin-Cosworth 0