Φόρμουλα... 24
Μέχρι να μάθουμε ποιος οδηγός της F1 θα επιλέξει το #24 του Sport24.gr, γράφουμε για αυτό που συνδέει τους Βιλνέβ, Σένα και Προστ, τον αριθμό-θάνατο και τους άλλους αριθμούς που επισκιάζει το #1 του παγκόσμιου πρωταθλητή.
Ένα από τα χαρακτηριστικά της Φόρμουλα 1 είναι οι αριθμοί. Μεγάλοι αριθμοί με έξι ή εννιά μηδενικά ή δύσκολοι αριθμοί με δέκατα, χιλιοστά ή εκατοστά.
Από το 2014 θα έχουμε κι άλλους αριθμούς στο… κεφάλι μας. Τους προσωπικούς αριθμούς των οδηγών.
Με εξαίρεση τον παγκόσμιο πρωταθλητή Σεμπάστιαν Φέτελ που έχει στη διάθεση του το #1, όλοι οι υπόλοιποι πρέπει να επιλέξουν έναν αριθμό από το #2 μέχρι το #99. Αυτός ο αριθμός θα ακολουθεί τους περισσότερους σε ολόκληρη την καριέρα τους στη Φόρμουλα 1.
Το νέο σύστημα έρχεται να αντικαταστήσει το σημερινό όπου οι αριθμοί στα μονοθέσια των οδηγών, καθορίζονταν από τη θέση της ομάδας στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Απλά η ομάδα του παγκόσμιου πρωταθλητή έφερε εκτός από το #1 και το #2. Αυτό το σύστημα τέθηκε σε ισχύ το 1996.
Νωρίτερα οι ομάδες φορτώνονταν με νούμερα, τα οποία άλλαζαν όταν είχαν στο μισθολόγιο τους τον παγκόσμιο πρωταθλητή. Και όταν ο τελευταίος έφευγε από την ομάδα, τότε η τελευταία υιοθετούσε τον αριθμό του οδηγού που τον αντικαταστούσε.
Νάιτζελ Μάνσελ με το #5
Έτσι οι ομάδες γλυτώνουν από τα έξοδα να τυπώνουν κάθε χρόνο διαφορετικό αριθμό στα καπελάκια τους. Και έχουν τη δυνατότητα να στήσουν μια επικερδή επιχείρηση γύρω από το #14 που έχει ζητήσει ο Φερνάντο Αλόνσο στη Ferrari. Το ίδιο ισχύει και για τους οδηγούς.
Τρανό παράδειγμα για όλους αποτελεί ο Βαλεντίνο Ρόσι και το εικονικό #46. Το παγκόσμιο πρωτάθλημα μοτοσικλέτας (MotoGP) πρωτοπορεί εδώ και δεκαετίες, αφού όλοι οι οδηγοί έχουν τον δικό τους αριθμό και τα δικά τους χρώματα. Πόσοι όμως γνωρίζουν πως ο ιδρυτής της McLaren, Μπρους ΜακΛάρεν αγωνιζόταν με το #46 που ήταν το αγαπημένο του νούμερο.
Το #1 των ρεκόρ
Επτά πρωταθλήματα κατέκτησε ο Μίκαελ Σουμάχερ. Επτά σεζόν αγωνίστηκε με το καλύτερο νούμερο δηλαδή 120 αγώνες. Ο οδηγός που απειλεί τα ρεκόρ του, ο Φέτελ μετράει ήδη 58 αγώνες με το #1. Mαζί και εδώ ο Προστ με τον Σένα με 48 αγώνες, 47 είχε ο Πικέ και 45 ο Νίκι Λάουντα.
To μυθικό #27
Ο τελευταίος έχει συνδεθεί με τον Ζιλ Βιλνέβ και την κατακόκκινη Ferrari. Ο θρυλικός Καναδός οδηγός πήρε δύο ιστορικές νίκες το 1981, στο Μονακό και στη Χαράμα (Ισπανία) με το #27 και ένα μονοθέσιο με αυτόν τον αριθμό οδηγούσε το Σάββατο που χάθηκε στο Ζόλντερ το 1982. Επίσης το #12 θυμίζει Βιλνέβ.
Ο Βιλνέβ στον τελευταίο αγώνα της καριέρας του
Πριν από τον Βιλνέβ η λευκή Hesketh του Τζέιμς Χαντ είχε το #27, η Parnelli του Μάριο Αντρέτι και η Williams του Άλαν Τζόουνς. Ο άνθρωπος που διαδέχθηκε τον Βιλνέβ στη Ferrari μετά το θάνατο του και στενός φίλος του, ο Πατρίκ Ταμπέ έφερε το #27, όπως ο Μικέλε Αλμπορέτο, ενώ το #27 κατάφερε να οδηγήσει και ο Νάιτζελ Μάνσελ όταν πήγε στη Ferrari. Το μαγικό #27 οδήγησαν μεταξύ άλλων ο Αλέν Προστ και ο Άιρτον Σένα, καθώς και ο Ζαν Αλεζί.
Ο Σένα με το #27 το 1990 στο Φοίνιξ. Πίσω του ακολουθεί μια Tyrell με το δικό της "4" (όπως επίσης και το "3").
Η φημολογία θέλει τον Ζαν-Έρικ Βερν της Toro Rosso να έχει ζητήσει το συγκεκριμένο αριθμό, αλλά δεν έχει το βάρος για να το σηκώσει. Ίσως το σωστό θα ήταν να αποσυρθεί, όπως είχε ζητήσει ο Έντσο Φεράρι μετά το θάνατο του Βιλνέβ, για να λάβει αρνητική απάντηση.
Ο Κίμι Ράικονεν επέστρεψε στη Ferrari και ζήτησε το #7, έναν αριθμό που έχει συνδεθεί με την καριέρα του σπουδαίου… δεύτερου Στέρλινγκ Μος. Πήρε την πρώτη του νίκη στη Φόρμουλα 1 το 1954 στο Εντρέ και την τελευταία το 1961 στο Όλτον Παρκ. Το #5 που σίγουρα θα έχει ζητήσει κάποιος οδηγός είναι ο αριθμός του Νάιτζελ Μάνσελ. Ακόμα και ο μεγάλος αντίπαλος του, Νέλσον Πικέ έφερε το #5 στην Brabham.
Ο Γκέρχαρντ Μπέργκερ είναι πάντοτε το #28. Tόσο στη Ferrari και στις δύο θητείες του, όσο και το 1990 στη McLaren έκανε 112 αγώνες με τον συγκεκριμένο αριθμό
Μπέργκερ με #28 και Ferrari στη Μόντσα
Aριθμοί-θάνατος
Για το γρουσούζικο #13 έχουμε γράψει στο παρελθόν, αριθμός που έχει σκορπίσει το θάνατο χρόνια πριν θεσπιστεί το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Ο Μαρκ Γουέμπερ έφερε το #2 τα προηγούμενα τρία χρόνια.
Ούτε που διακρίνεται το #2 στη Red Bull του Γουέμπερ
Το #2 δεν το αγαπούν στη Ferrari μετά το θάνατο δύο οδηγών σε διάστημα ενός μηνός το 1958, του Λουίτζι Μούσο και του Πίτερ Κόλινς. Ο τρίτος οδηγός που το "κληρονόμησε", ο Μάικ Χόθορν απαίτησε να αλλάξει αριθμό, κατέκτησε τον τίτλο την ίδια χρονιά, αποσύρθηκε από τους αγώνες και έξι μήνες μετά σκοτώθηκε σε μια τραγική ιστορία σφοδρή αντιπαλότητας και φιλίας.
Την ιστορία επιχείρησαν να μεταφέρουν στο πανί οι παραγωγοί του ντοκιμαντέρ "Senna", αλλά αναγκάστηκαν να αφήσουν στη μέση τα σχέδια τους γιατί το κόστος ήταν δυσθεώρητα υψηλό.
Mr.26
Ένας από τους τηλεσχολιαστές της γαλλικής τηλεόρασης θα διασκεδάζει όλη αυτή τη διαδικασία και ίσως από μέσα του θα εύχεται πως ο δικός του αριθμός θα καταλήξει σε έναν οδηγό που έχει ψηλά.
Αυτός ο άνδρας είναι ο Ζακ Λαφίτ και ο αριθμός το #26. Όχι μια αλλά 132 φορές πήρε εκκίνηση με το #26 κι ανάμεσα τους και έξι νίκες. Έμεινε επτά χρόνια στη Ligier και συνδέθηκε άρρηκτα με το #26. Συνολικά είχε 176 συμμετοχές στη Φόρμουλα 1.
Λαφίτ με τη Ligier και το #26
Οι πιο επιτυχημένοι αριθμοί στην F1
Δεν προκαλεί έκπληξη πως είναι το #1. Oι παγκόσμιοι πρωταθλητές που υπερασπίζονται τον τίτλο τους μετρούν 179 νίκες σύμφωνα με το Autosport. Ακολουθεί το #5 με 129 και το #2 με 83. Ο Προστ αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής με το #2 το 1985, το 1989 και το 1993.
Με το σύστημα που ξεκίνησε να ισχύει το 1996 τα μονοθέσια από το #3 μέχρι και το #6 έχουν πάρει αρκετές νίκες, αφού οι ομάδες που χρησιμοποιούν τους συγκεκριμένους αριθμούς είναι πρωταγωνίστριες.
Ο Προστ στη McLaren
Οι αριθμοί-πρόβλημα
Τα μονοθέσια με το #22 έχουν παρουσιάσει μηχανική βλάβη και εγκατάλειψη 274 φορές, τα μονοθέσια με το #15 273 φορές. Τα μονοθέσια με το #2 έχουν 221 εγκαταλείψεις και 163 οι παγκόσμιοι πρωταθλητές.