Formula 1: Διχασμός στη Ferrari, ο Μπινότο σκέφτεται να παραιτηθεί
Στο Μαρανέλο φέρεται να έχουν αναπτυχθεί δύο "στρατόπεδα" σχετικά με την ανάγκη αντικατάστασης ή μη του Ματία Μπινότο στη δοίκηση της ομάδας - Ο ίδιος φέρεται να σκέφτεται την παραίτηση, λόγω έλλειψης υποστήριξης ενώ ο Κάρλος Σάινθ ζήτησε χρόνο για την ομάδα.
Στην Ιταλία τα δημοσιεύματα πληθαίνουν ότι είναι θέμα ημερών ή και ωρών το "διαζύγιο" του Ματία Μπινότο από τη διοίκηση της Scuderia Ferrari, αλλά η ιταλική ομάδα δείχνει διχασμένη σχετικά με την αναγκαιότητα αντικατάστασης του αγωνιστικού της διευθυντή.
Μετά τα δημοσιεύματα της ιταλικής "La Gazzetta dello Sport" μέσα στην περασμένη εβδομάδα ότι ο Τζον Έλκαν έχει λάβει την απόφαση να αντικαταστήσει τον Ματία Μπινότο τον προσεχή Ιανουάριο, πριν αρχίσει η σεζόν του 2023, τώρα η εφημερίδα "Corriere della Sera" λέει ότι το "διαζύγιο" των δύο πλευρών θα πραγματοποιηθεί πριν το 2022 φτάσει στο τέλος του.
Όμως, όπως γράφει η Corriere, δεν είναι η Ferrari αυτή που θέλει να απομακρύνει τον Μπινότο, αλλά ο Μπινότο εκείνος που σκέφτεται να αποχωρήσει. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο Ιταλός φέρεται να δήλωσε σε φίλους του ότι δεν επιθυμεί να εξαντλήσει το συμβόλαιό του -που λήγει στο τέλος του 2023- διότι δεν έχει την υποστήριξη που θα ήθελε από τον πρόεδρο της Ferrari Τζον Έλκαν όλον αυτό τον καιρό που δέχεται δριμεία κριτική για την απόδοση της Scuderia.
Αντίθετα, η "La Gazzetta dello Sport" είχε γράψει νωρίτερα την περασμένη εβδομάδα ότι είναι η επιθυμία του Έλκαν να απομακρύνει τον Μπινότο από την ηγεσία της ομάδας, τον Ιανουάριο. Και από τα λόγια του Μπενεντέτο Βίγνα, διευθύνοντος συμβούλου της Ferrari, δεν μπορεί να εξαχθεί κάποιο ασφαλές συμπέρασμα.
Αινιγματικά, ο Βίγνα είπε: "Δεν μπορώ να είμαι ικανοποιημένος με τη δεύτερη θέση, διότι ο δεύτερος είναι ο πρώτος από τους χαμένους. Έχουμε σημειώσει πρόοδο, συνεπώς είμαι ικανοποιημένος για το δρόμο που ακολουθούμε, απλά δεν είμαι με τη δεύτερη θέση. Νομίζω ότι η ομάδα πρέπει να κάνει ορισμένες βελτιώσεις σε βάθος χρόνου".
Στο Μαρανέλο, πάντως, η ομάδα φέρεται να είναι διχασμένη αν πρέπει ή όχι να αντικατασταθεί ο Ματία Μπινότο στην κεφαλή της Scuderia. Από τη μία πλευρά ο Ιταλός δέχεται τη δριμεία κριτική της αποτυχίας να ενορχηστρώσει με ένα εξαιρετικά ταχύ μονοθέσιο, τη φετινή F1-75, την κατάκτηση των πρώτων τίτλων της ομάδας μετά από 15 χρόνια.
Από την άλλη, όμως, πρέπει να του πιστωθεί -όπως του πιστώνεται, από τους υποστηρικτές του- το γεγονός ότι πήρε την ομάδα το 2019 από τον Μαουρίτσιο Αριβαμπένε σε κατάσταση παρακμής, και κατάφερε από την 6η θέση στο πρωτάθλημα του 2020 να την κάνει πρωταγωνίστρια φέτος, δημιουργώντας το ταχύτερο μονοθέσιο -σε απόλυτη ταχύτητα- στο μεγαλύτερο μέρος της σεζόν. Για πρώτη φορά μετά το 2008, η Scuderia έκανε φέτος πρωταθλητισμό με αξιώσεις.
Επιπλέον, πολλοί μηχανικοί που υποστηρίζουν τον Μπινότο εκτιμούν ότι ο Ιταλός είναι απλά η καλύτερη διαθέσιμη λύση. Δεν έχουν πειστεί από τον Φρεντερίκ Βασέρ, νυν αγωνιστικό διευθυντή της Alfa Romeo, που είναι ο επικρατέστερος για τη διαδοχή του - εκτιμούν ότι το παλμαρέ του Γάλλου στο μότορσπορ δεν είναι ικανοποιητικό για να ηγηθεί της Ferrari, ότι έχει αποτύχει παταγωδώς με τη Renault και δεν έχει σημειώσει κάτι αξιοσημείωτο με την Alfa Romeo/Sauber.
Από την άλλη, δεδομένου ότι πάντοτε η πολιτική είναι ένας σοβαρός κινητήριος μοχλός για τις αποφάσεις στο Μαρανέλο, ο Βασέρ έχει στενές σχέσεις με την οικογένεια Τοντ: με τον πρώην αγωνιστικό διευθυντή της Scuderia και πρόεδρο της FIA Ζαντ Τοντ, και με τον γιό του, Νικολά Τοντ, που τυγχάνει να είναι ο μάνατζερ του Λεκλέρ.
Ο Λεκλέρ πέρασε ένα χρόνο στην Alfa Romeo (το 2018) υπό την ηγεσία του Βασέρ, και φέρεται να τον έχει σε μεγάλη υπόληψη, ενώ -σύμφωνα με το πρόσφατο δημοσίευμα της γαλλικής "L' Equipe"- αποφεύγει κάθε είδους επικοινωνία με τον Μπινότο τους τελευταίους μήνες, από το Βρετανικό GP του περασμένου Ιουνίου.
Πέραν του Βασέρ, παράλληλα εικάζεται ότι την -επίσης φημολογούμενη- προσέγγιση της Ferrari για το ρόλο έχει ήδη αρνηθει τόσο ο Αντρέας Σιντλ, αγωνιστικός διευθυντής της McLaren (και πρώην πολυπρωταθλητής με την Porsche στους αγώνες αντοχής), όσο και ο διευθυντής της Alpha Tauri Φραντς Τοστ και ο προκάτοχος της θέσης του Τοστ, Γκέρχαρντ Μπέργκερ.
Επίσης, όπως γράφει η "Corriere della Sera", "ακόμα και όσοι αντιπαθούν στον Μπινότο κατανοούν ότι η νέα αυτή αναταραχή μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις για τη δυναμική του αυτοκινήτου το 2023".
Κατά συνέπεια, για όλους αυτούς τους λόγους, δεν είναι λίγοι οι μηχανικοί στο Μαρανέλο που πιστεύουν ότι οι βελτιώσεις στην αξιοπιστία του ιταλικού κινητήρα, και η ενίσχυση του τμήματος στρατηγικής -που έτσι κι αλλιώς χρειάζεται τη χρονοβόρα εμπειρία του πρωταθλητισμού- είναι οι κινήσεις που απαιτούνται, αντί της αντικατάστασης του Μπινότο. Ίσως κι ο Βίγνια να είναι ανάμεσα σε αυτούς, σύμφωνα με μια από τις πολλές αναγνώσεις που μπορούν να έχουν τα λεγόμενά του.
Σίγουρα, όμως, ανάμεσα σε αυτούς, στους υποστηρικτές του Μπινότο και της ανάγκης βελτιωτικών κινήσεων, είναι ο Κάρλος Σάινθ. Ο Ισπανός είπε χαρακτηριστικά πως "η Ρώμη δεν χτίστηκε σε μια μέρα", υποστηρίζοντας έτσι την ανάγκη να δοθεί χρόνος στη Ferrari να οικοδομηθεί.
"Δεν θα μπω στην κουβέντα τι προτιμώ και τι όχι" είπε ο 27χρονος Ισπανός. "Απλά ξέρω, από την εμπειρία μου, ότι η ρώμη δεν χτίστηκε σε μια μέρα, και πρέπει στον υπολογισμό να σκεφτείτε από που ερχόμαστε. Αν το δείτε, η πρόοδος που έχουμε κάνει ως ομάδα τις δύο τελευταίες σεζόν είναι τεράστια, και η ομάδα δουλεύει καλά.
Κάνουμε πολύ αυστηρή αυτοκριτική πίσω από τις κλειστές πόρτες. Προς το κοινό, προστατεύουμε τον καθένα μας ατομικά και έχουμε την περιβόητη κουλτούρα της μη απόδοσης ευθυνών με την οποία θέλουμε προφανώς, να προστατεύσουμε τον οποιονδήποτε. Πιστεύω ότι κάνουμε καλή δουλειά σε αυτό.
Από την άλλη, όμως, είναι αλήθεια ότι κάναμε και αρκετά λάθη φέτος, και ότι θέλουμε να γίνουμε καλύτερη ομάδα. Αλλά, όπως είπα, αυτό δεν συμαβίνει από τη μια χρονιά στην άλλη, και πρέπει να συνεχίσουμε να βελτιωνόμαστε. Πιστεύω ότι στο δεύτερο μισό της σεζόν ήμασταν λίγο καλύτεροι σε όλα - απλώς δεν εξελίξαμε το αυτοκίνητο αρκετά".
Μιλώντας για τις βελτιωτικές κινήσεις στη Ferrari, ο Σάινθ συνέχισε: "Πιστεύω ότι είναι πολύ απλά τα πράγματα. Πρέπει να εκτελούμε καλύτερα τους αγώνες, όπως για παράδειγμα στις εκκινήσεις. Φέτος είχαμε ένα έμφυτο πρόβλημα του αυτοκινήτου που δεν μας επέτρεπε να εκκινούμε καλά.
Το δεύτερο σημείο είναι προφανώς η στρατηγική, να κάνουμε τις σωστές επιλογές και να βάζουμε τα σωστά ελαστικά στο αυτοκίνητο τις Κυριακές. Αυτό είναι κάτι στο οποίο δουλεύουμε για τη νέα χρονιά, και έπειτα είναι και η εξέλιξη [του αυτοκινήτου]. Αν θέλουμε να κερδίσουμε τη Mercedes και τη Red Bull, πρέπει να το εξελίσσουμε ταχύτερα από εκείνους", κατέληξε ο Ισπανός.