Formula 1: Γιατί η McLaren θεωρεί τον Πιάστρι μελλοντικό πρωταθλητή
Η McLaren διαθέτει στο πρόσωπο του Όσκαρ Πιάστρι έναν πρωταθλητή εν αναμονή, κατά τον διοικητή της Ζακ Μπράουν, έπειτα από τις εμφανίσεις του 21χρονου Αυστραλού στα πρώτα πέντε GP του στη Formula 1.
Το σήριαλ της μεταγραφής του Όσκαρ Πιάστρι από την Alpine στη McLaren τον περασμένο Αύγουστο άξιζε το ρίσκο για τη βρετανική ομάδα, που αποφάσισε να σπάσει το συμβόλαιό της με τον Ντάνιελ Ρικιάρντο και να εξασφαλίσει τις υπηρεσίες του 21χρονου Αυστραλού - ενός από τα πιο φαινομενικά ταλέντα των τελευταίων ετών στο παγκόσμιο μότορσπορ.
Ο Πιάστρι, παρά την πολυπλοκότητα των σύγχρονων μονοθεσίων της Formula 1, κατάφερε να φανεί εξ αρχής στο ντεμπούτο του ανταγωνιστικός και συχνά ταχύτερος του Λάντο Νόρις -που φημίζεται ως εξαιρετικά ταλαντούχος και πλέον και αρκετά έμπειρος- στα πέντε μέχρι στιγμής φετινά GP.
Κι ο Πιάστρι το πέτυχε παρότι η φετινή McLaren MCL60 είναι ένα αρκετά δύσκολο στην οδήγηση και στη ρύθμιση μονοθέσιο, με ευαίσθητη ισορροπία σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης και ελλιπές σε ταχύτητα από τον ανταγωνισμό κυρίως λόγω της αυξημένης του αεροδυναμικής αντίστασης.
Παρόλα αυτά, ο Πιάστρι κατάφερε ήδη να πάρει τους πρώτους του βαθμούς στη F1 με την ένατη θέση που κατέκτησε στον αγώνα της πατρίδας του, Αυστραλίας. Και ανέβηκε στη 10η θέση του αγώνα Σπριντ στο Μπακού, παρότι υπέφερε από στομαχική ίωση. Στο Μπαχρέιν ο Πιάστρι εγκατέλειψε με πρόβλημα στα ηλεκτρικά και στο Μαϊάμι με αντίστοιχο στα φρένα.
Όμως, ο διευθύνων σύμβουλος της McLaren Ζακ Μπράουν λέει πως ο 21χρονος έχει ήδη δείξει στην ομάδα πως διαθέτει τη στόφα πρωταθλητή της F1. Θυμίζουμε ότι ο Πιάστρι κατέκτησε με την πρώτη του προσπάθεια, σε τρία διαδοχικά χρόνια, τα πρωταθλήματα της Formula Renault Eurocup (2019), Formula 3 (2020) και Formula 2 (2021) πριν περάσει την περσινή σεζόν στη θέση του τρίτου οδηγού της Alpine.
"Ο Όσκαρ είναι εντυπωσιακός από την πρώτη στιγμή που τον βάλαμε στο αυτοκίνητο", σχολίασε ο Μπράουν. "Είναι πολύ ώριμος, απόλυτα αφοσιωμένος και ικανός τεχνικά. Είμαστε αρκετά εντυπωσιασμένοι από εκείνον. Έχει κάνει φανταστική δουλειά και ανταλλάσσει ταχύτερους γύρους με τον Λάντο (Νόρις), κι αυτό είναι ακριβώς που θέλουμε.
Δεν έχει στην ουσία κανένα μεγάλο λάθος, αλλά τα τυπικά από την αναζήτηση του ορίου και κανένα περιστασιακό μπλοκάρισμα των φρένων. Δεν έχει πάει σε όλες τις πίστες [του προγράμματος της F1] κι έτσι οι ενδείξεις είναι πως διαθέτουμε έναν μελλοντικό πρωταθλητή στα χέρια μας. Πρέπει να απλώς να εργαστούμε για να του προσφέρουμε ταχύτερο μονοθέσιο", κατέληξε ο Αμερικανός.
Ανάλογα είναι τα σχόλια που έχει κάνει και ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Αντρέα Στέλα, ενώ ο έτερος οδηγός Λάντο Νόρις άφησε να εννοηθεί πως ο Πιάστρι αποδίδει καλύτερα από όσο απέδιδε τα δύο προηγούμενα χρόνια ο εννέα φορές νικητής σε GP Ντάνιελ Ρικιάρντο.
Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε ότι στο παρελθόν ο Μπράουν έχει χαρακτηρίσει και τον Λάντο Νόρις ως μελλοντικό πρωταθλητή - και μάλιστα πριν από λίγους μήνες μίλησε για τον Βρετανό σχεδόν με τα ίδια λόγια που επεφύλασσε τώρα για τον Πιάστρι. "Πάντα πίστευα ότι έχουμε έναν εν δυνάμει παγκόσμιο πρωταθλητή", είπε τότε ο Μπράουν για τον Νόρις, "είναι γρήγορος όσο ο καθένας και σπάνια κάνει λάθη, ποτέ δεν κάνει μεγάλα λάθη".
Η τωρινή του δήλωση για τον Πιάστρι έκανε πολλούς να αναρρωτηθούν αν έχει αλλάξει η στρατηγική της ομάδας για τη στήριξη ενός εκ των δύο οδηγών, σε συνδυασμό με την πληθώρα από φήμες τους τελευταίους μήνες ότι ο Λάντο Νόρις είναι φαβορί για τη Ferrari σε περίπτωση αποχώρησης του Σαρλ Λεκλέρ για τη Mercedes.
Βεβαίως, το πρόβλημα για τη McLaren αυτή τη στιγμή δεν είναι οι οδηγοί, αλλά η ανταγωνιστικότητα του μονοθεσίου της που θα εξελίσσεται χρόνο με το χρόνο μέχρι να αλλάξουν οι κανονισμοί του σπορ το 2026. Η ανταγωνιστικότητα του μονοθεσίου προκύπτει από ένα "παιχνίδι χιλιοστών", σύμφωνα με τον Αντρέα Στέλα.
"Για τη σωστή αεροδυναμική ροή είναι σημαντικό να καταλάβει κανείς σε ποια σχέδια πρέπει να επικεντρωθεί κατά τη διάρκεια της εξέλιξης (του μονοθεσίου)" είπε ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας. "Και μετά, πρόκειται για ένα παιχνίδι στα χιλιοστά, με πολλές παραμέτρους σε πολλούς τομείς του αυτοκινήτου και στο δάπεδο από τους ανθρώπους στην αίθουσα αεροδυναμικής".