Formula 1: Γιατί η Ferrari άλλαξε μηχανικά μέρη στη Τζέντα
Ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίους η Scuderia (όπως και η RBR) επέλεξε μόλις στο δεύτερο από τους 23 αγώνες της χρονιάς να αλλάξει μια σειρά από επιμέρους εξαρτήματα των μονάδων ισχύος των μονοθεσίων της, ενόψει του GP Σαουδικής Αραβίας αυτού του τριημέρου (17-19/3).
Μέχρι χθες γνωρίζαμε ότι η Ferrari θα άλλαζε την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου της SF-23 του Σαρλ Λεκλέρ, έπειτα από την προληπτική αλλαγή της πριν το GP του Μπαχρέιν και έπειτα το πρόβλημα που παρουσίασε η δεύτερη μονάδα και ανάγκασε τον Μονεγάσκο να εγκαταλείψει το πρώτο αγώνα της σεζόν.
Όμως, σήμερα έγινε γνωστό ότι η Scuderia θα αλλάξει τμήματα και της μονάδας ισχύος του Κάρλος Σάινθ, καθώς και ότι στην ίδια κίνηση έχει προχωρήσει και η Red Bull στην RB19 του Σέρτζιο Πέρεζ.
Δεδομένου ότι κάθε οδηγός έχει περιορισμένο αριθμό για καθένα από τα έξι διαφορετικά εξαρτήματα της μονάδας ισχύος για όλη τη σεζόν, και δέχεται ποινές στην εκκίνηση για την υπέρβασή του με επιπλέον εξαρτήματα, προκαλεί απορίες για ποιούς λόγους οι Ferrari και Red Bull αποφάσισαν να προχωρήσουν σε αυτή την κίνηση στον μόλις δεύτερο από τους 23 αγώνες-ρεκόρ της φετινής σεζόν της F1.
Η Ferrari, κατ' αρχήν, άλλαξε σήμερα όχι μόνο την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα της SF-23 του Λεκλέρ, αλλά και τον ηλεκτροκινητήρα MGU-H και τον θερμικό κινητήρα V6 Turbo. Την αλλαγή του V6 έκανε, επίσης, και στο cavallino του Κάρλος Σάινθ.
Θυμίζουμε ότι για τον Λεκλέρ αυτή είναι η τρίτη κεντρική ηλεκτρονική μονάδα, και δεδομένου ότι επιτρέπονται μόνο δύο για όλη τη χρονιά ο Μονεγάσκος θα χάσει 10 θέσεις στην εκκίνηση του αγώνα της Κυριακής σε σχέση με αυτή που θα κατακτήσει στις αυριανές δοκιμές κατάταξης.
Η Scuderia ανέφερε ότι η αλλαγή των εξαρτημάτων αυτών έγινε για «περαιτέρω προληπτικούς λόγους» ώστε να αποκλειστεί το ενδεχόμενο μίας ακόμη εγκατάλειψης, μετά το Μπαχρέιν. Κάτι που επίσης προκαλεί εντύπωση, μιας και η Scuderia είχε αναφέρει δημοσίως ότι είχε επιλύσει τα προβλήματα που είχε πέρσι με την αξιοπιστία της μονάδας ισχύος της, και τα οποία την ανάγκασαν να περιορίζει την απόδοσή της στο δεύτερο μισό της σεζόν του 2022.
Μιλώντας για τον τρόπο που θα αντιμετωπίσει την ποινή των 10 θέσεων στον αγώνα της Κυριακής, ο Λεκλέρ τόνισε ότι θα προσπαθήσει να αξιοποιήσει μια διαφορετική στρατηγική των ελαστικών για να ανελιχθεί στην κατάταξη. Ελπίζοντας, παράλληλα, και σε μια περίοδο οχήματος ασφαλείας, δεδομένης της ευχέρειας που του δίνει οι ποινή για να δοκιμάσει διαφορετικές στρατηγικές. Θυμίζουμε ότι ο πρώτος αγώνας στη Τζέντα, το 2021, είχε 4 περιόδους οχήματος ασφαλείας, και δύο κόκκινες σημαίες.
"Είναι πολύ πιθανόν [να υπάρξει όχημα ασφαλείας], αλλά νομίζω ότι θα προσπαθήσουμε να αφοσιωθούμε στους εαυτούς μας", είπε ο 25χρονος. "Είναι δύσκολο να προβλέψεις το όχημα ασφαλείας, οπότε θα προσπαθήσουμε να κάνουμε την καλύτερη δυνατή στρατηγική, να δοκιμάσουμε κάτι διαφορετικό για να προσπαθήσουμε να αξιοποιήσουμε κάθε ευκαιρία", κατέληξε.
Παράλληλα με τη Ferrari, και η Red Bull αποφάσισε να αλλάξει την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα, μαζί με τη μπαταρία, της RB19 του Πέρεζ. Ο Μεξικανός, ωστόσο, δεν θα δεχθεί καμία ποινή στην εκκίνηση της Τζέντα, μιας και είναι τα δεύτερά του τέτοια εξαρτήματα για φέτος. Η RB19 του Μαξ Φερστάπεν δεν έχει δεχθεί καμία αλλαγή.
Τέλος, μια τρίτη ομάδα που άλλαξε εξαρτήματα για τον αγώνα αυτού του τριημέρου είναι η McLaren, αντικαθιστώντας σχεδόν τα πάντα στη μονάδα ισχύος της MCL60 του Λάντο Νόρις: τον θερμικό V6, το Turbo, τους ηλεκτροκινητήρες MGU-H και MGU-K και το σύστημα εξάτμισης.