FORMULA 1

Formula 1, Alpine: Καχύποπτη για τον κινητήρα-"βόμβα" της Ferrari

Η Ferrari με την Alpine στο γκραν πρι της Ισπανίας
Η Ferrari με την Alpine στο γκραν πρι της Ισπανίας 2022 AP PHOTO/JOAN MONFORT

Η Scuderia Ferrari φέρεται να έχει βρει περισσότερους από 30 ίππους με τον νέο της κινητήρα του 2023, αλλά η γαλλική ομάδα δεν πείθεται ότι τους βρήκε μόνο από απλές βελτιώσεις αξιοπιστίας.

Η εξέλιξη των κινητήρων της Formula 1 έχει απαγορευθεί από την 1η Σεπτεμβρίου του 2022, με στόχο να προσφέρει στους κατασκευαστές τη δυνατότητα να εξελίξουν τις νέες μονάδες ισχύος του 2026 χωρίς επιπλέον κόστος - αφιερώνοντας τις υποδομές και τον προϋπολογισμό τους αποκλειστικά σε αυτές που θα ετοιμάζουν μέσα στην προσεχή τριετία.

Ωστόσο, η Ferrari φέρεται να έχει ενισχύσει τον κινητήρα της με 30 ίππους επιπλέον σε σχέση με το 2022. Αυτό κατέστη εφικτό διότι επιτρέπεται στους κατασκευαστές να κάνουν στις μονάδες ισχύος παρεμβάσεις που αφορούν στη βελτίωση της αξιοπιστίας τους, και μόνο.

Είναι γνωστό ότι η Ferrari από το καλοκαίρι του 2022 αναγκάστηκε να περιορίσει εσκεμμένα την απόδοση των κινητήρων του Σαρλ Λεκλέρ και του Κάρλος Σάινθ, με σκοπό να εξαλείψει τα προβλήματα αξιοπιστίας που ανάγκαζαν τον Μονεγάσκο και τον Ισπανό σε εγκαταλείψεις.

Βελτιώνοντας την αξιοπιστία των V6 Turbo, η ομάδα του Μαρανέλο μπορεί τώρα να τους χρησιμοποιήσει και πάλι εν πλήρει ισχύ το 2023. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα "Gazzetta dello Sport", οι διοικητές της Alpine δεν πείθονται ότι μόνο και μόνο οι βελτιώσεις αξιοπιστίας έχουν επιτρέψει στη Scuderia να αποκομίσει τόσο υψηλό όφελος απόδοσης.

Μάλιστα, οι ανησυχίες της Alpine δεν αφορούν μόνο στη Ferrari, αλλά και στους δύο άλλους κατασκευαστές που πρωταγωνιστούν στο σπορ: στη Mercedes και στη RBPT-Honda. Αυτό εμμέσως καταδεικνύει ότι και οι δύο τελευταίες έχουν βρει τρόπο να ενισχύσουν τους κινητήρες τους για τη νέα σεζόν, που ξεκινά στις 5 Μαρτίου με το GP του Μπαχρέιν.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ιταλικό δημοσίευμα, η Mercedes έχει βρει 16 ίππους επιπλέον και η Red Bull Powertrains-Honda έχει βελτιώσει την ισχύ της υβριδικής της μονάδας κατά 10 ίππους. Η Alpine, που χρησιμοποιεί τους κινητήρες της Renault, είναι η μόνη που φέρεται να μην έχει αυξήσει την ισχύ του κινητήρα της - παρότι είχε σοβαρά και πολλαπλά προβλήματα αξιοπιστίας το 2022.

Κατά συνέπεια, οι μηχανολόγοι της Renault είναι "καχύποπτοι" για τις επεμβάσεις που έκαναν οι αντίπαλοί της με στόχο τη βελτίωση της αξιοπιστίας των κινητήρων τους, τη στιγμή που οι ίδιοι δεν κατάφεραν να εντοπίσουν ανάλογα οφέλη απόδοσης.

Ο Μπρούνο Φαμέν, επικεφαλής του τομέα κινητήρων της ομάδας στο Βιρύ της Γαλλίας, είπε πρόσφατα πως "Δεν υπάρχει περιθώριο [βελτίωσης] διότι βάσει κανονισμών δεν μπορείς να βελτιώσεις την απόδοση του κινητήρα. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε την απόδοση του αυτοκινήτου, και η ευχέρεια που μας προσφέρουν οι κανονισμοί έχει να κάνει με τη χωροταξία.

Για παράδειγμα, μπορούμε να τροποποιήσουμε την εισαγωγή ή την εξαγωγή για να επιτρέψουμε στους συνάδελφούς μας στο Ένστοουν [στο εργοστάσιο των σασί] να σχεδιάσουν καλύτερα την αεροδυναμική. Πάνω σε αυτό δουλεύουμε. Για τη διαχείριση της ενέργειας είμαστε πολύ περιορισμένοι, διότι πλέον έχουμε ένα μόνο λογισμικό [χαρτογράφηση] για όλη τη χρονιά. Πιέζουμε με αυτόν τον τρόπο, αλλά έχει να κάνει περισσότερο με την οδηγησιμότητα του κινητήρα. Συνεπώς, δεν έχει να κάνει με την απόδοση του κινητήρα", συνέχισε.

Σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα, η Mercedes έχει εξελίξει τον κινητήρα της περιορίζοντας τις εσωτερικές μηχανικές τριβές, και εξελίσσοντας τα λιπαντικά σε συνεργασία με την προμηθεύτριά της Petronas. Έτσι, βελτίωσε την αποδοτικότητα της καύσης. Η Red Bull Powertrains-Honda, από την πλευρά της, κατάφερε να βρει τους 10 παραπάνω ίππους βελτιώνοντας την αξιοπιστία των δύο ηλεκτροκινητήρων, MGU-H και MGU-K.

Αλλά ο Φαμέν αμφιβάλλει: "Τι σημαίνει ακριβώς θέμα αξιοπιστίας; Πίσω από κάθε θέμα αξιοπιστίας, υπάρχει ένα εν δυνάμει όφελος απόδοσης, φυσικά. Το όριο δεν είναι πάντοτε απόλυτα ξεκάθαρο. Αν έχεις ένα θέμα με την τρόμπα νερού, όπως είχαμε εμείς το 2022, είναι ξεκάθαρα ένα πρόβλημα αξιοπιστίας, δεν κερδίζεις τίποτα αν έχεις μια καλύτερη τρόμπα βενζίνης.

Αν αλλάξεις το υλικό των δακτυλίων των εμβόλων, τότε θα αποκτήσεις κάτι ισχυρότερο που θα σου προσφέρει περισσότερο απόδοση. Οπότε, που είναι το όριο; Δεν είναι ορατό. Τώρα περιμένω από τη FIA να είναι λίγο πιο δυνατή στο μέλλον. Ήταν πολύ ελαστική το 2022, και νομίζω ότι αυτό ήταν φυσιολογικό διότι όλοι επηρεάστηκαν από την αξιοπιστία", κατέληξε ο Γάλλος.

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ