Formula 1: Έπεσε η αυλαία στο Μπαχρέιν, ταχύτερος ο Πέρεζ με τη Red Bull RB19
Η πρωταθλήτρια Red Bull Racing έκλεισε ένα κυριαρχικό τριήμερο στις δοκιμές του Μπαχρέιν με τον πρώτο χρόνο του Σέρτζιο Πέρεζ, 0,36'' εμπρός από τον δεύτερο Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes W14 και τη Ferrari στα 7 δέκατα πιο πίσω.
Υπό το φως των προβολέων στο σιρκουί του Σακίρ, στο Μπαχρέιν, έκλεισε το μοναδικό τριήμερο δοκιμών εξέλιξης των νέων μονοθεσίων των ομάδων της Formula 1, έξι μέρες πριν τις πρώτες δοκιμές του εναρκτήριου GP της Formula 1 2023, στην ίδια πίστα της Μέσης Ανατολής.
Στη διάρκεια της ηλιόλουστης ημέρας στην έρημο του Μπαχρέιν, οι ομάδες αρχικά αφοσιώθηκαν στις συστοιχίες γύρων για την προσμοίωση αγώνα με τη μέση γόμα (C3). Σε αυτές ο Σέρτζιο Πέρεζ με τη νέα Red Bull RB19 σημείωσε τον ταχύτερο γύρο, 1:31.714, περίπου 0,15'' εμπρός από τον Χάμιλτον με τη Mercedes W14.
Το απόγευμα, όταν έπεσε ο ήλιος, οι ομάδες βγήκαν στην πίστα για την προσομοίωση δοκιμών κατάταξης με τις δύο μαλακότερες γόμες της Pirelli (C4 και C5). H C5 είναι η μαλακότερη όλων, και με αυτήν ο Χάμιλτον έγραψε τον δεύτερο χρόνο και ο Βάλτερι Μπότας με την Alfa Romeo C43 τον τρίτο, υστερώντας κατά 0,35'' και 0,5'' από τον Πέρεζ που πέτυχε τον πρώτο χρόνο (1:30.305) με τη θεωρητικά πιο αργή γόμα C4.
Πίσω από τη Mercedes -που ανέκαμψε μετά την προβληματική δεύτερη ημέρα της χθες (24/03)- και την Alfa Romeo που άφησε υποσχέσεις, οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ με τη Ferrari SF-23 έκλεισαν την πεντάδα επίσης με τη γόμα C4 στους ταχύτερους γύρους τους.
Ο Μονεγάσκος οδήγησε το cavallino το πρωί και ο Ισπανός το απόγευμα, και εντέλει χωρίστηκαν από μόλις 12 χιλιοστά του δευτερολέπτου - καθώς η Scuderia δεν έδειξε την πλήρη δυναμική της αυτό το τριήμερο. Όμως κάτι τέτοιο, αναμφίβολα, ισχύει για όλες τις κορυφαίες ομάδες, συμπεριλαμβανομένης και της RBR.
Ενδεικτικό είναι πως, παρότι δεν εμφάνισε την πλήρη δυναμική της RB19, η Red Bull ήταν με το σημερινό χρόνο του Μεξικανού ταχύτερη όχι μόνο από τις περσινές δοκιμές εξέλιξης στην ίδια πίστα, αλλά ακόμα και από την πολ ποζίσιον που πέτυχε ο Λεκλέρ στην ίδια πίστα για το περσινό GP του Μπαχρέιν (αν και με λίγο μαλακότερη γόμα). Σημειώνεται ότι στον αγώνα αυτόν, το άλλο τριήμερο (3-5 Μαρτίου) και πάλι θα είναι διαθέσιμες οι σκληρότερες γόμες C3-C2-C1.
Ο 6ος Γιούκι Τσουνόντα με την Alpha Tauri ΑΤ04 ήταν ο τελευυταίος οδηγός που έφτασε τον Πέρεζ σε απόσταση μικρότερη του ενός δευτερολέπτου. Σε κοντινή απόσταση ακολούθησαν τον Ιάπωνα οι Κέβιν Μάγκνουσεν (Haas VF-23), Τζορτζ Ράσελ (Mercedes W14) και Φερνάντο Αλόνσο (Aston Martin AMR23), ενώ τη δεκάδα έκλεισε σε απόσταση 0,6'' πιο πίσω ο Φελίπε Ντρούγκοβιτς που οδηγούσε το πρωί το πράσινο μονοθέσιο πριν δώσει τη θέση του στον Αλόνσο.
Στο μεταξύ, τα πράγματα συνέχισαν να κυλούν πολύ άσχημα για τη McLaren. Ήταν η μοναδική ομάδα που δεν κατάφερε να κάνει τριψήφιο αριθμό γύρων σήμερα: προβλήματα στα φρένα άφησαν τον Όσκαρ Πιάστρι με 44 γύρους το πρωί, ενώ αεροδυναμικά προβλήματα άφησαν για αρκετές περιόδους τον Λάντο Νόρις στα πιτς. Ο Βρετανός έκανε ακόμα λιγότερους, 37 γύρους.
Όσο για την Alpine, συνέχισε να κρατά χαμηλούς τόνους και αναμφίβολα να μην δείχνει τίποτα από την αληθινή δυναμική της A523, καθώς οι Πιέρ Γκασλί και Εστεμπάν Οκόν περιορίστηκαν στη 12η και 14η θέση, με τον Άλεξ Άλμπον (Williams FW45) ανάμεσά τους.
Το τριήμερο των δοκιμών εξέλιξης στο Μπαχρέιν έκλεισε με μια απρόσμενη προσομοίωση στατικής εκκίνησης. Η ουσιαστική πρώτη εκκίνηση της χρονιάς θα γίνει σε οκτώ μέρες στο ίδιο σημείο, για το GP του Μπαχρέιν που ανοίγει στις 5 Μαρτίου την αυλαία της σεζόν του 2023 της Formula 1.