X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Formula 1: Γιατί ο Πέρεζ μπήκε στον αγώνα της Ιαπωνίας 20 γύρους μετά την εγκατάλειψή του

Red Bull driver Sergio Perez of Mexico, centre, is in garage during the third practice ahead of the Japanese Formula One Grand Prix at the Suzuka Circuit, Suzuka, central Japan, Saturday, Sept. 23, 2023. (AP Photo/Toru Hanai) AP PHOTO / TORU HANAI

Ο Σέρτζιο Πέρεζ είχε στη Σουζούκα έναν από τους πιο μίζερους αγώνες της ζωής του, με δύο συγκρούσεις, δύο αλλαγές εμπρός πτέρυγας, δύο ποινές και δύο εγκαταλείψεις - και εντέλει με 4 βαθμούς ποινής στο αγωνιστικό του δίπλωμα.

Την ημέρα που η Red Bull Racing εξασφάλισε και μαθηματικά το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών της Formula 1, με τη νίκη του Μαξ Φερστάπεν στο GP Ιαπωνίας, ο έτερος οδηγός της ομάδας Σέρτζιο Πέρεζ είχε έναν αγώνα που θέλει να ξεχάσει σύντομα.

Αρχικά, στην εκκίνηση, ο Μεξικανός είχε επαφές με τη Ferrari του Κάρλος Σάινθ και τη Mercedes του Λιούις Χάμιλτον, που τον ανάγκασαν να μπει στο τέλος του πρώτου γύρου στα πιτς για αλλαγή του ρύγχους της RB19. Σε αυτή τη φάση παραβίασε τους κανονισμούς της εισόδου στα πιτς και δέθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων, για αυτό το παράπτωμά του.

Έπειτα, στην αγωνιώδη του προσπάθεια να ανελιχθεί στην κατάταξη έκανε μια υπερ-αισιόδοξη απόπειρα να περάσει τον Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas στη φουρκέτα. Το αποτέλεσμα ήταν να συγκρουστεί με τον Δανό, και να δεχθεί για το συμβάν αυτό και δεύτερη ποινή 5 δευτερολέπτων.

Η Red Bull τον κάλεσε ξανά στα πιτς για αλλαγή του ρύγχους και για δεύτερη φορά, αλλά πολύ σύντομα τον κάλεσε ξανά να εγκαταλείψει - πιθανότατα λόγω ζημιάς που είχε υποστεί το δάπεδο της RB19. Όμως, εντελώς απρόσμενα, 20 γύρους αργότερα ζήτησε από τον Πέρεζ να επιστρέψει ξανά στο κόκπιτ, και στον 41ο γύρο τον έβγαλε ξανά στην πίστα.

Ο Μεξικανός έκανε έναν γύρο και μπήκε ξανά στα πιτς, για να εκτίσει τη δεύτερη ποινή 5'' που του επεβλήθη για τη σύγκρουση με τον Μάγκνουσεν. Ο λόγος για τον οποίο η RBR αποφάσισε να προχωρήσει σε αυτή την εντελώς ασυνήθιστη επαναφορά του Πέρεζ στην πίστα μετά την εγκατάλειψή του έχει τις ρίζες του στους κανονισμούς.

Συγκεκριμένα, οι κανονισμοί προβλέπουν ότι αν ένας οδηγός εγκαταλείψει σε έναν αγώνα χωρίς να προλάβει πρώτα να εκτίσει μια ποινή που του έχει επιβληθεί στον αγώνα αυτόν, τότε η ποινή δεν σβήνεται αλλά μετακυλίεται στον αμέσως επόμενο GP.

Αυτός ήταν και ο λόγος που η RBR επανέφερε τον Μεξικανό στον αγώνα της Σουζούκα 20 γύρους μετά την εγκατάλειψή του, προκειμένου να μην χρειαστεί να κουβαλήσει την ποινή αυτή των 5'' στον επόμενο αγώνα της F1, στις 6-8 Οκτωβρίου στο Κατάρ.

Πάντως, αυτή η ποινή που θα μείνει για τον «Τσέκο» είναι η προσθήκη 4 βαθμών ποινής στην αγωνιστική του άδεια, μετά από όλα όσα συνέβησαν σήμερα στη Σουζούκα. Θυμίζουμε ότι με τη συγκέντρωση 12 βαθμών ποινής ένας οδηγός της F1 τιμωρείται με αποκλεισμό από το επόμενο GP, ενώ η βαθμοί ποινής που επιβάλλονται έχουν χρονική διάρκεια δύο ετών.

"Η εκκίνησή μου ήταν απαίσια και πηγαίνοντας στη στροφή 1 δεν είχα κανένα περιθώριο" είπε ο Μεξικανός μετά το τέλος του αγώνα. "Είχα στον Σάινθ στα δεξιά μου και τον Λιούις στα αριστερά, και απλώς μου ξήλωσαν την εμπρός πτέρυγα. Είναι δύσκολο να κρίνω, αλλά από τη δεύτερη στροφή και μετά δεν είχα καθόλου πρόσφυση εμπρός. Αλλάξαμε την εμπρός πτέρυγα και πάλι δεν είχα πρόσφυση, οπότε πιστεύω πως έγινε μεγαλύτερη ζημιά στο αυτοκίνητο".

Μετά την -διπλή- αυτή εγκατάλειψη του Πέρεζ, ο Μαξ Φερστάπεν κατά πάσα πιθανότητα στον αγώνα του Κατάρ θα εξασφαλίσει και μαθηματικά τον φετινό τίτλο οδηγών της Formula 1. Το Κατάρ έχει και αγώνα Sprint, όπου ο Ολλανδός οδεύει με διαφορά 177 βαθμών ενώ απομένουν να δοθούν κατά μέγιστο 180 βαθμοί στους νικητές φέτος.

Και φυσικά μετά την επιβλητική νίκη του Μαξ στη Σουζούκα, η ψυχολογία του ήταν εντελώς αντιδιαμετρική από του Πέρεζ. "Ήταν ένα απίστευτο τριήμερο, και είναι σπουδαίο ότι κερδίσαμε εδώ. Το αυτοκίνητο δούλευε πολύ καλά με κάθε τύπο γόμας, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι κερδίσαμε το πρωτάθλημα κατασκευαστών", είπε ο Ολλανδός.

"Είμαι πολύ περήφανος για όλους που εργάζονται στην πίστα αλλά και πίσω στο εργοστάσιο. Έχουμε μια εκπληκτική χρονιά, και είμαι πολύ περήφανος για όλους. Ίσως είχα λίγο παραπάνω σπινάρισμα στην εκκίνηση, αλλά μετά από αυτό όλα κύλησαν ομαλά στον αγώνα", κατέληξε.

TAGS FORMULA 1 RED BULL ΣΕΡΤΖΙΟ ΠΕΡΕΖ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ