FORMULA 1

Formula 1, GP Εμίλια Ρομάνια: Απόλυτη κυριαρχία Φερστάπεν στο σπίτι της Ferrari, ναυάγιο για Λεκλέρ - Σάινθ

Ο Μαξ Φερστάπεν στο Grand Prix της Εμίλια Ρομάνια
Ο Μαξ Φερστάπεν στο Grand Prix της Εμίλια Ρομάνια 2022 AP PHOTO/LUCA BRUNO

Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν κυρίαρχος στην έδρα της Ferrari, στο Grand Prix της Εμίλια Ρομάνια, καθώς είδε πρώτος την καρό σημαία μπροστά από Πέρεζ και Νόρις. Στην 6η θέση ο Λεκλέρ, ενώ εγκατέλειψε ο Σάινθ σε έναν καταστροφικό αγώνα για τη Scuderia.

Ο Μαξ Φερστάπεν έκανε το τέλειο τριήμερο στο Grand Prix της Εμίλια Ρομάνια. Μετά την pole της Παρασκευής, τη νίκη στο sprint race το Σάββατο, είδε πρώτος την καρό σημαία και στον αγώνα της Κυριακής. Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull πήρε την δεύτερη νίκη του στον τέταρτο αγώνα της σεζόν.

Οι κόκκινοι ταύροι έκαναν το 1-2, με τον Σέρτζιο Πέρεζ να τερματίζει στην δεύτερη θέση μπροστά από τον Λάντο Νόρις, ο οποίος εκμεταλλεύτηκε έξοδο του Λεκλέρ για να ανέβει στο βάθρο. Καταστροφικός αγώνας για τη Ferrari, με τον Μονεγάσκο να κατατάσσεται 6ος και τον Σάινθ να εγκαταλείπει. Στην 4η θέση ολοκλήρωσε τον αγώνα του ο Τζορτζ Ράσελ, ο οποίος έδωσε πολύτιμους βαθμούς στην Mercedes.

Στην κατάταξη των οδηγών, ο Μαξ Φερστάπεν με τον θρίαμβό του στην Ίμολα και τον εφιαλτικό αγώνα της Ferrari κατάφερε να μειώσει τη διαφορά του από τον πρωτοπόρο Σαρλ Λεκλέρ στους 27 βαθμούς.

Πού κρίθηκε η νίκη

Ο αγώνας κρίθηκε ουσιαστικά στην εκκίνηση. Με την πίστα να είναι βρεγμένη εξαιτίας της βροχής που είχε προηγηθεί άπαντες άρχισαν με ενδιάμεσα ελαστικά. Ο πρωτοπόρος Μαξ Φερστάπεν ξεκίνησε πολύ καλά, κάτι που δεν έκανε ο Σαρλ Λεκλέρ, ο οποίος είδε τους Σέρτζιο Πέρεζ και Λάντο Νόρις να τον προσπερνούν. Στον πρώτο γύρο εμφανίστηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω επαφής του Ρικιάρντο με τον Σάινθ, ο οποίος και εγκατέλειψε εφόσον κόλλησε στην αμμοπαγίδα.

Όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας αποσύρθηκε, τα πράγματα στις δύο πρώτες θέσεις δεν μεταβλήθηκαν. Λίγο πιο πίσω ο Λεκλέρ έκανε την κίνησή του και μπόρεσε στον 7ο γύρο να περάσει τον Νόρις για την 3η θέση. Εντυπωσιακός ήταν και ο Τζορτζ Ράσελ, ο οποίος εκκίνησε 11ος, αλλά κατάφερε να σκαρφαλώσει στην 5η θέση, τερματίζοντας εν τέλει 4ος.

Η πίστα στέγνωνε, η βροχή δεν ερχόταν και στον 19ο γύρο οι οδηγοί μπήκαν για σλικς ελαστικά (μέση γόμα). Ο Λεκλέρ καθυστέρησε έναν γύρο, μήπως καταφέρει να πετύχει το undercut, δίχως ωστόσο αποτέλεσμα. Στα μέσα του αγώνα ο Μαξ Φερστάπεν ανέβασε ακόμη περισσότερο τον ρυθμό του, με τη διαφορά του από τον δεύτερο Πέρεζ να είναι πάνω από δέκα δευτερόλεπτα.

Η φάση του αγώνα

Από τον 50ο γύρο και μετά οι τρεις πρώτοι μπήκαν για δεύτερη φορά στα πιτς για να βάλουν μαλακή γόμα, με τον Λεκλέρ να κάνει την αρχή και να δίνει στη συνέχεια μία μίνι μάχη με τον Νόρις, προκειμένου να ανακτήσει τον 3η θέση και να επιτεθεί στον Πέρεζ.

Ο Σαρλ Λεκλέρ πλησίασε τον Μεξικανό οδηγό της Red Bull στο μισό δευτερόλεπτο επιχειρώντας να ανέβει στη δεύτερη θέση. Ωστόσο, ο Μονεγάσκος υπέπεσε σε σοβαρό λάθος στον 53ο γύρο, όταν πάτησε άτσαλα πάνω σε ψηλό κερμπ, έκανε τετ-α-κε και προσέκρουσε ελαφρά στις μπαριέρες.

Στη συνέχεια μπήκε στα πιτς για αντικατάσταση του ρύγχους του με αποτέλεσμα να πέσει στην 9η θέση. Εν τέλει, ο Σαρλ Λεκλέρ τερμάτισε στην 6η θέση χάνοντας πολύτιμους πόντους.

Μας εξέπληξαν

Αναμφίβολα, η μεγαλύτερη έκπληξη αυτού του τριημέρου, αλλά και του αγώνα, ήταν η επιτυχία της RBR και του Φερστάπεν να ανεβάζουν γρήγορα τη θερμοκρασία των ελαστικών (κάθε τύπου γόμας) και να τα διατηρούν μέσα στο ιδανικό θερμικό παράθυρο λειτουργίας. Αυτό άλλαξε, αυτή τη φορά, την πλάστιγγα προς την πλευρά του πρωταθλητή, ενώ μέχρι την Αυστραλία ήταν ένα σοβαρό πρόβλημα για την ομάδα του Μίλτον Κινς.

Ο Πέρεζ απέδειξε, παράλληλα, πόσο πολύ ταιριάζει η RB18 στο οδηγικό του στιλ, με το πρώτο 1-2 της RBR μετά από έξι χρόνια (!). Ο Λάντο Νόρις πήρε το μέγιστο από τη McLaren, καθώς πριν λίγες εβδομάδες ένα βάθρο έμοιαζε αδιανόητο, ενώ ο Τζορτζ Ράσελ κολάκευσε και πάλι τη δύστροπη και προβληματική Mercedes W13 με την 4η θέση. Σε αυτές τις καιρικές συνθήκες ήρθε στη ζωή και η Aston Martin, και ο Σεμπάστιαν Φέτελ αξιοποίησε μια απρόσμενα ανταγωνιστική AMR22 με την 8η θέση, πίσω από τον Γιούκι Τσουνόντα που έκανε ίσως τον καλύτερό του αγώνα στη F1.

Μας απογοήτευσαν

Ο Σαρλ Λεκλέρ άρχισε να εμφανίζει τα πρώτα σπασίματα υπό την πίεση του πρωταθλητισμού, καθώς είχε πλέον περιορίσει αρκετά τα λάθη την ημέρα του αγώνα. Την ίδια στιγμή, η Ferrari είχε το πρώτο της ατυχές τριήμερο φέτος, διαπιστώνοντας ίσως ότι πλέον η άρτια ρύθμιση της F1-75 δεν αρκεί για να κερδίσει τη RBR και ότι χρειάζεται να επισπεύσει τις πρώτες αναβαθμίσεις του cavallino.

Με κάθε θερμοκρασία και συνθήκη στην Ίμολα, η Ferrari ήταν ένα επίπεδο κάτω από τη RBR στη διαχείριση των ελαστικών - και πλέον μπαίνει και αυτή στον πόλεμο τη πυρετώδους εξέλιξης των μονοθεσίων. Ο Κάρλος Σάινθ ήταν απλά άτυχος, καθώς έπεσε θύμα του γλιστρήματος του Ρικιάρντο στην πρώτη στροφή.

Η μέγιστη απογοήτευση όμως ήρθε από τον Λιούις Χάμιλτον και τη Mercedes, που δέχθηκαν γύρο από τους περσινούς τους αντιπάλους, τον Φερστάπεν και την RBR. Αν και ακόμη πιο δύσπεπτο για τον Χάμιλτον ήταν το γεγονός ότι ο Ράσελ κατάφερε να τερματίσει στην 4η θέση. Μετά την καρό σημαία, ο Τότο Βολφ απολογήθηκε στον Χάμιλτον για το μονοθέσιο που η Mercedes του έδωσε στην Ίμολα. Η Haas φάνηκε επίσης προβληματική στη διαχείριση των ελαστικών, ενώ η Alpine ήταν όλο το τριήμερο μακριά από τον καλό της εαυτό.

O οδηγός της ημέρας

Το κοινό της Formula 1 ψήφισε τον νικητή Μαξ Φερστάπεν ως τον οδηγό της ημέρας. Ο Ολλανδός οδηγός έκανε μία καλή εκκίνηση, δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα και πήρε μία πολύ άνετη νίκη.

Οδηγός της ημέρας θα μπορούσε βέβαια να αναδειχθεί και ο Τζορτζ Ράσελ. Ο 24χρονος οδηγός της Mercedes, παρά τα ψεγάδια του μονοθεσίου του, κατάφερε από την 11η θέση να τερματίσει τέταρτος δίνοντας πολύ καλές μάχες. Μέχρι και το τέλος του αγώνα κράτησε πίσω του έναν πιο έμπειρο πιλότο, τον Βαλτέρι Μπότας, και έφτασε σε ένα σημαντικό αποτέλεσμα για την ομάδα του.

Τι ακολουθεί

H Formula 1 ταξιδεύει σε ακόμη μία ήπειρο και μετακομίζει στις ΗΠΑ για την πέμπτη... στροφή της σεζόν. Από τις 6 έως τις 8 Μαΐου θα πραγματοποιηθεί το Grand Prix του Μαϊάμι. Πρόκειται για έναν αγώνα που άπαντες περιμένουν, καθώς η πίστα έχει μπει για πρώτη φορά στο καλεντάρι.

Εφόσον είναι ένα καινούργιο σιρκουί δεν αποκλείεται να υπάρξουν εκπλήξεις. Πάντως, το μόνο σίγουρο είναι πως Red Bull και Ferrari θα μεταφέρουν την μονομαχία τους στη Φλόριντα.

TAGS FORMULA 1 F1 RED BULL FERRARI ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ ΣΕΡΤΖΙΟ ΠΕΡΕΖ GP ΕΜΙΛΙΑ ΡΟΜΑΝΙΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ