Formula 1: Έκπληξη τη δεύτερη μέρα στο Μπαχρέιν, ταχύτερη η Haas με τον Μάγκνουσεν
Πιο καλή επιστροφή στη Formula 1 μετά από ένα χρόνο απουσίας δεν θα μπορούσε να είχε φανταστεί ο Κέβιν Μάγκνουσεν. O Δανός πέτυχε τον πρώτο χρόνο με τη Haas VF-22 στον έξτρα χρόνο που δόθηκε στην ομάδα στο τέλος της δεύτερης ημέρας των δοκιμών του Μπαχρέιν.
Ο πρώτος χρόνος του Κέβιν Μάγκνουσεν, αντικαταστάτη του Ρώσου Νικίτα Μαζέπιν στη Haas, μπορεί να σημαίνει δύο πράγματα: είτε πως οι παραδοσιακές υπερδυνάμεις της Formula 1 κρύβουν την αληθινή δυναμική τους, είτε ότι η Haas έδρεψε εντυπωσιακά τους καρπούς της απόφασής της να διαγράψει εξ αρχής πέρσι τέτοια εποχή το μονοθέσιο του 2021 και να αφοσιωθεί πλήρως στη φετινή, εν λευκώ σχεδιασμένη βάσει των νέων κανονισμών, VF-22.
Σε κάθε περίπτωση, ο πρώτος χρόνος του Κέβιν Μάγκνουσεν σήμερα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακός - καθότι, εκτός των άλλων, δεν έγινε με τη μαλακότερη από όλες τις γόμες, αλλά με τη λιγότερο μαλακή (C4). Ο Δανός ήταν τρία δέκατα ταχύτερος από τη Ferrari του Κάρλος Σάινθ, που επίσης έκανε τον ταχύτερο γύρο του με τα ίδια ελαστικά (C4).
Ο ταχύτερος χρόνος του Δανού επετεύχθη στην έξτρα ώρα που δόθηκε από τη FIA στη Haas μετά το τέλος των κανονικών σημερινών δοκιμών, κατά την οποία ο Μάγκνουσεν βρισκόταν μόνος του στην πίστα - διότι χθες το πρωί η ομάδα καθυστέρησε εξαιτίας ενός προβλήματος στις μεταφορές που δεν ήταν δικής της υπαιτιότητας. Ως τότε ο Μάγκνουσεν, που αντιμετώπισε και ένα πρόβλημα στην εξάτμιση της VF-22, ήταν πανω από ένα 1,3'' ταχύτερος από τον Μικ Σουμάχερ.
Ίσως ενδεικτικό της ταχύτητας της Haas και της Ferrari -που έχουν την ίδια μονάδα ισχύος, του Μαρανέλο- να είναι το γεγονός ότι ο Μαξ Φερστάπεν έμεινε 8 δέκατα πίσω από τον Μάγκνουσεν και μισό δευτερόλεπτο από τον Σάινθ παρότι ο πρωταθλητής έκανε μια σειρά γρήγορων γύρων στο τέλος επίσης με τη γόμα C4.
Τα ίδια ελαστικά είχε και ο Λανς Στρολ, που έκανε έναν ιδιαίτερα ενθαρρυντικό τέταρτο χρόνο για την Aston Martin - διασκεδάζοντας για την ομάδα τις εντυπώσεις μετά το πρωινό κλατάρισμα του Σεμπάστιαν Φέτελ και το απογευματινό πρόβλημα που άφησε τον Στρολ ακινητοποιημένο στο pitlane.
Ο Λιούις Χάμιλτον και η Mercedes έκλεισαν την πεντάδα των οδηγών που ήταν μέσα στο ίδιο δευτερόλεπτο, ανεβάζοντας λίγο το ρυθμό της ρηξικέλευθη W13. Παρόλα αυτά, το έκαναν χρησιμοποιώντας τη μαλακότερη γόμα C5, ενώ μόνο ρόδινα δεν κυλούσαν τα πράγματα για τον Βρετανό - που αντιμετώπιζε εμφανέστατα προβλήματα υποστροφής όλο το απόγευμα.
Λίγο πάνω από ένα δέκατο πίσω από τον Χάμιλτον ακολούθησε ο Εστεμπάν Οκόν, με τη ροζ Alpine A522, ο οποίος είχε σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο πριν το μεσημεριανό ωριαίο διάλειμμα.
Τρεις ομάδες, παράλληλα, αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα σήμερα: η Alfa Romeo σταμάτησε στην πίστα επιτρέποντας στον Βάλτερι Μπότας να κάνει μόνο 25 γύρους (και 48 του Γκουάνιου Τσόου), ενώ η McLaren μετά τα χθεσινά προβλήματα στα φρένα σήμερα αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα στην έξοδο των πιτς.
Όμως, το πιο σοβαρό πρόβλημα είχε η Williams, όταν μια μικρή δυσλειτουργία προκάλεσε φωτιά στο πίσω μέρος της FW44 στην άκρη της πίστας. Μέχρι να καταφθάσει η πυρόσβεση, η πίσω ανάρτηση του μονοθεσίου είχε καταστραφεί κι έτσι η ομάδα του Γκροβ αναγκάστηκε να βάλει τέλος στις σημερινές δοκιμές της από πολύ νωρίς.
Το δεύτερο και τελευταίο τριήμερο χειμερινών δοκιμών της F1 2022 τελειώνει αύριο (12/3) στην πίστα του Μπαχρέιν, έξι μέρες πριν την πρώτη αγωνιστική δραστηριότητα της χρονιάς - τις ελεύθερες δοκιμές του GP της ίδιας χώρας, που θα διεξαχθεί στο Σακίρ στις 20 Μαρτίου.
Τα αποτελέσματα των δεύτερων δοκιμών: