X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Formula 1: Φουντώνουν οι φήμες για μια "επική" νέα Mercedes W13 στις δοκιμές του Μπαχρέιν

Η Mercedes F1 στη διάρκεια των δοκιμαστικών στην Ισπανία | 25 Φεβρουαρίου 2022 © 2022 AP PHOTO/JOAN MONFORT

Η καινούρια W13 της Mercedes για το 2022 θα παρουσιαστεί την Πέμπτη (10/3) στις δοκιμές του Μπαχρέιν ριζικά ανασχεδιασμένη, όπως αναφέρουν όλο και πιο έγκυρες πηγές από τη Βρετανία και την Ιταλία - και οι φήμες φτάνουν στο ότι ενδέχεται να μην έχει καν πλευρικούς αεραγωγούς.

Η φήμη της ιδιαίτερα σημαντικής τροποποίησης της νέας Mercedes W13 ενόψει του τριημέρου δοκιμών του Μπαχρέιν στις 10-12 Μαρτίου προηγείται του ίδιου του μονοθεσίου. Θεωρείται δεδομένο ότι θα είναι ευρεία, όμως αξιόπιστες πηγές αναφέρουν ότι θα έχει επικές διαστάσεις - με κυριότερη καινοτομία την εξαφάνιση των πλευρικών αεραγωγών.

Οι πλευρικοί αεραγωγοί, στις δύο πλευρές πίσω από τον οδηγό, εξυπηρετούν την ψύξη της υβριδικής μονάδας ισχύος - και κυρίως του θερμικού κινητήρα V6 Turbo. Προφανώς, αν επαληθευτούν οι φήμες για κάτι τέτοιο, η Mercedes θα πρέπει να έχει εξασφαλίσει με άλλους τρόπους την ψύξη - που μάλιστα δεν θα πρέπει να είναι οριακή, με τόσα GP στη Μέση Ανατολή και στους καλοκαιρινούς μήνες.

Στις δοκιμές της Βαρκελώνης (23-25/2) οι ομάδες της F1 παρουσίασαν πολλές και διαφορετικές σπουδές στους πλευρικούς αεραγωγούς – καθώς αυτοί διαδραματίζουν καίριο ρόλο στα κανάλια αέρα που διατρέχουν το μονοθέσιο και φτάνουν μέχρι την πίσω πτέρυγα και το διαχύτη.

Ειδικά η Red Bull εμφάνισε μια ακραία λύση πολύ στενών ανοιγμάτων στο άνω μέρος, ενώ η Ferrari δημιούργησε έντονη κοιλότητα στο άνω μέρος τους. Η Mercedes εμφάνισε αρχικά αεραγωγούς ασυνεχούς γεωμετρίας, και έπειτα μια διαφορετική σπουδή με γρίλιες. Τώρα, όμως, η ιταλική Corriere dello Sport γράφει ότι είναι σοβαρό το ενδεχόμενο η πρωταθλητρια να εμφανίσει τη W13 στο Μπαχρέιν χωρίς πλευρικούς αεραγωγούς.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα, η Mercedes έχει ήδη δοκιμάσει στην αεροσήραγγα και στον προσομοιωτή τη σχεδιαστική αυτή σπουδή -στην οποία τα υψγεία είναι τοποθετημένα στο άνω μέρος του αμαξώματος, σε σημεία πίσω από τον οδηγό-, και τα αεροδυναμικά οφέλη που προκύπτουν είναι ασύλληπτα. Μάλιστα, οι φήμες φέρεται να έχουν ανησυχήσει ιδιαίτερα αρκετές από τις άλλες ομάδες.

Η Mercedes F1 στη διάρκεια των δοκιμαστικών στην Ισπανία | 25 Φεβρουαρίου 2022 © 2022 AP PHOTO/JOAN MONFORT


Παράλληλα, οι πληροφορίες φτάνουν στο σημείο να αναφέρουν ότι η Mercedes έχει καταθέσει στη FIA μια διερευνητική ερώτηση σχετικά με τη νομιμότητα αυτού του σχεδίου - κάτι που μπορεί να προκαλέσει έναν γύρο γύρο πολιτικής αντιπαράθεσης σε μία εβδομάδα, αν η πρωταθλήτρια εμφανίσει αυτό το σχέδιο στο πρώτο GP της χρονιάς, επίσης στο Μπαχρέιν στις 18-20 Μαρτίου.

Ένα μέλος της Mercedes F1 δήλωσε για το θέμα στο γερμανικό Auto Motor und Sport πως "όλοι βρίσκονται στο δρόμο για το Μπαχρέιν με νέα εξαρτήματα, και οι μεγαλύτερες αναβαθμίσεις [των μονοθεσίων] είναι συνήθως αυτές που μπορείς να δεις με γυμνό μάτι".

Είναι πολύ πιθανό ότι η Mercedes έχει ακολουθήσει και αυτό το χειμώνα την τακτική που είχε επιλέξει και στις δύο προηγούμενες μεγάλες αλλαγές κανονισμών, το 2017 και το 2019: στις πρώτες χειμερινές δοκιμές, τότε, εμφανίστηκε με ένα βασικών προδιαγραφών μονοθέσιο, και στις δεύτερες με το ρηξικέλευθο νέο σχέδιό του.

Από την προηγούμενη εβδομάδα έχει γίνει γνωστό ότι η Mercedes θα φέρει στις δοκιμές του Μπαχρέιν ένα τόσο τροποποιημένο μονοθέσιο, που θα φτάνει σε σημείο να θεωρείται 'Β' έκδοση της W13. Η Ferrari, αντίθετα, έχει ξεκαθαρίσει ότι ταξιδεύει στο νησί του Περσικού με περιορισμένες αλλαγές της F1-75, διότι ο βασικός της στόχος είναι να κατανοήσει και να αντλήσει τη μέγιστη απόδοση του νέου της μονοθεσίου.

Όσο για τη Red Bull Racing, αναμένεται και αυτή να παρουσιάσει τη νέα RB18 με πολύ εκτενείς αλλαγές στο Μπαχρέιν. Πρόκειται για ένα ήδη ιδιαίτερα τολμηρό μονοθέσιο, με ακραίο σχεδιασμό των πλευρικών αεραγωγών, της εμπρός ανάρτησης και του δαπέδου.

Παράλληλα με τις από καιρό προγραμματισμένες αλλαγές και νέες ιδέες των ομάδων που θα δούμε στα μονοθέσιά τους στις δοκιμές του Μπαχρέιν, αναμένεται να παρουσιάσουν και τροποποιημένο δάπεδο για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα των αναδηπήσεων που προκαλεί το porspoising (συντονισμός του δαπέδου).

TAGS FORMULA 1 MERCEDES F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ