Formula 1, GP Αυστρίας: Επιστροφή στις νίκες με άγχος για Λεκλέρ, δεύτερος ο Φερστάπεν, ξανά βάθρο ο Χάμιλτον
Ο Σαρλ Λεκλέρ πήρε τη νίκη στο GP της Αυστρίας, την πρώτη του μετά τον 3ο αγώνα της σεζόν στην Αυστραλία. Δεύτερος ο Φερστάπεν, ενώ ακόμη ένα βάθρο για τον Λίουις Χάμιλτον.
Ο Σαρλ Λεκλέρ είδε πρώτος την καρό σημαία στο GP της Αυστρίας, έχοντας μεγάλο άγχος, καθώς αντιμετώπιζε πρόβλημα με τα πετάλιά του στους τελευταίους γύρους. Στην δεύτερη θέση ο Μαξ Φερστάπεν, στον οποίο δεν βγήκε η στρατηγική που ακολούθησε, ενώ δεν μπορούσε να ακολουθήσει τον ρυθμό της Ferrari. Ο Λιούις Χάμιλτον για τρίτη συνεχόμενη φορά μπόρεσε να συμπληρώσει το τρίτο σκαλί του βάθρου.
Ο Σαρλ Λεκλέρ είδε πρώτος την καρό σημαία στο GP της Αυστρίας, με μεγάλη νευρικότητα στους τελευταίους 10 γύρους λόγω δυσλειτουργίας του πεντάλ γκαζιού της Ferrari F1-75. Στην δεύτερη θέση ο Μαξ Φερστάπεν, λόγω προβλημάτων που αντιμετώπιζε στη διαχείριση όλων των τύπων ελαστικών, και τα οποία περιόριζαν σε μεγάλο βαθμό την ταχύτητα της RB18.
Ο Λιούις Χάμιλτον, για τρίτο διαδοχικό αγώνα, ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Όσον αφορά στην κατάταξη των οδηγών, στην κορυφή παραμένει ο Μαξ Φερστάπεν με 208 πόντους, ωστόσο έχει μειώσει ο Λεκλέρ, ο οποίος ακολουθεί με 170. Στην τρίτη θέση ο Μεξικανός της Red Bull με 151, που σήμερα δεν βαθμολογήθηκε.
Πού κρίθηκε η νίκη
Στην εκκίνηση του αγώνα ο Φερστάπεν διατήρησε το προβάδισμά του, με τον Λεκλέρ να ακολουθεί και τον Σάινθ να βρίσκεται στην 3η θέση. Ο Μογενάσκος δεν άφησε ωστόσο τον Ολλανδς της Red Bull να απομακρυνθεί και έμεινε κοντά του σε ζώνη DRS. Μετά από κάποιες προσπάθειες ο πιλότος της Ferrari μπόρεσε στον 12ο γύρο να περάσει στην πρωτοπορία.
Δύο γύρους αργότερα, ο Φερστάπεν άλλαξε την στρατηγική του και ήταν η στιγμή που ουσιαστικά έκρινε τον αγώνα. Μπήκε στα pits και έβαλε σκληρή γόμα ελαστικών. Επέστρεψε στον αγώνα 8ος, είχε καλό ρυθμό και γρήγορα ανέβηκε στην 3η θέση. Στον 27ο γύρο ο Λεκλέρ μπήκε να βάλει επίσης σκληρά ελαστικά, ενώ το ίδιο έπραξε και ο Σάινθ έναν γύρο αργότερα. Έτσι, ο Ολλανδός με 13 γύρους πιο φθαρμένη γόμα επέστρεψε πρώτος.
Οι δύο Ferrari κινούνταν ταχύτερα και δεν άργησαν να πάρουν ξανά τα ηνία. Μάλιστα, ο πρωτοπόρος Λεκλέρ έχτιζε την διαφορά του, με τον Φερστάπεν να ξαναμπαίνει στα pits για να τοποθετήσει ακόμη μία φορά τα σκληρά ελαστικά. Την ίδια ώρα ο Χάμιλτον συνέχιζε να ανεβαίνει δίνοντας ωραίες μάχες
Στον 49ο γύρο ο Λεκλέρ μπήκε ξανά στα pits, με τον Μονεγάσκο να προσπερνάει εκ νέου τον Ολλανδό, ο οποίος διαμαρτυρόταν για την πρόσφυσή του. Στο 54ο γύρο η εγκατάλειψη του Σάινθ είχε ως αποτέλεσμα εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Οι δύο πρωτοπόροι μπήκαν για αλλαγή ελαστικών, βάζοντας την μέση γόμα, ενώ στην 3η θέση ανέβηκε ο Χάμιλτον.
Ο Λεκλέρ ανέφερε πρόβλημα με την αίσθηση του γκαζιού και φάνηκε να δυσκολεύεται αρκετά τους τελευταίους γύρους. Ο Μονεγάσκος πάλευε να φτάσει το μονοθέσιο του και τα κατάφερε βλέποντας πρώτος την καρό σημαία.
Η φάση του αγώνα
Μία από τις φάσεις του αγώνα διαδραματίστηκε στον πρώτο γύρο. Ο Τζορτζ Ράσελ έδωσε μεγάλη μάχη με τον Σέρτζιο Πέρεζ. Ο Βρετανός έστειλε στην αμμοπαγίδα τον Μεξικανό της Red Bull, με τους αγωνοδίκες να ενημερώνουν ότι το συμβάν τέθηκε αμέσως υπό εξέταση και να τιμωρούν τον Βρετανό με πέντε δευτερόλεπτα.
Ο Ράσελ κατάφερε να τερματίσει στην 4η θέση παρόλα αυτά. Ωστόσο, δεν είχε την ίδια τύχη ο Μεξικανός. Ο Πέρεζ βρισκόταν στην τελευταία θέση και στον 27ο γύρο και αποφάσισε να εγκαταλείψει.
Από τις φάσεις του GP της Αυστρίας δεν θα μπορούσε να λείπει και η εγκατάλειψη του Σάινθ. Στον 54ο γύρο ο Ισπανός πίεζε να προσπεράσει τον Φερστάπεν, ωστόσο έσπασε το μοτέρ του. Το μονοθέσιο του τυλίχθηκε στις φλόγες, με τον ίδιο να βγαίνει με ασφάλεια από το αυτοκίνητό του.
Μας εξέπληξαν
Η Ferrari, τόσο για το γεγονός ότι αυτή τη φορά πήρε τις απολύτως σωστές στρατηγικές αποφάσεις -αποσιωπώντας την κατακραυγή που γνώρισε για το Σίλβερστοουν- αλλά κυρίως για το ότι κατάφερε να πετύχει την άρτια διαχείριση ελαστικών. Αυτή ήταν μια αρετή που μέχρι τον αγώνα της Βρετανίας είχε περάσει στα χέρια της RBR, αλλά η Scuderia κατάφερε και πάλι να αλλάξει τις ισορροπίες - τουλάχιστον στις καιρικές συνθήκες της Αυστρίας.
Εντυπωσιακός ήταν και ο Λιούις Χάμιλτον, που -μετά από επτά πρωταθλήματα- δουλεύει για μια θέση στο βάθρο όπως όταν διεκδικούσε τον τίτλο. Μαζί και η Mercedes, η οποία ανέστρεψε πλήρως τις εντυπώσεις από τα δύο ατυχήματα στις δοκιμές κατάταξης, κατάφερε να συλλέξει δεδομένα για τον αγώνα και κέρδισε με άνεση τις Alpine και Haas. Και δρυός πεσούσης, δηλαδή της εγκατάλειψης μιας RBR και μιας Ferrari, ήταν εκεί για να ανέβει ξανά στο βάθρο.
Πέραν της Ferrari ηχηρές απαντήσεις με πράξεις έδωσε και ο οδηγός της Ακαδημίας της Scuderia, Μικ Σουμάχερ, με τη δεύτερη διαδοχική του βαθμολόγηση - και κυρίως με το γεγονός ότι μπήκε στην εξάδα κερδίζοντας τον πολύ εμπειρότερο Κέβιν Μάγκνουεν. Η σύγκριση με τον Δανό είναι το βαρόμετρο, και ο νεαρός Γερμανός αρχίζει να αποδεικνύει ότι αξίζει περισσότερα από όσα πρόσφατα του επεφύλασσε ο Γκούντερ Στάινερ. Σπουδαίος ήταν, όλο το τριήμερο, και ο Λάντο Νόρις που μπήκε ανάμεσα στις δύο Haas με μια αργότερη McLaren.
Μας απογοήτευσαν
Ο Εστεμπάν Οκόν πήρε την 5η θέση, αλλά θεωρητικά ο Φερνάντο Αλόνσο έδειχνε ικανός να απειλήσει τις Mercedes, με βάση την εικόνα της Παρασκευής, αν δεν έμενε ακινητοποιημένος με ένα μηχανικό πρόβλημα στην εκκίνηση του γύρου σχηματισμού του αγώνα Sprint. Η Alpine πιέζει τη μηχανολογία της στα άκρα για να πλησιάσει στην κορυφή, οπότε τέτοια προβλήματα δεν είναι απρόσμενα. Ούτε και η σπατάλη του ταλέντου, για μία ακόμη φορά, του Φερνάντο.
Ο Πιέρ Γκασλί δέχθηκε δύο ποινές 5'' σε ένα κακό τριήμερο του ίδιου και της Alpha Tauri, η Aston Martin αντίστοιχα σπαταλά το ταλέντο του εμπάστιαν Φέτελ, ενώ η Ferrari δεν δείχνει να καταφέρνει ακόμα να απαλλαγεί από τους δαίμονες της αναξιοπιστίας της F1-75 - και αυτό είναι σημαντικό αν θέλει να μείνει με αξιώσεις στον πρωταθλητισμό στο δεύτερο μισό της σεζόν.
Ο οδηγός της ημέρας
Το κοινό της Formula 1 ψήφισε τον Μικ Σουμάχερ ως τον οδηγό της ημέρας στο GP της Αυστρίας. Δίκαιο αποτέλεσμα πέρα για πέρα. Ο Γερμανός της Haas επιβεβαίωσε πως βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση τερματίζοντας στην έκτη θέση δίνοντας πολύ καλές μάχες, αλλά και αξιοποιώντας εγκαταλείψεις.
Κατάφερε μάλιστα να νικήσει και τον team-mate του, Κέβιν Μάγκνουσεν, ο οποίος ολοκλήρωσε τον αγώνα στην 8η θέση. Μετά τους πρώτους βαθμούς της καριέρας του στο Σίλβερστοουν, πανηγύρισε και την υψηλότερή του θέση.
Τι ακολουθεί
Έπειτα από Grand Prix σε δύο συνεχόμενες εβδομάδες, οι οδηγοί και οι ομάδες θα έχουν περιθώριο ξεκούρασης περίπου δύο εβδομάδων. Η Formula 1 ταξιδεύει στη συνέχεια στη Γαλλία για τον 12ο αγώνα της σεζόν.
Το τριήμερο ξεκινάει στις 22 Ιουλίου με τις ελεύθερες δοκιμές, το Σάββατο στις 23 είναι οι κατατακτήριες δοκιμές (17:00), ενώ την Κυριακή (24/7) ο αγώνας (16:00).