Formula 1, Γαλλία: Η Ferrari με κεκτημένη ταχύτητα, παρά την "στροφή" στο 2022
Τα προβλήματα πρόσφυσης του εμπρός μέρους της Ferrari SF21 στις δοκιμές κατάταξης στο Πολ Ρικάρ, και η πλήρης πια στροφή της προσοχής της ομάδας στο σχεδιασμό του μονοθεσίου του 2022, δεν εμπόδισαν τη Scuderia να κερδίσει ξανά τη μάχη των ομάδων μέσης δυναμικής.
Η Ferrari ήταν στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Γαλλίας και πάλι το ταχύτερο μονοθέσιο πίσω από τις RBR και Mercedes, χάρη στον πέμπτο χρόνο του Κάρλος Σάινθ - παρότι μία μέρα νωρίτερα ο αγωνιστικός της διευθυντής Λορέν Μεκίς είχε κάνει σαφές ότι η Scuderia έπαυσε την εξέλιξη της φετινής SF21 για να αφοσιωθεί στο σχεδιασμό του μονοθεσίου του 2022.
Η SF21 σταθερά φέτος είναι ταχύτερη στον ένα γύρο των κατατακτήριων του Σαββάτου, από ό,τι στις συστοιχίες γύρων του αγώνα. Όμως, αυτό ήταν κάτι που έμοιαζε αμφίβολο μετά τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, και κυρίως για τον Σαρλ Λεκλέρ, ο οποίος δυσκολευόταν να κρατήσει τα εμπρός ελαστικά του μέσα στο ιδανικό θερμικό 'παράθυρο' λειτουργίας ακόμα και για έναν γύρο.
"Για τις κατατακτήριες θα είναι πολύ σημαντικό να προσπαθήσουμε να φέρουμε τα ελαστικά στο 'παράθυρο' λειτουργίας, διότι είναι δύσκολο εδώ να βρεις το ιδανικό στήσιμο του αυτοκινήτου, να το κάνεις πιο εύκολο στην οδήγηση στον ένα γύρο", είχε πει την Παρασκευή ο Μονεγάσκος, και θα δούλευε μέχρι αργά το βράδυ γι' αυτό. Αντίθετα, ο Κάρλος Σάινθ στις χθεσινές δοκιμές ξεκίνησε καλύτερα, και η ισορροπία της δικής του SF21 δεν ήταν μακριά από αυτή που θα ήθελε.
Η πρόσφυση στις δοκιμές κατάταξης
Παρόλες τις προσπάθειές του, όμως, ο Λεκλέρ δεν βρήκε απολύτως αποτελεσματικές λύσεις μέχρι τις σημερινές δοκιμές κατάταξης, όπου έκανε τον έβδομο χρόνο, ενάμισι δέκατο πίσω από τον Σάινθ. "Δεν μπορούσα να αντιμετωπίσω αυτό που μας περιόριζε όλο το διήμερο, το πρόβλημα με το μπροστινό μέρος", είπε ο Μονεγάσκος. "Αλλά, για να είμαι ειλικρινής, προέρχεται περισσότερο από μένα παρά από το αυτοκίνητο.
Ήταν ένα πρόβλημα που είχε και ο Κάρλος και εγώ, αλλά ο Κάρλος έκανε καλύτερη δουλειά για να το αντιμετωπίσει ενώ εγώ πάσχιζα λίγο περισσότερο. Είναι κάτι που θα αναλύσω μετά τις δοκιμές κατάταξης, ώστε να καταλάβω τι έπρεπε να είχα κάνει καλύτερα με την οδήγησή μου για να βοηθήσω το αυτοκίνητο λίγο. Έμεινα αρκετά ικανοποιημένος με τον τελευταίο μου γύρο στο Q3 - πριν από αυτόν ήταν σκέτη καταστροφή. Ήμουν πολύ, πολύ μακριά. Αλλά στο Q3 κατάφερα να βρω λίγο χρόνο. Δεν ήταν αρκετός, αλλά κατάφερα να βρω λίγο", κατέληξε.
Από την πλευρά του, ο Σάινθ εξήγησε πόσο εύκολο ήταν να βγουν τα εμπρός ελαστικά εκτός του θερμικού "παραθύρου" λειτουργίας, λέγοντας: "Πασχίζαμε λίγο, όπως όλοι, με τα μπροστινά ελαστικά που έδιναν λίγο μαλακή αίσθηση. Είναι δύσκολο να οδηγείς όταν τα ελαστικά βρίσκονται στην κορυφή της απόδοσής τους, διότι είναι πολύ εύκολο να τα υπερθερμάνεις. Προσπαθούσα να μείνω πειθαρχημένος, αλλά πάσχιζα κι εγώ με το ίδιο πρόβλημα. Δεν είναι εύκολο. Το σημαντικό σήμερα ήταν ότι, με κάθε γόμα και με κάθε αλλαγή της φοράς του ανέμου, ήξερα πώς να προσαρμοστώ, πώς να αλλάξω, και ξαφνικά ο καλός χρόνος ερχόταν", είπε ο Ισπανός.
Στροφή στο 2022
Όσο για την απόφαση της Ferrari (όπως και της πλειοψηφίας των ομάδων, πια, της Formula 1) να αφιερώσει τις υποδομές και τους πόρους της πια ολοκληρωτικά στο μονοθέσιο του 2022, διότι αυτό θα διέπεται από ολοκαίνουριους τεχνικούς κανονισμούς, ουσιαστικά σημαίνει ότι η SF21 δεν πρόκειται να δεχθεί καμία μεγάλη σχεδιαστική εξέλιξη μέχρι το τέλος της σεζόν.
Όμως, λέει ο Λορέν Μεκίς, αυτό δεν σημαίνει ότι η απόδοση της SF21 θα σταματήσει να βελτιώνεται, ή ότι η Scuderia δεν θα εξακολουθήσει να προσπαθεί να βελτιώσει τις αδυναμίες της. "Για την εξέλιξη του αυτοκινήτου έχουμε ήδη λάβει τις αποφάσεις μας. Η αφοσίωσή μας είναι πλήρως στραμμένη πια στο 2022 και δεν θα έχουμε ουσιαστικές αναβαθμίσεις της SF21", εξήγησε ο Γάλλος. "Παρόλα αυτά, μπορείς πάντα να δουλεύεις πάνω σε κάποια θέματα του αυτοκινήτου απλώς κατανοώντας τα καλύτερα, κι αν τα καταφέρεις μπορεί να ανοίξεις την πόρτα για λύσεις που μπορείς να εφαρμόσεις.
Η καλύτερη αυτή αντίληψη των προβλημάτων μπορεί να έρθει είτε με την βελτίωση του συσχετισμού των δεδομένων (σ.σ.: μεταξύ αεροσήραγγας και πίστας) είτε εντοπίζοντας τους λόγους για τους οποίους δεν αποδίδεις καλά σε συγκεκριμένες συνθήκες. Παρότι το αυτοκίνητό μας είναι ίδιο με των προηγούμενων αγώνων, είναι μια ωραία πρόκληση να ερχόμαστε εδώ μετά από δύο αγώνες σε σιρκουί με αργές στροφές και να διαπιστώνουμε αν έχουμε βελτιωθεί, και σε ποιούς τομείς. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζουμε αυτό το τριήμερο", κατέληξε ο Μεκίς.