Formula 1: Δύο νέες κινήσεις - ματ της McLaren για την επιστροφή στην κορυφή
Το πρόσωπο που έρχεται για ν' αλλάξει τη μοίρα της McLaren και να την επαναφέρει σε ρόλο διεκδικήτριας του τίτλου στη Formula 1.
Η McLaren απέκτησε άλλον έναν διακεκριμένο αεροδυναμιστή -τον Μαριάνο Αλπερίν από την Aston Martin- και έδειξε τις πρώτες εικόνες από την ολοκαίνουρια αεροσήραγγά της στο Ουόκινγκ.
Σε αντίθεση με όσα δείχνει η απόδοση της MCL60 στην πίστα στους πρώτους αγώνες του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, η βρετανική ομάδα τις τελευταίες εβδομάδες κάνει άλματα σχετικά με την ανοικοδόμησή της - με σκοπό τα προσεχή χρόνια να γίνει και παλι πρωταγωνίστρια στο σπορ.
Πρόσφατα η ομάδα ανακοίνωσε και επίσημα ότι απέκτησε τον κορυφαίο αεροδυναμιστή Νταβίντ Σάντσεζ από τη Ferrari, ο οποίος από την 1η Ιανουαρίου 2024 θα είναι ένας από τους τρεις τεχνικούς διευθυντές που θα αναλάβουν το ρόλο που κατείχε ο Τζέιμς Κι - μαζί με τον Πίτερ Προδρόμου και τον Νικ Χούντλεϊ.
Ποιος είναι ο Αλπερίν
Στο ίδιο διάστημα των τελευταίων εβδομάδων, η βρετανική ομάδα προσέλαβε κι άλλους 15 κορυφαίους σχεδιαστές για το τμήμα αεροδυναμικής, κυρίως από τις Red Bull, Ferrari και Mercedes, και τώρα έγινε γνωστό ότι απέκτησε και τον διακεκριμένο αεροδυναμιστή Μαριάνο Αλπερίν από την Aston Martin F1.
Ο Αλπερίν υπήρξε επικεφαλής αεροδυναμιστής της Honda την περίοδο 2006-'07, ενώ είχε τον ίδιο ρόλο στη Sauber από το 2008 μέχρι και το 2019. Τα τέσσερα τελευταία χρόνια εργαζόταν στη Racing Point / Aston Martin F1 ως διευθυντής αεροδυναμικής τεχνολογίας, διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο στη φετινή ραγδαία ανέλιξη της ομάδας του Σίλβερστοουν.
"Ήταν ξεκάθαρο για μένα εδώ και λίγο καιρό ότι η τεχνική μας εξέλιξη δεν προχωρούσε με αρκετά γρήγορο ρυθμό για να καλύψει τις προσδοκίες μας να επιστρέψουμε στην κορυφή" είπε ο διευθύνων σύμβουλος της McLaren, Ζαν Μπράουν. "Είμαι ικανοποιημένος που, έπειτα από την πλήρη αναθεώρηση που κάναμε με τον Αντρέα [Στέλλα], είμαστε τώρα σε θέση να εφαρμόσουμε την ανοικοδόμηση που απαιτείται για να κινηθούν τα γρανάζια και να αλλάξουμε τα πράγματα".
Βεβαίως, ο Σάντσεζ και πολλοί ακόμη από τους 15 νέους αεροδυναμιστές της McLaren θα αρχίσουν να εργάζονται στην ομάδα σε δεύτερο χρόνο, καθώς είναι υποχρεωμένοι να βρίσκονται φέτος σε αργία βάσει των συμβολαίων με τη νέα τους ομάδα. Έτσι εξηγούνται και τα λόγια του Αντρέα Στέλλα, νέου αγωνιστικού διευθυντή της McLaren F1, ότι η ανοικοδόμηση της ομάδας που αποφασίστηκε στο τέλος του 2023 έχει μακροχρόνια πνοή, που -δεδομένων των παραπάνω- προσδιορίζει την ανέλιξή της στην κορυφή της F1 το 2025.
Η νέα αεροσήραγγα της McLaren
Ακόμα πιο κομβικό ρόλο σε αυτό θα διαδραματίσει και η ολοκαίνουρια αεροσήραγγα της McLaren, στο εργοστάσιο του Ουόκινγκ. Μέχρι σήμερα οι αεροδυναμιστές της ομάδας ήταν αναγκασμένοι να χρησιμοποιούν μία αεροσήραγγα στην Κολονία της Γερμανίας - που δεν έβαζε μόνο το εμπόδιο της απόστασης και καθυστέρησης, αλλά και της σχετικά παρωχημένης τεχνολογίας της.
Και τα δύο αυτά προβλήματα θα λυθούν με τη νέα αεροσήραγγα στο Ουόκινγκ. Η κατασκευή της πλέον ολοκληρώθηκε, και μάλιστα η ομάδα έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες της φωτογραφίες - από την επίσκεψη σε αυτήν των δύο οδηγών της, Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι.
Η αεροσήραγγα θα είναι πλήρως λειτουργική από τον μέσον του προσεχούς Ιουνίου, που σημαίνει ότι το πρώτο μονοθέσιο της ομάδας που θα σχεδιαστεί και θα εξελιχθεί εν λευκώ και εξ ολοκλήρου σε αυτήν θα είναι η McLaren του 2025.