FORMULA 1

Formula 1, GP Αυστραλίας: Ασταμάτητος ο Λεκλέρ, καταστροφή για τον Φερστάπεν

Ο Σαρλ Λεκλέρ
Ο Σαρλ Λεκλέρ 2022 © ASANKA BRENDON RATNAYAKE/AP IMAGES

Ο Σαρλ Λεκλέρ ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στο Grand Prix της Αυστραλίας και έκανε το δύο στα τρία τη φετινή σεζόν. Δεύτερος ο Πέρεζ και βάθρο για τον Ράσελ με τη Mercedes. Καταστροφή για τον Φερστάπεν, ο οποίος αναγκάστηκε να εγκαταλείψει γι' ακόμη μία φορά.

Ο Σαρλ Λεκλέρ πανηγύρισε τη δεύτερη του νίκη στη φετινή σεζόν, καθώς ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στο Grand Prix της Αυστραλίας. Ο Μονεγάσκος οδηγός της Ferrari είδε πρώτος την καρό σημαία στο Άλμπερτ Παρκ σε έναν αγώνα που κράτησε την κορυφή με χαρακτηριστική ευκολία έχοντας εντυπωσιακό ρυθμό έναντι των αντιπάλων του. Ο Σέρτζιο Πέρεζ με τη Red Bull τερμάτισε δεύτερος, ενώ ο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes κατάφερε να ανέβει στο βάθρο παίρνοντας την 3η θέση. Στην 4η τερμάτισε ο Λιούις Χάμιλτον.

Ο αγώνας ήταν καταστροφικός για τον Μαξ Φερστάπεν. Ο Ολλανδός πιλότος της Red Bull όχι μόνο δεν κατάφερε να ακολουθήσει τον ρυθμό του Λεκλέρ σε κάποιο σημείο του αγώνα, αλλά αναγκάστηκε σε εγκατάλειψη στον 38ο γύρο, με το μονοθέσιό του να βγάζει καπνούς. Έτσι, μετά τη νίκη του στο προηγούμενο GP στη Σαουδική Αραβία, ο αγώνας στην Αυστραλία καταστράφηκε και έχασε αρκετό έδαφος στο κυνήγι του τίτλου.

Στην βαθμολογία των οδηγών, ο Σαρλ Λεκλέρ είναι πρώτος με 71 πόντους με αρκετή διαφορά από τον δεύτερο Ράσελ, ο οποίος έχει 37. Τρίτος ο Σάινθ με 33, ενώ ακολουθούν οι Πέρεζ (30) και Χάμιλτον (28). Στην 6η θέση με 25 ποντους ο Μαξ Φερστάπεν.

Πού κρίθηκε η νίκη

Η νίκη του Λεκλέρ στο GP της Αυστραλίας κρίθηκε στον ρυθμό της Ferrari του Μονεγάσκου. Δεν δυσκολεύτηκε να ανοίξει τη διαφορά του από τον Μαξ Φερστάπεν, ενώ φάνηκε να λειτουργεί καλύτερα με τη μέση, αλλά και με την σκληρή γόμα. Η εκκίνηση του αγώνα ήταν καθαρή. Ο Λεκλέρ και ο Φερστάπεν ξεκίνησαν καλά, με τον Μονεγάσκο να κρατάει χωρίς πρόβλημα τη θέση του και τον Ολλανδό να ακολουθεί.

Η εγκατάλειψη του Σάινθ στον δεύτερο γύρο είχε αποτέλεσμα να μπει το αυτοκίνητο ασφαλείας νωρίς στον αγώνα. Στην απόσυρσή του, η κατάσταση δεν άλλαξε δραματικά. Ο Λεκλέρ άνοιξε τη διαφορά του, με τον Φερστάπεν να διαμαρτύρεται για φθορά στα ελαστικά του. Οι Φερστάπεν και Πέρεζ μπήκαν νωρίτερα από τους αντιπάλους τους στα πιτ για να βάλουν την σκληρή γόμα, καθώς αντιμετώπιζαν προβλήματα ντεγκρανταρίσματος με τη μέση.

Στον 24ο γύρο, ο Φέτελ έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου προκαλώντας δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας. Στην επανεκκίνηση του αγώνα και με εκμηδενισμένες διαφορές, ο Φερστάπεν έκανε την κίνησή του, όμως ο Λεκλέρ υπερασπίστηκε με επιτυχία την πρώτη θέση. Η Ferrari είχε καλύτερο ρυθμό και με τη σκληρή γόμα και ο Μονεγάσκος άνοιξε τη διαφορά του με άνεση, περίπου στα 5,5 δευτερόλεπτα. Εάν δεν υπήρχαν τα δύο αυτοκίνητα ασφαλείας, τότε η διαφορά ανάμεσα στον Φερστάπεν και τον Λεκλέρ, θα μπορούσε να είναι ακόμη μεγαλύτερη φανερώνοντας τον εκπληκτικό ρυθμό του οδηγού της Scuderia.

Η φάση του αγώνα

Ο αγώνας ήταν καταστροφικός για τον Μαξ Φερστάπεν. Ο Ολλανδός βρισκόταν αρκετά πίσω από τον πρωτοπόρο Λεκλέρ, όμως τα πράγματα έγιναν αρκετά χειρότερα. Στον 38ο γύρο ο Φερστάπεν αναγκάστηκε να σταματήσει το μονοθέσιό του, το οποίο έβγαζε και καπνούς.

Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull είπε ότι υπήρχε μια παράξενη μυρωδιά υγρού, πριν εγκαταλείψει. Μάλιστα, πήρε τον πυροσβεστήρα από τον κριτή για να σβήσει τη φωτιά μόνος του. Αυτή ήταν η δεύτερη φορά φέτος που ο Φερστάπεν εγκατέλειψε αγώνα, με το αυτοκίνητό του να εμφανίζει σοβαρά ζητήματα αξιοπιστίας, κάτι που φυσικά τον πάει πολύ πίσω στην διεκδίκηση του back to back τίτλου.

Ο οδηγός της ημέρας

Το κοινό της Formula 1 ψήφισε τον νικητή Σαρλ Λεκλέρ, ως τον οδηγό της ημέρας. Ήταν μία επιλογή απόλυτα δικαιολογημένη. Ο Μονεγάσκος οδηγός της Ferrari δεν κινδύνευσε σχεδόν καθόλου και εύκολα πήρε τη νίκη στην Αυστραλία.

Μάλιστα, ακόμη και προς το τέλος του αγώνα, με τον Φερστάπεν εκτός, ο Λεκλέρ συνέχιζε να πιέζει για ταχύτερο χρόνο. Η νίκη του στο Άλμπερτ Παρκ ήταν εμφατική και έδειξε τις προθέσεις του ενόψει της συνέχειας. Η βαθμολογική του συγκομιδή, άλλωστε, μαρτυρά ότι από νωρίς θέλει να γίνει το φαβορί για τον τίτλο.

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στον Αλεξάντερ Αλμπόν. Ο οδηγός της Williams ξεκίνησε τελευταίος, ωστόσο με μία καταπληκτική στρατηγική, κάνοντας πιτ στοπ πριν απ' το φινάλε, κατάφερε να μπει στην πρώτη δεκάδα και να πάρει πόντο.

Μας εξέπληξαν

Αναμφίβολα η διαχείριση των ελαστικών από τη Ferrari και τον Λεκλέρ. Κανείς δεν περίμενε, με βάση την εικόνα των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής, αυτό που συνέβη σήμερα: ο Μονεγάσκος και η Ferrari F1-75 μπορούσαν να θερμαίνουν, να κρατούν τη θερμοκρασία και να προστατεύουν τα ελαστικά όπως και όποτε ήθελαν - παρότι η RBR και ο Φερστάπεν έδειξαν καλύτεροι σε αυτό την Παρασκευή. Η νίκη του Λεκλέρ δεν ήταν απρόσμενη, αλλά ο περίπατός του προς αυτήν σίγουρα ήταν.

Μας εξέπληξε, επίσης, ο "περιορισμός της ζημιάς" από τη Mercedes. Με σοβαρά προβλήματα ακόμη στην κατανόηση και στη ρύθμιση της W13, ποιος θα περίμενε ότι ο Τζορτζ Ράσελ θα ήταν δεύτερος στη βαθμολογία και ο Λιούις Χάμιλτον μπροστά από τον Φερστάπεν; Η Mercedes έχει την αξιοπιστία που λείπει από τη Red Bull, και παραμένει απροσδόκητα μέσα στους τίτλους - ελπίζοντας να "ξεκλειδώσει" σύντομα τη δυναμική της W13.

Τέλος, μας εξέπληξε η McLaren που είχε διπλή είσοδο στην πρώτη εξάδα μετά τους αποκαρδιωτικούς πρώτους δύο αγώνες της. Η αγγλική ομάδα έλυσε κάποια από τα προβλήματά της, όμως υποστηρίζει ότι η βελτίωση της απόδοσης της MCL36 οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι το μονοθέσιο ταίριαζε πολύ στα χαρακτηριστικά του σιρκουί της Μελβούρνης.

Μας απογοήτευσαν

Σίγουρα η Red Bull Racing, που για δεύτερη φορά σε τρεις αγώνες βρέθηκε εμπρός σε ένα πρόβλημα αξιοπιστίας που δεν περίμενε - και δεν μπορεί καν να εξηγήσει ακόμα, λέγοντας πως ίσως καν μα μην έχει να κάνει με τον κινητήρα. Επίσης, δεν φάνηκε εξίσου αποτελεσματική με τη Ferrari στη διαχείριση ούτε της μαλακής ούτε -όπως φάνηκε σήμερα- της μέσης και της σκληρής γόμας.

Επίσης, απογοήτευσε η Alpine που δεν δείχνει να διαθέτει ακόμη τη λειτουργία και το βάθος να σταθεί στο ύψος του Φερνάντο Αλόνσο. Μια πιθανή θέση στο βάθρο πήγε στράφι λόγω των προβλημάτων αξιοπιστίας χθες, και της ατυχούς στρατηγικής της ομάδας σήμερα - που, ωστόσο, δεν βοηθήθηκε καθόλου και από το χρονισμό των οχημάτων ασφαλείας και το ρίσκο εκκίνησης με τη σκληρή γόμα.

Η μόνη πιο απογοητευτική ομάδα είναι η Aston Martin, που παραπαίει, έχοντας μέσα σε ενάμισι χρόνο μεταμορφωθεί από πρωταγωνίστρια σε κομπάρσο με τις επιλογές του Λόρενς Στρολ, ενώ απρόσμενη ήταν και η έλλειψη ανταγωνιστικότητας αυτό το τριήμερο της Haas. Στην Ίμολα, που θα έχει εφεδρικό σασί και η πίστα θα της ταιριάζει περισσότερο, ίσως επιστρέψει στη μάχη της μέσης δυναμικής.

Τι ακολουθεί

Μετά από τρεις αγώνες σε Μπαχρέιν, Σαουδική Αραβία και Αυστραλία, η Formula 1 ταξιδεύει για πρώτη φορά φέτος στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα, το τέταρτο Grand Prix της χρονιάς είναι το GP Εμίλια-Ρομάνια της Ιταλίας στην θρυλική Ίμολα.

Ο αγώνας της Ίμολα θα διεξαχθεί το τριήμερο 22, 23 και 24 Απριλίου. Το GP της Εμίλια-Ρομάνια θα είναι το πρώτο που θα έχει sprint race, δηλαδή έναν μισάωρο αγώνα που θα καθορίσει την κατάταξη της Κυριακής, αλλά και θα δώσει βαθμούς. Η ανυπομονησία για το GP είναι μεγάλο και τα φώτα είναι στραμμένα φυσικά στη Ferrari, η οποία θα τρέξει μπροστά στο κοινό της.

TAGS FORMULA 1 F1 GP ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ FERRARI MERCEDES F1 RED BULL ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ