Formula 1, GP Αυστρίας: Επιβλητική pole position του Φερστάπεν για τον αγώνα Sprint
Ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε κυριαρχικά την pole position για το σημερινό αγώνα Sprint του GP Αυστρίας, με μισό δευτερόλεπτο διαφορά από τον ομόλογό του στη Red Bull Σέρτζιο Πέρεζ και από τον Λάντο Νόρις της McLaren.
Μετά την pole position του κυριακάτικου GP Αυστρίας που κατέκτησε χθες, ο Μαξ Φερστάπεν της Red Bull Racing πέτυχε και τη σημερινή για τον αγώνα Sprint που θα διεξαχθεί αργότερα σήμερα (1/7, 17:30), στο πλαίσιο του 9ου φετινού αγωνιστικού τριημέρου της Formula 1.
Η διαφορά είναι ότι ενώ χθες την κέρδισε οριακά από τον Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari, σήμερα την κατέκτησε επιβλητικά - με διαφορά από μισό δευτερόλεπτο και πάνω από κάθε άλλον, συμπεριλαμβανομένου και του Σέρτζιο Πέρεζ που έκανε το 1-2 για τη Red Bull για πρώτη σειρά εκκίνησης του σημερινού μικρού αγώνα Sprint.
Καίριο ρόλο στη διεύρυνση των διαφορών έπαιξε η αλλαγή του σκηνικού του καιρού. Πριν το του Sprint Qualifying έβρεχε στην πίστα του Σπίλμπεργκ, η πίστα κηρύχθηκε βρεγμένη από την οργάνωση πριν το ξεκίνημα αυτών των κατατακτήριων, αλλά η ιδανική γραμμή είχε πια στεγνώσει για να χρησιμοποιηθούν τα σλικς (μόνο οι δύο Williams δοκίμασαν αρχικά τα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής).
Η βροχερή πίστα απάλλαξε τους οδηγούς από την υποχρέωση να χρησιμοποιούν συγκεκριμένους τύπους ελαστικών σε καθεμία από τις τρεις περιόδους του Sprint Qualifying. Φυσικά, τα διαθέσιμα σετ ελαστικών για το τριήμερο είναι περιορισμένα, συνεπώς αυτό ίσως να συνέβαλλε και στις μεγάλες διαφορές.
Αυτός είναι ίσως ο λόγος για τον οποίο στην τρίτη περίοδο ο Κάρλος Σάινθ σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του με τη μέση γόμα και περιορίστηκε στην 5η θέση με τη Ferrari SF-23 – ενώ στις πρώτες δύο περιόδους είχε ρυθμό ανταγωνιστικό του Φερστάπεν με τη μαλακή γόμα.
Αντίθετα, ο Σαρλ Λεκλέρ φάνηκε να βρίσκεται έξω από τα «νερά» του με τις ρυθμίσεις της έτερης SF-23 σε αυτές τις συνθήκες: τόσο στο SQ1 όσο και στο SQ2 προκρίθηκε οριακά και μόλις στα τελευταία λεπτά καθώς απειλήθηκε να μείνει εκτός. Και στο SQ3 ο Μονεγάσκος ήταν ένα δέκατο πίσω από τον Σάινθ, παρότι είχε την ταχύτερη μαλακή γόμα.
Αξίζει να σημειώσουμε, πάντως, ότι στο SQ1 απειλήθηκε με αποκλεισμό και ο Σάινθ, καθώς ένα πρόβλημα τον άφησε καθηλωμένο για τα περισσότερα λεπτά στο γκαράζ. Οι μηχανικοί κατάφεραν, όμως, να στείλουν τον Ισπανό στην πίστα στα τελευταία λεπτά, και εκείνος κατάφερε εντυπωσιακά να γράψει τον πρώτο χρόνο.
Σε αντίθεση με τη Haas που έλαμψε σε αυτές τις συνθήκες και έβαλε και τα δύο μονοθέσιά της μέσα στη δεκάδα, το σημερινό Sprint Qualifying ήταν καταστροφικό για τη Mercedes. Ο Λιούις Χάμιλτον αποκλείστηκε στην πρώτη περίοδο και έμεινε στην 18η θέση, καθώς ένας γρήγορος γύρος του σβήστηκε για υπέρβαση των ορίων της πίστας και στον τελευταίο του δεν ήταν ανταγωνιστικός, και επίσης συνάντησε και κυκλοφοριακό.
Ο Τζορτζ Ράσελ προκρίθηκε μεν στο SQ2, αλλά δεν έμελλε να βγει ξανά στην πίστα. Οι μηχανικοί της Mercedes εργάζονταν πυρετωδώς στην W14 για ένα προφανές πρόβλημα που εντέλει δεν κατάφεραν να επιλύσουν. Στη δεύτερη αυτή περίοδο ταχύτερος ήταν ο Φερστάπεν, αλλά με οριακή διαφορά 63 χιλιοστών από τον Σάινθ με τη μαλακή γόμα. Μαζί με τον Ράσελ αποκλείστηκαν και οι Άλμπον, Γκασλί, Τσουνόντα και Ντε Βρις, με έντονα προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης στα τελευταία λεπτά.
Τέλος, στο SQ3 ο Φερστάπεν με την πρώτη του προσπάθεια στο 1:04.613 ήταν 4 δέκατα ταχύτερος από τον Νόρις και μισό δευτερόλεπτο από τους Πέρεζ και Σάινθ (με τη μέση γόμα), ενώ ο Ολλανδός στο δεύτερο γύρο του κατέβασε άλλο ενάμισι δέκατο για να διαλύσει ολοκληρωτικά τον ανταγωνισμό.