Formula 1: Γιατί ο Φερστάπεν δεν θα γίνει ποτέ Σένα, πώς η Ferrari πέτυχε τους στόχους της και το δράμα του Χάμιλτον στο Άμπου Ντάμπι
Αυτά είναι τα TOP συμπεράσματα από το GP Άμπου Ντάμπι, τον τελευταίο αγώνα του πρωταθλήματος της F1 για φέτος.
Όσο ενδιαφέρον είχε το περσινό GP Άμπου Ντάμπι, άλλο τόσο αδιάφορα εξελίχθηκε ο φετινός αγώνας, του οποίου την καρό σημαία πήρε ο Μαξ Φερστάπεν, κάνοντας έναν μοναχικό αγώνα στην κορυφή από την αρχή μέχρι το τέλος. Ακόμη και οι μάχες Λεκλέρ - Πέρεζ και Ferrari – Mercedes που περιμέναμε, δεν έγιναν με τον τρόπο που θα θέλαμε. Τα συμπεράσματα από το GP Άμπου Ντάμπι είναι σημαντικότερα από τη ροή του ίδιου του αγώνα.
Η Ferrari δεν ήταν ταχύτερη αλλά πιο έξυπνη
Μπορεί μέσα στη σεζόν οι Ιταλοί να έχουν ακούσει τα εξ αμάξης για τα λάθη στρατηγικής που έχουν κάνει, χάρη στη στρατηγική που εφάρμοσαν στο Άμπου Ντάμπι όμως πήραν την δεύτερη θέση στην βαθμολογία οδηγών με τον Σαρλ Λεκλέρ. Όταν στο team radio η ομάδα έκανε λόγο για ‘Plan C’, εννοούσε να παραμείνει ο Μονεγάσκος μέχρι το τέλος του Γκραν Πρι με τη σκληρή γόμα, γλιτώνοντας έτσι ένα πιτ-στοπ. Τελικά, τα κατάφεραν!
Ο Λεκλέρ κέρδισε τη μάχη που έδινε με τον Σέρτζιο Πέρεζ με όπλο όχι την ταχύτητα του κόκκινου μονοθεσίου, αλλά τη στρατηγική της Ferrari! Ακούγεται σαν αστείο, αλλά είναι πέρα για πέρα αληθινό. Πίκρα για τον Πέρεζ που πρέπει να νιώθει πολύ μόνος στη Red Bull...
Γιατί ο Φερστάπεν δεν θα γίνει ποτέ Σένα
Ήταν το Ιαπωνικό GP του 1991. Με τον Νάιτζελ Μάνσελ να εγκαταλείπει από έξοδο, ο Άιρτον Σένα είχε ήδη εξασφαλίσει τον τρίτο του τίτλο, και θα το γιόρταζε με μια μεγαλειώδη νίκη στη Suzuka! Κι όμως, ο Βραζιλιάνος Θρύλος της F1 σήκωσε το πόδι από το γκάζι και άφησε τον team mate του στη McLaren-Honda, Γκέραρντ Μπέργκερ, να κερδίσει, δείχνοντας έτσι την εκτίμηση για την στήριξη που του είχε προσφέρει.
Επιστρέφουμε στο σήμερα, και στην εκκίνηση του GP Άμπου Ντάμπι. Ο Μαξ Φερστάπεν, που είχε εξασφαλίσει εδώ και καιρό τον τίτλο, θα μπορούσε να αφήσει στην εκκίνηση τον Πέρεζ να τον περάσει - κάτι που παραλίγο ο Μεξικανός να το καταφέρει από μόνος του! Ο Μαξ στη συνέχεια θα κρατούσε άμυνα, ο Τσέκο θα εξαφανιζόταν μπροστά και θα εξασφάλιζε τη δεύτερη θέση στη βαθμολογία. Ο Ολλανδός αντίθετα έδωσε και κέρδισε τη μάχη στην πρώτη στροφή, άνοιξε το γκάζι στο μονοθέσιο που έχει στηθεί τέλεια πάνω στο οδηγικό του στυλ και κέρδισε έναν αγώνα μοναχικά, διάφορα.
Θα πείτε, βέβαια, έτσι δεν πρέπει να γίνονται οι αγώνες; Δεν πρέπει να κερδίζει ο καλύτερος; Φυσικά, αυτό είναι το σωστό. Και πάλι όμως, δεν παύει όλο αυτό να δείχνει τον χαρακτήρα του Φερστάπεν. Ο οποίος, όσα πρωταθλήματα και να πάρει, δεν θα γίνει ποτέ Σένα.
Το δράμα του Χάμιλτον και της Mercedes
Για πρώτη φορά στην καριέρα του, ο Λιούις Χάμιλτον τελειώνει μια σεζόν στη Formula 1 χωρίς νίκη… Και δεν φτάνει μόνο αυτό, ο Βρετανός έκλεισε τη σεζόν με γκρίνια και εγκατάλειψη! Από μηχανική βλάβη!!
Το διπλό θαυμαστικό στην προηγούμενη πρόταση, έχει να κάνει με τη σταθερότητα και την αξιοπιστία που έχουν επιδείξει τα γερμανικά μονοθέσια φέτος. Αυτό ήταν άλλωστε και το δυνατό χαρτί της Mercedes που της έδωσε τη δυνατότητα να διεκδικεί τη δεύτερη θέση στη βαθμολογία των κατασκευαστών.
Τελικά δεν τα κατάφερε. Το 1-2 στο GP Βραζιλίας τους έδωσε ελπίδες, στο Άμπου Ντάμπι όμως η Ferrari ήταν ταχύτερη και απέφυγε τα λάθη στρατηγικής. Θα μας μείνει η γκρίνια του Λιούις στην ομάδα του για τη στρατηγική αλλαγής ελαστικών. Άποψή μας: η Mercedes καλά έκανε και τον άφησε στην πίστα με τα παλιά Pirelli, καθώς μόνο έτσι αν δεν εγκατέλειπε, θα τερμάτιζε εμπρός από τους Σάινθ και Ράσελ.
Το μεγάλο αντίο του Φέτελ
Το 2023 το γκριντ της Formula 1 θα είναι κατά 4 τίτλους φτωχότερο. Κυρίως όμως θα είναι φτωχότερο σε προσωπικότητα. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ κρέμασε γάντια με αξιοπρέπεια, δίνοντας μάχη όχι μόνο στην πίστα, αλλά και κόντρα στην - λάθος όπως αποδείχτηκε εκ των υστέρων - στρατηγική της Aston Martin, που επέλεξε να κάνει μια αλλαγή ελαστικών.
Ο Γερμανός αποχαιρετά τη Formula 1 με τερματισμό στους βαθμούς και το βραβείο για τον Οδηγό της Ημέρας από το κοινό της Formula 1. Danke Seb!