FORMULA 1

Formula 1: Δεν είναι μόνο η McLaren που ενδιαφέρεται για τους κινητήρες της Honda το 2026

Formula 1: Δεν είναι μόνο η McLaren που ενδιαφέρεται για τους κινητήρες της Honda το 2026
RED BULL CONTENT POOL

Αν και η Honda δεν έχει ξεκαθαρίσει τις προθέσεις για το 2026, δεν είναι μία η ομάδα της Formula 1 που έχει δείξει ενδιαφέρον για τους κινητήρες της.

Η Honda επιβεβαίωσε ότι την προσέγγισαν πολλές ομάδες της Formula 1 για την εργοστασιακή συνεργασία και τους κινητήρες της το 2026, παρότι οι Ιάπωνες δεν έχουν αποφασίσει ακόμη αν θα παραμείνουν στο σπορ μετά το τέλος του 2025.

Η ιαπωνική εταιρία θα εξακολουθήσει να κατασκευάζει τις μονάδες ισχύος της Red Bull Racing και της Alpha Tauri μέχρι το τέλος του 2025, παρότι η Red Bull στις αρχές του Φεβρουαρίου ανακοίνωσε και επίσημα ότι ξεκινά τη συνεργασία της με τη Ford Performance για την εξέλιξη του κινητήρα της στο νέο πλαίσιο τεχνικών κανονισμών του 2026.

Η Honda έχει μεν καταθέσει την αίτησή της να συμπεριλαμβάνεται στους κατασκευαστές κινητήρων το 2026, μαζί με τις Red Bull/Ford, Mercedes, Ferrari, Alpine/Renault και με την Audi που θα μπει στο σπορ εκείνη τη χρονιά, αλλά η αίτηση αυτή δεν είναι δεσμευτική. Άλλωστε δεν έχει καν λάβει την απόφασή της αν θα παραμείνει στη F1 και μετά το τέλος του 2025.

Πάντως έχει ήδη δεχθεί διερευνητικές επαφές από πολλές ομάδες της F1 για το 2026. Οι ομάδες αυτές μπορούν να είναι το πολύ τέσσερις: οι μόνες που δεν έχουν εξασφαλισμένους κινητήρες για το 2026 είναι οι McLaren, Aston Martin, Williams (που χρησιμοποιούν και οι τρεις πελατειακές μονάδες ισχύος από τη Mercedes) και η Haas (Ferrari).

Η Haas μάλλον θα πρέπει να βγει από την εξίσωση, μιας και φαίνεται πως θα διατηρήσει τη στενή συνεργασία της με τη Scuderia - ενώ υπάρχει η φημολογία ότι ίσως "μετακομίσει" εκεί η χορηγία της Alfa Romeo μετά τη λήξη της στο τέλος του 2023 με τη Sauber (λόγω της αγοράς της τελευταίας από την Audi).

McLaren, Aston Martin και Williams

Συνεπώς μπορεί κανείς να συμπεράνει ότι τη Honda έχουν βολιδοσκοπήσει για το 2026 οι McLaren, Aston Martin και Williams.

Η McLaren παράλληλα, λόγω των αμερικανικών συμφερόντων της, φέρεται να έχει προσεγγίσει για συζητήσεις τόσο τη Red Bull/Ford όσο και τη General Motors/Cadillac. Βεβαίως, η τελευταία εξέφρασε μεν το ενδιαφέρον να μπει στο σπορ το 2026, αλλά ως χορηγός και τεχνολογικός συνεργάτης και όχι ως κατασκευαστής κινητήρων - τουλάχιστον αρχικά.

Πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της McLaren F1, Ζακ Μπράουν, είπε ότι η ομάδα του δεν βιάζεται να αποφασίσει για το 2026 και μάλιστα άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να συνεχίσει να χρησιμοποιεί πελατειακούς κινητήρες - της Mercedes ή, όπως ψιθυρίζεται, της Red Bull/Ford.

Η Aston Martin επίσης θα χρειαζόταν την εργοστασιακή υποστήριξη μιας εταιρείας σαν τη Honda για να πραγματώσει τις πρωταθληματικές βλέψεις της. Εξάλλου, τα εμπορικά αυτοκίνητα της βρετανικής και της ιαπωνικής εταιρείας δεν είναι ανταγωνιστικά και θα μπορούσε να προκύψει μια ευρύτερη συνεργασία σε πολλαπλά επίπεδα της παγκόσμιας αυτοκίνησης.

Όσο για τη Williams, διατηρεί μεν στενούς συνδέσμους με τη Mercedes, αλλά μόνο το αφοσιωμένο πρόγραμμα ενός κατ' αποκλειστικότητα κατασκευαστή θα μπορούσε να τη βοηθήσει να ανέβει στο κορυφαίο επίπεδο που ήταν στο παρελθόν - κατά τη δεκαετία του 1980.

Μιλώντας για όλα αυτά, ο πρόεδρος του HRC (Honda Racing Corporation) Κότζι Ουατανάμπε είπε: "Η Formula 1 ρέπει έντονα προς τον εξηλεκτρισμό και η ανθρακική ουδετερότητα είναι ο εταιρικός μας στόχος στη Honda. Πιστεύουμε ότι η μελλοντική κατεύθυνση της F1 ευθυγραμμίζεται με το στόχο μας, κι έτσι αποφασίσαμε να εγγραφούμε ως κατασκευαστές της μονάδας ισχύος.

Είμαστε περίεργοι να δούμε πού οδεύει η F1. Πώς θα είναι όταν θα έχει περισσότερη ηλεκτρική ενέργειας Θέλουμε να το παρακολουθήσουμε στενά αυτό. Από τότε που κάναμε την εγγραφή μας, μας προσέγγισαν πολλαπλές ομάδες της F1. Προς το παρόν θέλουμε μόνο να παρακολουθήσουμε που οδεύει η Formula 1 και να κρατήσουμε τη στενή μας επαφή. Προς το παρόν δεν έχουμε λάβει τις τελικές μας αποφάσεις αν θα γυρίσουμε στην F1".

Η Honda, θυμίζουμε, κατασκευάζει μεν τους κινητήρες των Red Bull και Alpha Tauri, αλλά επισήμως αποσύρθηκε εργοστασιακά από το σπορ στο τέλος του 2021. Όμως, η επιτυχία της RBR τα δύο τελευταία χρόνια την έκανε να το ξανασκεφτεί και πέρσι το Φθινόπωρο ανακοινώθηκε η εκ νέου εμβάθυνση της συνεργασίας της με την ομάδα του Μίλτον Κινς.

Ο Ουατανάμπε συνέχισε: "Από την άποψη της τεχνολογικής εξέλιξης, γνωρίζουμε ότι η συμμετοχή στη F1 θα μας βοηθήσει σε αυτήν". Αυτή άλλωστε, η κατεύθυνση της Formula 1 προς τον εξηλεκτρισμό, ώθησε τόσο την Audi όσο και τη Ford να μπουν στο σπορ - καθώς θα αποκομίσουν οφέλη που δεν περιορίζονται στη μεταφορά τεχνογνωσίας για τα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα παραγωγής τους, αλλά και επεκτείνονται και στο marketing των τελευταίων.

Ο Κρίστιαν Χόρνερ, διευθυντής της RBR, άφησε να εννοηθεί ότι η απόφαση της Red Bull να θεσπίσει δικό της τμήμα κινητήρων και έπειτα να συνεργαστεί με τη Ford για αυτό ήταν αποτέλεσμα της αναποφασιστικότητας της Honda, μετά το τέλος του 2021, αν θα παρέμενε εντέλει στο σπορ ή όχι.

Σε ερώτηση αν το διαζύγιο με την ομάδα του Μίλτον Κινς ήταν μια αποτυχία, ο Ουατανάμπε απάντησε: "Δεν ήταν αποτυχία. Ποτέ δεν το είδαμε έτσι. Ως τεχνικοί συνεργάτες, είμαστε σε διαρκή επαφή με τη Red Bull. Μέσα σε αυτό το διάλογο, αποφασίστηκε να μην συνεχίσουμε αυτή τη συνεργασία πέραν του 2025. Κι έτσι δεν υπάρχει τίποτα δεδομένο για το 2026. Είναι τόσο απλό".

TAGS FORMULA 1 F1 HONDA MCLAREN WILLIAMS ASTON MARTIN
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ