FORMULA 1

Formula 1: Από τη Red Bull στην Aston Martin, ο άνθρωπος πίσω από το μικρό θαύμα της AMR23

Aston Martin F1 Media
Ο τεχνικός διευθυντής της Aston Martin F1 Νταν Φάλοους ASTON MARTIN F1 MEDIA

Η διαφαινόμενη ανάδυση της Aston Martin στις πρωταγωνίστριες της Formula 1 έχει την υπογραφή του πρώην στενού συνεργάτη του Άντριαν Νιούι στη Red Bull Racing, Νταν Φάλοους. Πώς ο Βρετανός κατάφερε να δημιουργήσει σε λιγότερο από ένα χρόνο ένα κορυφαίο μονοθέσιο.

Ο πρώτος χρόνος του Φερνάντο Αλόνσο στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών του εναρκτήριου GP της Formula 1 για το 2023, στο Μπαχρέιν, πρέπει να αντιμετωπίζεται με επιφυλάξεις.

Όμως, δείχνει να επιβεβαιώνει ότι η Aston Martin έχει τη δυναμική να γίνει ο τέταρτος πόλος -μαζί με τις Red Bull, Ferrari, Mercedes- της κορυφής του σπορ.

Η φετινή AMR23 είναι το πρώτο μονοθέσιο που φέρει εξ ολοκλήρου την υπογραφή του Φάλοους. Ο Βρετανός, τεχνικός διευθυντής της ομάδας του Σίλβερστοουν, βρέθηκε στο επίκεντρο μιας μακροχρόνιας διαμάχης μεταξύ της Red Bull και της Aston Martin όταν αποφάσισε -πρόπερσι- να φύγει από την πρώτη (όπου κατείχε τη θέση του επικεφαλής αεροδυναμικής) και να υπογράψει στη δεύτερη.

Υπήρξε επί σειρά ετών ο πιο στενός συνεργάτης του Άντριαν Νιούι, του πιο επιτυχημένου σχεδιαστή της F1 τις τρεις τελευταίες δεκαετίες.

Formula 1: Από τη Red Bull στην Aston Martin, ο άνθρωπος πίσω από το μικρό θαύμα της AMR23
ASTON MARTIN F1 MEDIA

Αναπόφευκτα, η AMR23 απέκτησε από πολλούς τον χαρακτηρισμό της "πράσινης Red Bull", αλλά αυτό δεν θα μπορούσε να είναι πιο μακριά από την πραγματικότητα - παρότι ο Φάλοους παραδέχεται ότι έχει επιρροές από τον Νιούι.

"Είμαι ένας από τους τυχερούς ανθρώπους που δούλεψαν μαζί με τον Άντριαν, και είδαν τις μεθόδους του", είπε ο Φάλλοους. "Έχει μια πολύ ξεκάθαρη προσέγγιση στον τρόπο που σχεδιάζει και εξελίσσει ένα αυτοκίνητο, ειδικά από αεροδυναμικής πλευράς. Ξέρουμε όλοι ότι αυτή η προσέγγιση δεν περιλαμβάνει συμβιβασμούς, και εστιάζει απόλυτα στις μικρές λεπτομέρειες.

Ένα από όσα απόλαυσα στη συνεργασία μαζί του είναι ότι του λείπει και η παραμικρή τεχνική υπεροψία. Είναι ανοιχτός να ακούει νέες ιδέες, ή για πράγματα που δεν δούλεψαν ή ότι υπάρχουν καλύτερες ιδέες κάπου έξω. Ανεξάρτητα από που προέρχονται αυτά τα σχόλια (σ.σ.: περί της 'πράσινης Red Bull') αναμφίβολα προσπάθησα να φέρω τη δική μου δουλειά, και ενθάρρυνα την τεχνική μας ομάδα να είναι ανοιχτόμυαλη.

Ακόμα κι αν έχεις μια ξεκάθαρη ιδέα για το πώς θέλεις να εξελίξεις κάποια πράγματα του αυτοκινήτου ή έξυπνες ιδέες για αυτό, πρέπει να διασφαλίσεις ότι δεν θα είσαι τεχνικά υπερόπτης. Αν κάποιος προτείνει κάτι καλύτερο, να είσαι ανοιχτόμυαλος, όποιος κι αν είναι. Αυτή είναι μια από τις σπουδαίες δυνάμεις του (Νιούι), κι ελπίζω να τη συνεχίζω κι εγώ", συμπλήρωσε.

Σχετικά με τη σχεδιαστική ομοιότητα της Aston Martin AMR23 με τη Red Bull RB19, ο 49χρονος Βρετανός είπε ότι αυτό είναι αναπόφευκτο - βάσει των νέων κανονισμών που εισήχθησαν το 2022: "Δεν θέλω να σταθώ στο θέμα των κανονισμών, αλλά έχουν ορισμένους περιορισμούς και είναι αναπόφευκτο πως κάποια αυτοκίνητα θα μοιάζουν μεταξύ τους. Βασικά, υπάρχουν μικρές λεπτομέρειες που κάνουν τεράστια διαφορά.

Formula 1: Από τη Red Bull στην Aston Martin, ο άνθρωπος πίσω από το μικρό θαύμα της AMR23
ASTON MARTIN F1 MEDIA


Ορισμένες φορές αυτές δεν είναι δεν είναι απαραίτητα ορατές, οπότε θα βλέπουμε τα αυτοκίνητα να συγκλίνουν, αυτό θα συμβαίνει με κάθε σετ κανονισμών και δεν υπάρχει αμφιβολία. Αυτό που έχουμε δει τον τελευταίο χρόνο είναι ότι ορισμένες ομάδες επέλεξαν να ακολουθήσουν μία από τις δύο προφανείς μεγάλες σχεδιαστικές φιλοσοφίες, και άρχισαν να τις κάνουν να δουλεύουν. Οπότε, πιθανότατα θα συνεχίσουν να το κάνουν".

Ο χαρακτηρισμός "πράσινη Red Bull" γεννήθηκε πέρσι στη Βαρκελώνη, όταν η Aston Martin παρουσίασε τη 'Β" έκδοση της AMR22, η οποία έμοιαζε πανομοιότυπη με τη Red Bull RB18 του 2022. Όμως, αυτό ήταν μόνο το πρώτο βήμα. Η ομάδα του Σίλβερστοουν μπήκε στη φιλοσοφία της Red Bull, απέκτησε για όλο το υπόλοιπο 2022 πολύτιμα δεδομένα, και μετεξέλιξε τη φιλοσοφία αυτή για να προκύψει η AMR23.

Ήταν μια διεργασία σχεδόν ενός έτους, που είναι πολύ μικρό χρονικό διάστημα για τη δημιουργία μιας ολοκαίνουριας σχεδιαστικής φιλοσοφίας και την εξέλιξή της σε σημείο που να πρωταγωνιστεί στο σπορ. Χρειαζόταν τόλμη, και αυτό ακριβώς έκανε η Aston Martin από τη στιγμή που ξεκίνησε το σχεδιασμό της AMR23.

Ο ίδιος ο Φάλοους παραδέχθηκε ότι η ομάδα του Σίλβερστοουν κατάφερε φέτος να πετύχει τους "ιδιαίτερα επιθετικούς στόχους" που είχε θέσει στο σχεδιασμό του φετινού μονοθεσίου του Φερνάντο Αλόνσο και του Λανς Στρολ.

Formula 1: Από τη Red Bull στην Aston Martin, ο άνθρωπος πίσω από το μικρό θαύμα της AMR23
ASTON MARTIN F1 MEDIA

"Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με τους στόχους μας. Θέλαμε να κάνουμε ένα μεγάλο βήμα σε σχέση με το περσινό μας αυτοκίνητο, οπότε από άποψη απόδοσης σχετικά με αυτό είμαστε αναμφίβολα χαρούμενοι. Θέσαμε επιθετικούς στόχους στους εαυτούς μας, και πιστεύω ότι σε μεγάλο βαθμό τους πετύχαμε. Φύγαμε από τις δοκιμές (του Μπαχρέιν) με την πεποίθηση ότι διαθέτουμε ένα αυτοκίνητο που μπορούμε να δουλέψουμε", εξήγησε ο Βρετανός.

Πριν από δύο ημέρες ο Φερνάντο Αλόνσο είχε προσπαθήσει να κρατήσει χαμηλά τους τόνους, λέγοντας ότι "δεν μπορείς να πιάσεις τις μεγάλες ομάδες μέσα σε μία εβδομάδα". Το ίδιο θέλησε να κάνει και ο Φάλοους, λέγοντας: "Είναι ενίοτε πολύ δύσκολο για μια μέσης απόδοσης ομάδα να ανταγωνιστούν σε κάθε επίπεδο τις μεγάλες ομάδες, ειδικά σε θέματα εγκαταστάσεων και εργαλείων.

Οπότε, είναι εξαιρετικά σημαντικό να προσπαθήσουμε να αφοσιωθούμε στις δυνάμεις που διαθέτουμε. Στην περίπτωση της Aston Martin, ορισμένοι άνθρωποι βρίσκονται εδώ πολύ καιρό, αλλά η ομάδα έχει εξελιχθεί. Αυτή είναι μία από τις μεγάλες μας δυνάμεις. Έχουμε μια εκπληκτικά ταλαντούχα και παθιασμένη ομάδα ανθρώπων", κατέληξε.

TAGS FORMULA 1 F1 RED BULL ASTON MARTIN GP ΜΠΑΧΡΕΙΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ