Formula 1: Φήμες για McLaren-Porsche και Williams-Audi το 2026
Καθώς ο όμιλος Volkswagen σκέφτεται σοβαρά το ενδεχόμενο εισόδου στη Formula 1 το 2026, και μάλιστα με δύο εταιρείες της -Porsche και Audi-, φημολογείται ότι εκτός από τη Red Bull υπάρχει και το ενδεχόμενο σύνδεσης και με τις McLaren και Williams.
Συμμετέχοντας στις πρόσφατες συσκέψεις της Formula1 και της FIA με τους κατασκευαστές για τους νέους κανονισμούς των κινητήρων του σπορ, που θα ισχύσουν -όπως όλα δείχνουν- το 2026, ο όμιλος Volkswagen έθεσε ως προϋπόθεση για την είσοδό του την αφαίρεση του ενός εκ των δύο ηλεκτροκινητήρων (του MGU-H) από το υβριδικό σύστημα των μονάδων ισχύος.
Κάτι τέτοιο φαίνεται ότι θα γίνει αποδεκτό από τους άλλους κατασκευαστές, κι έτσι έχουν ενταθεί οι φήμες ότι ο γερμανικός όμιλος θα εισέλθει στη Formula 1 σε πέντε χρόνια. Δεδομένης της ύπαρξης των Mercedes και Ferrari, που είναι άμεσοι ανταγωνιστές των Audi και Porsche, δεν αποκλείεται ο όμιλος να μπει στο σπορ και με τις δύο τελευταίες - με την απλή μετονομασία, φυσικά, της ίδιας μονάδας ισχύος.
Οι μέχρι στιγμής πληροφορίες αναφέρουν ότι η Volkswagen δεν ενδιαφέρεται να δημιουργήσει μια αποκλειστικά δική της ομάδας κατασκευής και του σασί και του κινητήρα -όπως οι Mercedes, Ferrari, Alpine-, αλλά να είναι μόνο προμηθεύτρια κινητήρων.
Οι διαχρονικές φήμες περί σύνδεσης με τη Red Bull Racing έχουν βγει και πάλι στην επιφάνεια, όμως η ομάδα του Μίλτον Κινς τους τελευταίους μήνες έχει προχωρήσει στη κατασκευή δικού της εργοστασίου κινητήρων - το οποίο θα καλύψει το κενό της Honda μετά την αποχώρησή της ιαπωνικής εταιρείας στο τέλος της φετινής χρονιάς.
Το εργοστάσιο βρίσκεται επίσης στο Μίλτον Κινς, δίπλα στο κτίριο που κατασκευάζονται τα σασί της ομάδας, και ήδη η RBR το έχει επανδρώσει με αρκετές και ηχηρές μεταγραφές από τη Mercedes - που έχει το δικό της εργοστάσιο κινητήρων λίγα χιλιόμετρα μακριά, στο Μπρίξουορθ.
Το εργοστάσιο κινητήρων της RBR θα κατασκευάζει τα αντίτυπα της μονάδας ισχύος του 2022, στο σχεδιασμό της οποίας συμβάλλει και η Honda (παρότι θα αποχωρήσει), σε όλη την πενταετία μέχρι το τέλος του 2025 δεδομένου ότι οι προδιαγραφές των κινητήρων θα «παγώσουν» σε όλο αυτό το διάστημα, για να επιτρέψουν στους κατασκευαστές να αφιερώσουν τις επενδύσεις και τους πόρους τους στην εξέλιξη των μοτέρ του 2026.
Πίσω στον όμιλο VW, η γερμανική εφημερίδα Bild γράφει πως η Audi δεν αποκλείεται να συνδεθεί -μαζί με τη Red Bull-και με τη Williams, καθώς και ότι υπάρχει το ενδεχόμενο να προμηθεύει μονάδες ισχύος με την ονομασία Porsche στη McLaren. Κάτι τέτοιο θα αναβίωνε την θρυλική McLaren-Porsche από το μέσον της δεκαετίας του 1980.
Κομβικής σημασίας σε αυτές τις φήμες είναι η παρουσία δύο πρώην εργαζόμενων στον όμιλο Volkswagen, τώρα στις δύο αγγλικές ομάδες. Ο αγωνιστικός διευθυντής της McLaren, Αντρέας Σέιντλ, είχε προηγουμένως την ίδια θέση στην Porsche στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (Porsche), ενώ ο διευθυντής της Williams Γιοστ Καπίτο υπήρξε επικεφαλής της ομάδας της Volkswagen στο WRC το πρώτο μισό της δεκαετίας του 2010.