FORMULA 1

Formula 1: Εκτός από τους κινητήρες, θα αλλάξουν και τα μονοθέσια το 2026

Το μονοθέσιο της McLaren
Το μονοθέσιο της McLaren MCLAREN MEDIA CENTRE

Η Formula 1 οδεύει προς ένα από τα πλέον μεταβατικά έτη της ιστορίας της, το 2026, καθώς πέραν των αλλαγών στις υβριδικές μονάδες ισχύος και την πιθανότατη είσοδο των Porsche και Audi, θα υπάρξουν αλλαγές και στο σχεδιασμό των μονοθεσίων.

Οι μονάδες ισχύος θα απολέσουν έναν από τους δύο ηλεκτροκινητήρες, τον MGU-H που αντλεί τη θερμική ενέργεια από το Turbo, ενώ ο έτερος MGU-K (της κινητικής ενέργειας από τα φρένα) θα αυξηθεί σε απόδοση 350 kW.

Οι αλλαγές στους υβριδικούς κινητήρες έγιναν για να εμβαθύνουν το συσχετισμό των μονοθεσίων της Formula 1 με τα αυτοκίνητα παραγωγής, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες στη συντριπτική πλειοψηφία τους θα προχωρήσουν στον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας τους στο δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας.

Ο θερμικός κινητήρας V6 Turbo θα μείνει στη F1, για λόγους θεάματος, αλλά η διεύρυνση της επιρροής του ηλεκτροκινητήρα θα συμβαδίσει με την περιβαλλοντική αλλά και οικονομική «βιωσιμότητα» και με τις επιθυμίες των κατασκευαστών. Όμως, πέραν αυτών, η F1 έκανε γνωστό τώρα ότι θα προχωρήσει και σε αλλαγές στην αεροδυναμική και στο σχεδιασμό των μονοθεσίων.

Οι αλλαγές αυτές θα έχουν κεντρικό άξονα την περαιτέρω επίτευξη του πρωταρχικού σκοπού των φετινών σχεδιαστικών αλλαγών, που ήταν η βελτίωση της ικανότητας των μονοθεσίων να ακολουθούν τα προπορευόμενα και έτσι των προϋποθέσεων ώστε οι οδηγοί να μπορούν να επιχειρούν προσπεράσεις.

Ένας άλλος στόχος των σχεδιαστικών αλλαγών του 2026 θα είναι να αφαιρέσουν την έμφαση της απόδοσης των αυτοκινήτων από τον τομέα της αεροδυναμικής, και να τη μεταθέσουν στις υβριδικές μονάδες ισχύος. Συγκεκριμένα, θα μειωθεί η αεροδυναμική αντίσταση των αυτοκινήτων, για να βελτιωθεί η αποδοτικότητα των κινητήρων και να βγουν περισσότερο στην επιφάνεια τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά απόδοσής τους.

Επιπλέον, θα μειωθούν οι διαστάσεις και η μάζα των μονοθεσίων, θα βελτιωθεί ακόμα περισσότερο η ασφάλεια (με ηλεκτρονικά συστήματα που βασίζονται στην ψηφιακή συνδεσιμότητα) και θα υπάρξουν περισσότερα κοινά ή και πιο απλοποιημένα εξαρτήματα, για να μειωθεί το κόστος. Τέλος, θα προωθηθεί η χρήση βιώσιμων υλικών και τεχνολογιών, με έμφαση στις δυνατότητες ανακύκλωσής τους.

Στη χθεσινή σύσκεψη της Επιτροπής F1 της FIA στο Λονδίνο, παράλληλα, συζητήθηκε και η πρόταση της κατόχου των εμπορικών δικαιωμάτων της F1, Liberty Media, για αύξηση των αγώνων Sprint το 2023 σε έξι - από τρεις που είναι φέτος.

Η αύξηση αυτή θα γινόταν το 2022, αλλά κόλλησε στην αποτυχία να βρεθεί λύση μεταξύ της FIA και των ομάδων για την κάλυψη του έξτρα κόστους των αγώνων Sprint μέσα στο όριο προϋπολογισμού που έχει επιβληθεί στις τελευταίες.

Τώρα έδειχνε σχεδόν βέβαιο ότι η πρόταση των 6 Sprint θα περνούσε για το 2023, καθώς υπήρχε η σύμφωνα γνώμη και των 10 ομάδων, αλλά στη χθεσινή συνάντηση του Λονδίνου ναυάγησε και πάλι έπειτα από αντιρρήσεις που εξέφρασε η FIA.

Το θέμα δεν έχει λήξει ακόμη, και θα συζητηθεί σε μελλοντικές συσκέψεις της Επιτροπής F1. Εξαρτάται από παραμέτρους που έχουν να κάνουν με τη ραγδαία αύξηση του πληθωρισμού σε συνδυασμό με το όριο προϋπολογισμού που κάθε χρόνο μειώνεται όλο και περισσότερο, καθώς και με τις δυνατότητες των οργανωτών και των εργαζόμενων σε κάθε GP.

Τέλος, στη χθεσινή συνάντηση ψηφίστηκε ομόφωνα να τοποθετείται υποχρεωτικά μικροκάμερα στο κράνος κάθε οδηγού σε κάθε αγώνα από το 2023, και συμφωνήθηκε η δοκιμαστική μείωση των διαθέσιμων σετ ελαστικών (από 13 σε 11) για καθέναν οδηγό σε δύο GP της νέας χρονιάς.

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ