FORMULA 1

Formula 1: Φερστάπεν σε άλλη διάσταση, Λεκλέρ και Χάμιλτον σε απόγνωση, Σάινθ στα κάρβουνα, Αλόνσο και Άλμπον σε πελάγη ευτυχίας

An official waves the checkered flag as Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands crosses the finish line to win the Formula One Grand Prix at the Spa-Francorchamps racetrack in Spa, Belgium, Sunday, Aug. 28, 2022. (AP Photo/Olivier Matthys)
Μαξ Φερστάπεν (Red Bull), νικητής του GP Βελγίου 2022 AP

Τα TOP-5 συμπεράσματα που αποκομίσαμε από το GP Βελγίου, όπου η Red Bull ήταν παντοδύναμη και η Ferrari έμπλεξε σε μάχη με τη Mercedes.

Pole position, ταχύτερος γύρος, νίκη, οδηγός της ημέρας: Ο Μαξ Φερστάπεν σάρωσε τα πάντα στο Σπα. Παρακολουθήσαμε ένα ωραίο αγώνα στην πίστα του GP Βελγίου, που είναι μια από τις πιο εμβληματικές στο καλεντάρι της Formula 1 και η οποία είναι πλέον επίσημο πως θα συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα αγώνων του 2023.

Αυτά είναι τα TOP-5 συμπεράσματα που αποκομίσαμε από το GP Βελγίου.

01. Φερστάπεν σε άλλη διάσταση

First place Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands celebrates on the podium after winning the Formula One Grand Prix at the Spa-Francorchamps racetrack in Spa, Belgium, Sunday, Aug. 28, 2022. (AP Photo/Geert Vanden Wijngaert)
Max Verstappen, Red Bull AP

Ο Ολλανδός ήταν σε δικό του αγώνα, προσπερνώντας με τεράστια ευκολία όποιον έβρισκε μπροστά του για να αναρριχηθεί από την 14η θέση στην κορυφή. Ο Φερστάπεν οδήγησε άψογα το κορυφαίο μονοθέσιο του γκριντ, διέλυσε τον ανταγωνισμό και έφυγε από το Βέλγιο με διευρυμένη διαφορά στη βαθμολογία από τους διώκτες του, κάνοντας ένα σημαντικό βήμα για την κατάκτηση του τίτλου.

Ακόμη και ο Σέρτζιο Πέρεζ έδειξε στο Σπα πως ξαναβρήκε τον καλό του εαυτό, παρά την κάκιστη εκκίνηση. Είναι ωστόσο η σαφέστατα ανώτερη απόδοση της RBR που έδωσε την δυνατότητα στον Μεξικανό να τερματίσει δεύτερος.

Τελικά, όλα δείχνουν πως ο Άντριαν Νιούι έχει κάνει τα μαγικά του και οι τεχνικές αλλαγές που εφάρμοσε η FIA από αυτό το Γκραν Πρι για τον περιορισμό του porpoising των μονοθεσίων, μάλλον ωφέλησε παρά έβλαψε τη Red Bull. Αν ισχύει αυτό, η μάχη για τους δύο τίτλους έχει ήδη κριθεί...

02. Ο Σάινθ στα κάρβουνα, ο Λεκλέρ σε απόγνωση

Ferrari driver Charles Leclerc of Monaco listens to questions during a media conference ahead of the Formula One Grand Prix at the Spa-Francorchamps racetrack in Spa, Belgium, Thursday, Aug. 25, 2022. The Belgian Formula One Grand Prix will take place on Sunday. (AP Photo/Olivier Matthys)
Charles Leclerc, Ferrari AP

Για έναν ακόμη αγώνα η Ferrari μας έδειξε πόσο ανέτοιμη είναι για πρωταθλητισμό. Ανέτοιμη στρατηγικά, όχι αγωνιστικά.

Μην σταθείτε στο ρίσκο που πήραν οι Ιταλοί βάζοντας στο τέλος τον Σαρλ Λεκλέρ στα πιτς, για να του βάλουν μαλακά ελαστικά ελπίζοντας στον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου, χάνοντας τελικά μία θέση. Ενδεικτικός του στρατηγικού χάους στο οποίο βρίσκεται η Ferrari είναι ο διάλογος που άνοιξε η ομάδα με τον Λεκλέρ στα μέσα του αγώνα σχετικά με την επιλογή ελαστικών, ζητώντας ουσιαστικά από τον Μονεγάσκο να ορίσει αυτός την στρατηγική!

Αλλά και το Σάββατο, όσοι παρακολουθήσαμε το qualifying γίναμε μάρτυρες ενός ακόμη μπερδέματος της Scuderia, αυτή τη φορά με το λάθος σετ των Pirelli που φόρεσε στο μονοθέσιο του Λεκλέρ, στην προσπάθειά του για την pole position.

Όσο για τον Κάρλος Σάινθ, η τρίτη θέση φαίνεται πως ήταν ότι καλύτερο μπορούσε να πάρει σε αυτό τον αγώνα. Τα κόκκινα μονοθέσια είχαν για μια ακόμη φορά θέμα με τη διαχείριση των ελαστικών και ο Ισπανός βρέθηκε στο τέλος να πασχίζει για να μη χάσει το βάθρο από τη Mercedes του Τζορτζ Ράσελ που τον πλησίαζε απειλητικά. Τα κατάφερε όμως διασώζοντας όσο μπορούσε το γόητρο της ιταλικής ομάδας.

Πλησίασε μάλιστα τον Λεκλέρ στη βαθμολογία, καθώς ο Μονεγάσκος έπεσε στην τρίτη θέση, 98 βαθμούς πίσω από τον Φερστάπεν, 5 πίσω από τον Πέρεζ και 15 εμπρός από τον Σάινθ.

03. Η “μπιχτή” του ορεξάτου Αλόνσο στην Alpine

Alpine driver Fernando Alonso of Spain talks to the media at the Hungaroring racetrack in Mogyorod, near Budapest, Hungary, Thursday, July 28, 2022. The Hungarian Formula One Grand Prix will be held on Sunday. (AP Photo/Darko Bandic)
Fernando Alonso, Alpine AP

Στο Βέλγιο είδαμε έναν απελευθερωμένο Φερνάντο Αλόνσο. Ο Ισπανός έδειξε πως διασκέδασε και με το παραπάνω τη μεταγραφή του στην Aston Martin για την επόμενη σεζόν. Έκανε εκπληκτική εκκίνηση, γλίτωσε στο τσακ την εγκατάλειψη από την επαφή του με τον υπερβολικά ορμητικό Λιούις Χάμιλτον, εξάντλησε τις δυνατότητες της Alpine και τερμάτισε πέμπτος - πρώτος δηλαδή μετά τους κορυφαίους.

Βοήθησε βέβαια και η ποινή του Λεκλέρ στο τέλος, για υπερβολική ταχύτητα στα πιτς - με τον οποίο βέβαια ο Αλόνσο έδωσε τη μάχη του. Και με τον Σεμπάστιαν Οκόν να μην τον απειλεί σε κανένα σημείο του αγώνα, ο Ισπανός πρέπει να το ευχαριστήθηκε πολύ αυτό το Γκραν Πρι. Είναι σαν να λέει στην μέλλουσα πρώην ομάδα του: “Δείτε τι είχατε και τι χάσατε”...

04. Πλερέζες για τη Mercedes

Pit crew work on the car of Mercedes driver George Russell of Britain during the Formula One Grand Prix at the Spa-Francorchamps racetrack in Spa, Belgium, Sunday, Aug. 28, 2022. (AP Photo/Geert Vanden Wijngaert, Pool)
George Russell, Mercedes AP

Μπορεί ο Ράσελ να συνέχισε τις καλές εμφανίσεις και να πήρε τους πολύτιμους βαθμούς της τέταρτης θέσης, η Mercedes ωστόσο φεύγει μάλλον απογοητευμένη από το Βέλγιο.

Δεν είναι τόσο η εγκατάλειψη του Χάμιλτον από μηχανική βλάβη, όσο το ότι τελικά οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς που εφαρμόστηκαν στα μονοθέσια δεν επηρέασαν την απόδοση της Red Bull και της Ferrari, συνεπώς έδωσαν κανένα πλεονέκτημα στη γερμανική ομάδα.

Το δίλημμα πλέον για τον Τότο Βολφ είναι αν θα επικεντρωθεί στο κυνήγι της δεύτερης θέσης στην κατάταξη των κατασκευαστών, ή στο να σχεδιάσει η ομάδα του ένα πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο για το 2023. Σε κάθε περίπτωση, θα είναι αποτέλεσμα συγκυριών το να δούμε μια Mercedes να παίρνει νίκη σε κάποιον από τους εναπομείναντες οχτώ αγώνες του πρωταθλήματος.

05. Ο εξαιρετικός Άλμπον αξίζει ένα καλύτερο μονοθέσιο

AP Photo/Olivier Matthys
Ο Άλεξ Άλμπον με τη Williams FW44 στο GP Βελγίου 2022 AP PHOTO/OLIVIER MATTHYS

Μια από τις μεγάλες εκπλήξεις του αγώνα πάντως ήταν και ο Άλεξ Άλμπον. Η ουραγός ομάδα του πρωταθλήματος επέλεξε για το μονοθέσιό της ρυθμίσεις για υψηλή τελική ταχύτητα και ο Άλμπον προσαρμόστηκε άριστα. Όχι μόνο προκρίθηκε στο Q3 και εκκίνησε έκτος – λόγω και της ποινής θέσεων που δέχτηκαν οι Φερστάπεν, Λεκλέρ και Οκόν – αλλά πολέμησε με καλύτερα μονοθέσια και κατάφερε να φέρει τη Williams στην 10η θέση.

Θυμίζουμε πως ο Άλμπον υπέγραψε πρόσφατα νέο συμβόλαιο με τη Williams, αλλά με τις εξελίξεις που ακολούθησαν θα μπορούσε – και θα άξιζε αναμφίβολα – να οδηγεί ένα ταχύτερο μονοθέσιο το 2023, όπως αυτό της Alpine π.χ.

TAGS FORMULA 1 GP ΒΕΛΓΙΟΥ ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΙΝΘ ΣΕΡΤΖΙΟ ΠΕΡΕΖ ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ ΤΖΟΡΤΖ ΡΑΣΕΛ ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΑΛΟΝΣΟ RED BULL FERRARI MERCEDES F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ