X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Formula 1: Αντιστροφή της εκκίνησης, ξεχωριστός τίτλος και άλλες ιδέες για τους αγώνες Sprint

Portrait, Helmets, TS-Live, Suzuka Circuit, GP2316a, F1, GP, Japan Fernando Alonso, Aston Martin F1 Team, on the grid ZAK MAUGER / ASTON MARTIN F1 MEDIA

Οι αγώνες Sprint της Formula 1 -ένα “φρούτο” των τελευταίων τριών ετών της νέας ιδιοκτήτριας του σπορ Liberty Media- μπορεί να αλλάξουν και πάλι δομή το 2024. Ποιές είναι οι ριζοσπαστικές ιδέες που συζητά το σπορ με τις ομάδες.

Η ιδέα του μικρού αγώνα Sprint του Σαββάτου (διάρκειας 100 χιλιομέτρων) ξεκίνησε να εφαρμόζεται το 2021, αρχικά στο πλαίσιο τριών αγωνιστικών τριημέρων της Formula 1 τη χρονιά εκείνη. Κατ’ αρχήν καθόριζε τη σειρά εκκίνησης του GP της Κυριακής, αλλά αυτό εν μέρει εγκαταλείφθηκε στα τρία Sprint το 2022. Η πολ ποζίσιον πλέον καθοριζόταν και πάλι από τις κατατακτήριες της Παρασκευής.

Φέτος η δομή άλλαξε και πάλι, καθώς τα 6 πλέον Sprint του 2023 έχουν δικές τους δοκιμές κατάταξης (το Sprint Shootout) και απλώς προσφέρουν έξτρα βαθμούς στους οδηγούς. Ωστόσο, οι διευθυντές των ομάδων -μετά και το βαρετό Sprint του Τέξας- αρχίζουν να πείθονται ότι το σύστημα αυτό δεν παρέχει αρκετό ενδιαφέρον για τους φίλους του σπορ, και συζητούν με τη Liberty Media μια σειρά από νέες ιδέες για τη δομή των τριημέρων με αγώνα Sprint του 2024.

Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, οι Αμερικανοί είναι διατεθειμένοι να κάνουν ριζικές αλλαγές στους αγώνες Sprint και όχι να περιοριστούν σε διορθωτικές κινήσεις. Στο πλαίσιο αυτό, μελετούν πολλές -και ριζοσπαστικές- ιδέες για να δώσουν ενδιαφέρον στα αγωνιστικά Σάββατα.

Ο Φερνάντο Αλόνσο με την Aston Martin AMR23 στην εκκίνηση του GP Ουγγαρίας 2023 ZAK MAUGER / ASTON MARTIN F1 MEDIA

Μία από τις ιδέες αυτές είναι η θέσπιση ξεχωριστού πρωταθλήματος Formula 1 Sprint, με σκοπό οι βαθμοί που κερδίζονται από τους οδηγούς στους αγώνες του Σαββάτου να μην επηρεάζουν τη βαθμολογία του κυρίως πρωταθλήματος - όπως συμβαίνει τα τρία τελευταία χρόνια. Θυμίζουμε ότι το φετινό πρωτάθλημα εξασφαλίστηκε από τον Μαξ Φερστάπεν σε έναν αγώνα Sprint, του Κατάρ, και όχι στο κυρίως GP της Κυριακής εκείνης.

Μια δεύτερη ιδέα είναι να διεξάγεται ο αγώνας Sprint με την αντιστροφή της σειράς εκκίνησης -των 10 πρώτων ή του συνόλου των οδηγών- που θα έχει προκύψει από τις δοκιμές κατάταξης του κυρίως GP, είτε από την αντιστροφή της βαθμολογίας των οδηγών. Τέλος, μια τρίτη ιδέα είναι να αποδίδεται στο νικητή του Sprint ένα κολοσσιαίο έπαθλο -εώς και 1 εκατομμυρίου δολαρίων- από έναν μεμονωμένο χορηγό.

Δεν βαριέμα [τα Sprint] αλλά αν ήμουν απλός φίλος της Formula 1 θα ήμουν απογοητευμένος” είπε στο πλαίσιο του GP του Τέξας ο Μαξ Φερστάπεν. Ο διευθυντής της ομάδας του, Κρίστιαν Χόρνερ, υποστήριξε και αυτός την ανάγκη για αλλαγή: “Το Sprint από μόνο του δεν είναι ένα σφάλμα”, είπε ο Βρετανός, “αλλά θα μπορούσε να ρυθμιστεί λίγο καλύτερα για να γίνει πιο συναρπαστικό.

Ίσως θα πρέπει να αντιστρέψουμε τις θέσεις εκκίνησης των 10 πρώτων. Μια άλλη πιθανότητα είναι να δίνουμε περισσότερους βαθμούς. Αυτό θα ενθαρρύνει τους οδηγούς να ρισκάρουν περισσότερο. Τα πράγματα πρέπει να γίνουν λίγο πιο απρόβλεπτα από όσο είναι τώρα. Πρέπει απλώς να γίνει πιο συναρπαστικό για τους θεατές”, κατέληξε ο Χόρνερ.

Ο Κρίστιαν Χόρνερ (διευθυντής της RBR) με τον Μαξ Φερστάπεν στο GP του Τέξας RED BULL CONTENT POOL

Ο ομόλογός του, διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ, διαφωνεί: «Είμαι συντηρητικός σε ό,τι έχει να κάνει με τους αγώνες. Καλύτερα να μην έχουμε καθόλου αγώνες Sprint αν είναι να αρχίσουμε το ανακάτεμα. Ειδικά με τις αντίστροφες εκκινήσεις, θα κάνουμε ένα πισωγύρισμα προς τις μικρότερες κατηγορίες όπου το σπορ ακολουθεί τη διασκέδαση, ενώ θα πρέπει η διασκέδαση να ακολουθεί το σπορ.

Η δημιουργία τεχνητού ενδιαφέροντος σε έναν αγώνα Sprint το Σάββατο δεν είναι κάτι που θα επέλεγα προσωπικά. Αλλά αυτή είναι μόνο η άποψή μου. Όλες οι ομάδες, μαζί με τον Στέφανο [Ντομενικάλι, διευθύνοντα σύμβουλο της F1] πρέπει να σκεφτούμε ποιο είναι το καλύτερο», τόνισε ο Αυστριακός.

TAGS FORMULA 1 F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ