FIA: Τίποτα παράνομο στις εμπρός πτέρυγες των McLaren και Mercedes
Απαντώντας στις διευκρινίσεις που ζήτησαν οι Red Bull Racing και Ferrari σχετικά με το βαθμό ελαστικότητας των εμπρός πτερυγών των McLaren MCL38 και Mercedes W15, η FIA ανακοίνωσε ότι και τα δύο μονοθέσια είναι καθ’ όλα νόμιμα.
Οι Ferrari και Red Bull βάσισαν το αίτημά τους προς τη FIA στα πλάνα (κατά τη διάρκεια του Ιταλικού GP) από τις μικροκάμερες που υποχρεώνει η FIA τις ομάδες να ενσωματώνουν στο ρύγχος των μονοθεσίων.
Συγκεκριμένα, απευθύνθηκαν στη FIA για να διευκρινίσει αν η ταλάντωση και ελαστικότητα των εμπρός πτερυγών των McLaren MCL38 και Mercedes W15 εξακολουθούν να είναι εντός των ορίων ελαστικότητας που επιτρέπουν οι τεχνικοί κανονισμοί (διαβάστε περισσότερες λεπτομέρειες εδώ).
Η FIA διεξάγει εξειδικευμένους ελέγχους για το βαθμό ελαστικότητας των πτερύγων κατά τη διάρκεια των τεχνικών ελέγχων στα GP, και βάσει των ελέγχων αυτών στις McLaren MCL38 και Mercedes W15 στη Μόντσα μαζί με τα πλάνα από τις μικροκάμερές της, δημοσίευσε την παρακάτω ανακοίνωση:
"Η FIA εξετάζει τις μπροστινές πτέρυγες σε κάθε αγωνιστικό τριήμερο με πολυάριθμους ελέγχους (των επιφανειών, των αποκλίσεων) βάσει του σχετικού Τεχνικού Κανονισμού της F1. Όλες οι μπροστινές πτέρυγες είναι αυτή τη στιγμή συμβατές με τους κανονισμούς του 2024.
Από το GP του Βελγίου, η FIA αποκτά πρόσθετα δεδομένα κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών FP1 και FP2 για να αξιολογήσει τη δυναμική συμπεριφορά [των πτερύγων] μέσω μιας κάμερας που επιβάλλεται [στις ομάδες] και καταγράφει περιοχές της μπροστινής πτέρυγας που δεν είναι ορατές μέσω των επίσημων καμερών της FOM.
Αυτή η διαδικασία θα συνεχιστεί τουλάχιστον μέχρι το GP Σιγκαπούρης για να διασφαλιστεί ότι κάθε ομάδα θα έχει χρησιμοποιήσει την επιβαλλόμενη από την FIA κάμερα σε διαφορετικούς τύπους πίστας (χαμηλής, μεσαίας, υψηλής και πολύ υψηλής άντωσης).
Αυτό θα εξασφαλίσει μια μεγάλη βάση δεδομένων που θα επιτρέψει στην FIA να σχηματίσει πιο αντικειμενική εικόνα της κατάστασης και να ποσοτικοποιήσει τις διαφορές μεταξύ των διαφόρων δυναμικών μοτίβων που παρατηρούνται στην πίστα".
Η FIA επίσης αναφέρει ότι "κανένα εξάρτημα δεν είναι απόλυτα άκαμπτο", που σημαίνει ότι επιτρέπεται ένα μικρό ποσοστό κάμψης υπό δεδομένο αεροδυναμικό φορτίο.
Ο τεχνικός κανονισμός αναφέρει ότι κανένα τμήμα του οπίσθιου χείλους οποιασδήποτε μπροστινής πτέρυγας δεν μπορεί να κάμπτεται περισσότερο από 5mm, όταν μετριέται κατά τον εγκάρσιο άξονα, με συγκεκριμένο φορτίο.
Η FIA προσθέτει ότι "η μπροστινή πτέρυγα έχει αποτελέσει ένα επίμαχο σημείο κατά τη διάρκεια των ετών, επειδή τα μοτίβα αεροδυναμικής φόρτισης μεταξύ των διαφορετικών ανταγωνιστικών ομάδων διαφέρουν, και είναι συνεπώς δύσκολο να βρεθεί ένα κοινό επίπεδο [αεροδυναμικής] φόρτισης που θα καλύψει όλους τους τύπους μπροστινής πτέρυγας.
Άλλες περιοχές του αυτοκινήτου -συμπεριλαμβανομένων των πίσω πτερύγων και των περιγραμμάτων του δαπέδου- έχουν πολύ πιο συνεπή μοτίβα αεροδυναμικής φόρτισης σε όλες τις ομάδες, καθιστώντας τον έλεγχο φόρτισης-ελαστικότητας εκεί πιο καθολικό".
Η FIA έχει το δικαίωμα να εισάγει νέες δοκιμές εάν υποψιαστεί παρατυπίες. Όμως, όπως καταλήγει η ανακοίνωση, “δεν υπάρχουν σχέδια για οποιαδήποτε μέτρα βραχυπρόθεσμα, αλλά αξιολογούμε την κατάσταση με στόχο το μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο μέλλον."