Formula 1, GP Αυστραλίας: Πού κρίθηκε η pole position του Λεκλέρ και πού θα κριθεί o αγώνας
Ο Σαρλ Λεκλέρ και η Ferrari κατέκτησαν την pole position του GP Αυστραλίας με απρόσμενη διαφορά 0,3 δευτ. από τον Μαξ Φερστάπεν και τη Red Bull, αλλά τα πράγματα μπορεί να είναι πιο απρόβλεπτα μεταξύ τους στον αγώνα της Κυριακής (10/4).
Η γενικότερη εκτίμηση πριν τις δοκιμές κατάταξης του GP Αυστραλίας, 3ου φετινού γύρου της Formula 1 στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης, εκτίμηση που μοιραζόταν και η Ferrari, ήταν πως η Red Bull RB18 θα ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο αυτό το τριήμερο.
Η εκτίμηση αυτή έμοιαζε να επιβεβαιώνεται στις δύο πρώτες περιόδους (Q1 και Q2) των δοκιμών κατάταξης: ο Σέρχιο Πέρεζ και ο Μαξ Φερστάπεν ήταν εναλλάξ ταχύτεροι από τις Ferrari, παρότι το πλάνο της ομάδας του Μίλτον Κινς για τη δραστική μείωση του βάρους της RB18 -που είναι η φετινή της "αχίλλειος πτέρνα", και αποτέλεσμα της προσπάθειας να αντιμετωπίσει τις αναπηδήσεις στις ευθείες (porpoising)- θα εφαρμοστεί στον επόμενο αγώνα, της Ίμολα.
Όμως, τα πράγματα δεν ήταν όπως φαινόταν μετά το τέλος του Q2: η Ferrari είχε πολλή ακόμη ταχύτητα να βγάλει στην επιφάνεια, και το έκανε με τους δύο ταχύτερους γύρους στις δύο προσπάθειες του Q3 - πριν και μετά το ατύχημα του Φερνάντο Αλόνσο ακριβώς στο μέσον της διαδικασίας.
Η Ferrari F1-75 παρουσίαζε έντονες αναπηδήσεις (porpoising) στις ευθείες, χειρότερες από ό,τι στο Μπαχρέιν και στη Τζέντα, αλλά αυτό δεν είχε απολύτως καμία αρνητική επίδραση στην ταχύτητα του μονοθεσίου. "Αυτό δεν πειράζει και τόσο τους χρόνους μας, αλλά μόνο την άνεσή μας", επιβεβαίωσε ο Λεκλέρ. "Όμως δεν είμαι εδώ για να οδηγώ ένα άνετο αυτοκίνητο, αλλά ένα γρήγορο", συμπλήρωσε.
Αντίθετα, από χθες ο Φερστάπεν είχε προβλήματα με τη σταθερότητα της RB18 στα γρήγορα κομμάτια του σιρκουί (που είναι περισσότερα με το φετινό ανασχεδιασμό του Άλμπερτ Παρκ), και ειδικά στο πρώτο τμήμα του. "Δεν ήταν καλά τα πράγματα", είπε στο τέλος των κατατακτήριων ο Φερστάπεν. "Δεν αισθανόμουν και τόσο καλά με το αυτοκίνητο και τις δύο αυτές μέρες.
Δεν νομίζω ότι υπήρξε έστω ένας γύρος που να ένιωθα καλά με το αυτοκίνητο. Θα προσπαθήσουμε να το αναλύσουμε. Μέχρι στιγμής όλα είναι λίγο σκόρπια. Είμαι χαρούμενος με τη δεύτερη θέση, αλλά ως ομάδα θέλουμε περισσότερα", κατέληξε ο πρωταθλητής.
Από ό,τι φάνηκε και από χθες και επιβεβαιώθηκε σήμερα, η Ferrari είναι ταχύτερη στις αργές στροφές και στην επιτάχυνση στην έξοδο από αυτές, ενώ η RB18 έχει ανώτερη τελική ταχύτητα. Αυτό σημαίνει ότι ίσως πάλι χρησιμοποιεί την πίσω πτέρυγα χαμηλότερης άντωσης, για να καλύψει την όποια υστέρησή της από τη Ferrari F1-75. Ακριβώς, δηλαδή, όπως έκανε στη Τζέντα.
Τι ισχύει για τον αγώνα της Αυστραλίας
Τα πράγματα, ωστόσο, μπορεί να γίνουν λίγο πιο απρόβλεπτα στο GP της Μελβούρνης που ξεκινά στις 08:00 π.μ. (ώρα Ελλάδας). Μια σημαντική παράμετρος που μπορεί να τα αλλάξει είναι ότι κατά πάσα πιθανότητα και εκτός ενός απρόοπτου στρατηγικού ρίσκου δεν θα χρησιμοποιηθεί η μαλακή γόμα - καθώς η Pirelli έχει φέρει στην Αυστραλία τη μαλακότερη από όλες (C5), ενώ η μέση είναι η C3 και η σκληρή η C2.
Η μαλακή C5 χρειάζεται δύο γύρους μέχρι να μπει στο θερμικό της παράθυρο λειτουργίας, κι έτσι θα χρησιμοποιηθεί μόνο αν κάποιος οδηγός θελήσει να ρισκάρει ή αν δεν έχει τίποτα να χάσει, προς το τέλος του αγώνα. Η πιθανότερη στρατηγική, όμως, είναι η εκκίνηση με τη μέση γόμα και η τοποθέτηση της σκληρής στο ένα και μοναδικό πιτ-στοπ.
Η διαχείριση της μέσης γόμας και η προστασία από τη φθορά των εμπρός ελαστικών θα είναι η κρισιμότερη, ίσως, παράμετρος του αγώνα. Και η Red Bull έδειξε στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής ότι το κατάφερνε αυτό πιο αποτελεσματικά, από ό,τι την ταχύτητά της σε έναν γύρο με τη μαλακή γόμα.
Στις χθεσινές ελεύθερες δοκιμές "ήμασταν λίγο πίσω από τη Ferrari [στην ταχύτητα σε έναν γύρο] αλλά στις συστοιχίες γύρων όλα ήταν πιο σταθερά και ωραία. Κάναμε ορισμένες καλές βελτιώσεις", είπε ο Φερστάπεν. Και ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ το επιβεβαίωσε: "Ξεκινήσαμε λιγάκι μακριά από το 'παράθυρο' [απόδοσης], αλλά τώρα μπήκαμε σε αυτό και το αυτοκίνητο άρχισε να ανταποκρίνεται περισσότερο".
Η RB18 ήταν περίπου ένα δέκατο ταχύτερη από τη Ferrari στις συστοιχίες γύρων με τη μέση γόμα - αν και πάντα πρέπει να υπολογίζουμε τις (άγνωστες) διαφορές στο φορτία καυσίμων. Η παρεμφερής απόδοση των δύο μονοθεσίων προϊδεάζει για μία ακόμη αμφίρροπη μάχη, όπως στο Σακίρ και στη Τζέντα, που θα κριθεί στα πιτς και στις ζώνες DRS της Μελβούρνης.