FORMULA 1

Formula 1: Αλόνσο και Νιούι αποκαλύπτουν τις "πολιτικές" πιέσεις στη μάχη του τίτλου της F1

Ο Φερνάντο Αλόνσο στη διάρκεια της σεζόν 2021-22
Ο Φερνάντο Αλόνσο στη διάρκεια της σεζόν 2021-22 AP IMAGES

Ο Φερνάντο Αλόνσο υποστήριξε ότι ο βρετανικός Τύπος απεικονίζει τους αντιπάλους του Λιούις Χάμιλτον -τον ίδιο παλιότερα, και τον Μαξ Φερστάπεν τώρα- ως τους "κακούς" της F1, ενώ ο Άντριαν Νιούι χαρακτήρισε "πρωτοφανές" το παρασκηνιακό lobbying εναντίον της RBR.

Ο Αλόνσο υπερασπίστηκε τον Φερστάπεν μετά από μια "έκρηξη" εκνευρισμού του Ολλανδού στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου πριν το GP Ουγγαρίας - όπου ο Μαξ χαρακτήρισε "γελοίες" τις επαναλαμβανόμενες ερωτήσεις αν μια σύγκρουση με τον Χάμιλτον αντίστοιχη του GP Βρετανίας είναι πιθανόν να ξανασυμβεί, στην οριακή μάχη των δύο για το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1.

Κυρίως τις μέρες της συνύπαρξής του με τον Χάμιλτον στη McLaren, το 2007, ο Αλόνσο είχε δεχθεί ανάλογες πιέσεις από τον βρετανικό Τύπο. Και παρότι πολλοί Ισπανοί δημοσιογράφοι δεν αντιστάθηκαν στην ακριβώς αντίστροφη πολιτική, η επίδραση των γραπτών τους -λόγω γλώσσας- δεν είχε την ίδια απήχηση με τις απόψεις των Βρετανών συντακτών της F1.

"Ξέρω τι αισθάνεται ο Μαξ, δεν είναι Βρετανός οπότε πάντα θα είναι πιο δύσκολο για εκείνον", είπε ο Φερνάντο,στη Βουδαπέστη. Και αργότερα του ζητήθηκαν διευκρινίσεις για αυτό: "Έχω την εντύπωση πως όταν τα πράγματα γίνονται λίγο 'πικάντικα' ή τεταμένα στη μάχη του τίτλου, το σπορ μετατρέπεται σε κάπως βρετανικό περιβάλλον.

Οι Φερστάπεν - Χάμιλτον σε μάχη στο γκραν πρι της Βρετανίας | 20 Ιουνίου 2021
Οι Φερστάπεν - Χάμιλτον σε μάχη στο γκραν πρι της Βρετανίας | 20 Ιουνίου 2021 © 2021 FRANCOIS MORI/AP IMAGES


Όλες οι ομάδες είναι βρετανικές. Οι περισσότεροι από εσάς, οι δημοσιογράφοι, τα τηλέοπτικά συνεργεία, όλη η προσοχή του Τύπου, έρχονται από τη Βρετανία. Είναι κατανοητό να υπάρχει μια μικρή προτίμηση για τον οδηγό από την πατρίδα σας, που είναι ενταγωνιστικός και κερδίζει διαρκώς. Πάντα αισθανόμουν πως φαινόταν σαν να είμαι ο κακός της F1 όταν αγωνιζόμουν εντάντια σε Βρετανούς οδηγούς. Όταν βλεπω την αντιμετώπιση στον Φερστάπεν μετά το Σίλβερστοουν, με κάποιες ερωτήσεις κ.λπ. καταλαβαίνω σίγουρα τη θέση του".

Φερστάπεν και Χάμιλτον από το γκραν πριν του Σίλβερστοουν | 16 Ιουλίου 2021
Φερστάπεν και Χάμιλτον από το γκραν πριν του Σίλβερστοουν | 16 Ιουλίου 2021 © 2021 LARS BARON/AP IMAGES


Νιούι: «Χειρότερες από ποτέ οι πιέσεις στην RBR»

Σε μια άλλη πλευρά της μάχης του πρωταθλήματος, την τεχνική, ο επικεφαλής του τεχνικού τμήματος της Red Bull Racing Άντριαν Νιούι δήλωσε ότι οι παρασκηνιακές πιέσεις που δέχεται η ομάδα στη φετινή διεκδίκηση του τίτλου με τη Mercedes είναι οι εντονότερες και συχνότερες από τότε που βρίσκεται στο Μίλτον Κινς, από το 2006.

Ο Άντριαν Νιούι
Ο Άντριαν Νιούι RED BULL CONTENT POOL

Στη διάρκεια της χρονιάς η FIA έχει αναγκαστεί να δημοσιεύσει διευκρινίσεις για την ελαστικότητα των πτερυγών, τις πιέσεις των ελαστικών, και τα πιτ-στοπς. Σύμφωνα με τον Νιούι, όλες αυτές οι αλλαγές έχουν στόχο τη RBR: "Από κάποια άποψη κολακεύει την ομάδα μας να βρισκόμαστε κάτω από τόση προσοχή από τους άλλους. Το έχουμε ζήσει ξανά αυτό παλαιότερα, αλλά δεν μπορώ να θυμηθώ κάποια στιγμή που να έχουμε γίνει δέκτες τέτοιου επιπέδου παρασκηνιακών πολιτικών διεργασιών και lobbying, εναντίον του αυτοκινήτου μας", είπε ο Βρετανός.

"Έχουμε υπάρξει σε αυτό το σημείο και στις τελευταίες μας μάχες με τη Ferrari για το πρωτάθλημα, με κάποιες αντιδικίες σχετικά με την ελαστικότητα των αεροδυναμικών μερών -όπως το 2010/'11 που βρισκόμασταν υπό συνεχή επιτήρηση- και προσαρμοζόμασταν στις διαρκείς αλλαγές των κανονισμών".

Ο Βρετανός συνέχισε: "Δεν μου αρέσει να κάνω παρομοιώσεις με μια πολεμική κατάσταση, αλλά είναι μια παρομοίωση που μπορεί να γίνει, και πρέπει να κοιτάζεις κάθε πτυχή που υπάρχει για να βελτιώνεις την θέση σου σε αυτόν τον ανταγωνισμό. Είναι στη φύση της F1, και μια από τις πτυχές που την κάνουν τόσο συναρπαστική, αλλά η συχνότητα και η έντασή της φέτος την κάνουν αρκετά απαιτητική.

Αν δείτε το θέμα με την ελαστικότητα της πίσω πτέρυγας (σ.σ.: στο φετινό GP Ισπανίας), σίγουρα δεν ήμασταν η μόνη ομάδα με αυτό το θέμα. Αλλά φυσικά, όταν η Mercedes άρχισε να φωνάζει για αυτό, δεν την ένοιαζε τι κάνει η Alfa [Romeo]. Το μόνο που τους ανησυχούσε ήταν αν θα καρπωνόμασταν εμείς κάποιο πλεονέκτημα, που δεν ίσχυε στην πραγματικότητα. Όμως, υπήρχε ένα θέμα κόστους για την αντικατάσταση αυτού του εξαρτήματος, που προφανώς μας πόνεσε όλους", κατέληξε ο Άντριαν Νιούι.

Photo credits: Associated Press / Red Bull Content Pool

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ