FORMULA 1

Formula 1, GP Γαλλίας: Μεγάλη νίκη ο Φερστάπεν, καταστροφή για Λεκλέρ, στη 2η θέση ο Χάμιλτον

Ο Μαξ Φερστάπεν πανηγυρίζει τη νίκη του στη Γαλλία
Ο Μαξ Φερστάπεν πανηγυρίζει τη νίκη του στη Γαλλία 2022 AP PHOTO/MANU FERNANDEZ

Ο Μαξ Φερστάπεν, μετά από δύο αγώνες, επέστρεψε στις νίκες βλέποντας πρώτος την καρό σημαία στο GP Γαλλίας. Εκπληκτικός ο Χάμιλτον που τερμάτισε δεύτερος, καταστροφή για τον Λεκλέρ που εγκατέλειψε. Η Mercedes είχε δεύτερο οδηγό στο βάθρο, χάρη στον 3ο Ράσελ.

Μία μεγάλη νίκη πήρε ο Μαξ Φερστάπεν στο GP Γαλλίας. Ο Ολλανδός Παγκόσμιος πρωταθλητής είδε πρώτος την καρό σημαία μπροστά από τον δεύτερο Λούις Χάμιλτον, ο οποίος έκανε έναν πολύ καλό αγώνα, προσπερνώντας τον Σέρτζιο Πέρεζ, στην εκκίνηση. Η Mercedes κατάφερε να κάνει το 2-3, με τον Ράσελ να παίρνει την τρίτη θέση περνώντας τον Μεξικανό της Red Bull στον 50ο γύρο.

Καταστροφικός ήταν ο αγώνας για τον Σαρλ Λεκλέρ. Ο Μονεγάσκος οδηγός, αν και προπορευόταν, στον 18ο γύρο έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου και έπεσε πάνω στις μπαριέρες προκαλώντας την εγκατάλειψή του. Στην 5η θέση ολοκλήρωσε τον αγώνα του ο Σάινθ, ο οποίος ξεκίνησε από την τελευταία θέση.

Στην βαθμολογία, ο Ολλανδός είναι πρώτος με 233 πόντους, ενώ ο Μονεγάσκος ακολουθεί με 170, ενώ τρίτος είναι ο Μεξικανός της Red Bull, Σέρτζιο Πέρεζ με 163.

Πού κρίθηκε η νίκη

Στην εκκίνηση του GP Γαλλίας, ο Λεκλέρ κράτησε τη θέση του ξεκινώντας καλύτερα από τον Φερστάπεν. Στη συνέχεια ακολούθησε μάχη μεταξύ του Μονεγάσκου και του Ολλανδού. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής προσπαθούσε να μένει κοντά στον πιλότο της Ferrari αξιοποιώντας τη ζώνη του DRS.

Ο Λεκλέρ κατάφερε να ξεφύγει από τον Φερστάπεν, όμως στον 18ο γύρο όλα άλλαξαν. Ο Μονεγάσκος σύμφωνα με το team-radio αντιμετώπισε πρόβλημα στο πεντάλ του γκαζιού και προσέκρουσε μετωπικά στις μπαριέρες στη μέση της στροφής 11. Μάλιστα, μία κραυγή του στην ραδιοεπικοινωνία μαρτύρησαν την οργή του για την εξέλιξη του αγώνα του. Στις δηλώσεις του βέβαια μετά τον αγώνα αναφέρθηκε σε οδηγικό λάθος.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του, με τον Ολλανδό παγκόσμιο πρωταθλητή, κατά την αποχώρηση του safety car, να κρατάει άνετα την πρώτη θέση, με τους Χάμιλτον και Πέρεζ να ακολουθούν. Ο Μαξ Φερστάπεν πλέον είχε ξεκάθαρο προβάδισμα και με σκληρά ελαστικά πήγε έως το φινάλε. Άνοιγε τη διαφορά του από τον Λούις Χάμιλτον και είδε πρώτος την καρό σημαία, χωρίς κόπο.

Η φάση του αγώνα

Μία από τις φάσεις του αγώνα εκτυλίχθηκε στην εκκίνηση του GP Γαλλίας. Ο Σέρτζιο Πέρεζ δεν ξεκίνησε καλά, γεγονός που εκμεταλλεύτηκε ο Λούις Χάμιλτον. Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής προσπέρασε τον Μεξικανό ανεβαίνοντας στην τρίτη θέση.

Μάλιστα, όσο κυλούσε ο αγώνα μπορούσε να διευρύνει την διαφορά του, βγάζοντας άνετα τον δεύτερο οδηγό της Red Bull εκτός ζώνης DRS. Φυσικά, μετά την έξοδο του Λεκλέρ, ο Χάμιλτον ανέβηκε στη 2η θέση, την οποία διατήρησε έως το το φινάλε.

Λίγο πριν από το τέλος, υπήρξε και συζήτηση για μία επαφή μεταξύ Ράσελ και Πέρεζ. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν πως πρόκειται για αγωνιστικό συμβάν, επομένως δεν υπήρξε περαιτέρω έρευνα. Η μάχη των δύο συνεχίστηκε και στο 50ο γύρο μετά το τέλος ενός Virtual Safety Car, ο Βρετανός της Mercedes πήρε την τρίτη θέση.

O οδηγός της ημέρας

Το κοινό της Formula 1 ψήφισε τον Κάρλος Σάινθ ως τον οδηγό της ημέρας. Μία επιλογή απολύτως δίκαιη. Ο Ισπανός πιλότος της Ferrari ξεκίνησε από τις τελευταίες θέσεις εξαιτίας αλλαγών στη μονάδα ισχύος της. Ωστόσο, βήμα βήμα άρχισε να ανεβαίνει στην κατάταξη προσπερνώντας τα πιο αδύναμα μονοθέσια.

Μάλιστα, αξιοποίησε το safety car της εγκατάλειψης του team-mate του για αλλαγή ελαστικών. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια του αγώνα έφτασε μέχρι και την 3η θέση δίνοντας ωραία μάχη με τον Πέρεζ. Χρειάστηκε νέα αλλαγή ελαστικών πριν από το τέλος, όμως πάλι κατάφερε να πάρει την 5η θέση. Ο Σάινθ έδειξε πως βρίσκει τον ρυθμό του και μπορεί να πετύχει πράγματα.

Μας εξέπληξαν

Η Ferrari, που απέδειξε στις ευθείες και στις γρήγορες στροφές του Πολ Ρικάρ ότι με τη νέα της πίσω πτέρυγα έχει όντως εξανεμίσει το πλεονέκτημα τελικής ταχύτητας που είχε -πιο πολύ και πιο εμφανώς στο Μαϊάμι- η Red Bull RB18. Και επίσης, για δεύτερο διαδοχικό αγώνα, απέδειξε ότι είχε και καλύτερη διαχείριση των ελαστικών, σε μια τόσο ζεστή ημέρα ειδικά. Από τη Ferrari δεν λείπει το μονοθέσιο, αλλά οι γύρω παράμετροι, για να κάνει πρωταθλητισμό, προς το παρόν τουλάχιστον.

Η αρτιότητα του Φερστάπεν, με την αυτοπεποίθηση του πρωταθλητή και με την ωρίμανση από το περσινό του βίωμα απέναντι στον Χάμιλτον, δεν εκπλήσσει και τόσο - μάλλον θεωρείται δεδομένη. Αυτή που εκπλήσσει είναι μάλλον η τελειότητα της Mercedes, που έχει -σε αντίθεση με τη Ferrari- την εμπειρία να παίρνει τις σωστές αποφάσεις και να αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο ό,τι μπορεί να της δώσει ο προβληματικός εξοπλσιμός της. Ξέχωρα ότι έχει μάλλον το πιο αξιόπιστο μονοθέσιο όλων.

Τέλος, ο Κάρλος Σάινθ απέδειξε ξανά -για τρίτο διαδοχικό αγώνα- την πνευματική ακεραιότητα να παίρνει ό,τι καλύτερο από τη Ferrari και από τις στρατηγικές επιλογές στον αγώνα, και θα είχε ανέβει στο βάθρο αν δεν είχε ατυχήσει στο χρονισμό του οχήματος ασφαλείας που τον ανάγκασε να κάνει νωρίτερα το πρώτο πιτ-στοπ του, και να κάνει και δεύτερο αργότερα. Ο Ισπανός έχει το σθένος να πιστεύει ότι έχει ελπίδες για τον τίτλο, και το μεταφράζει σε οδηγικές επιδόσεις.

Μας απογοήτευσαν

Σίγουρα μας απογοήτευσε το γεγονός ότι η μάχη για τη νίκη ποτέ δεν δόθηκε μεταξύ του Λεκλέρ και του Φερστάπεν, που φαινόταν ότι θα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα: οι δύο διεκδικητές του τίτλου, μέχρι τη στιγμή του ατυχήματος του πρώτου, είχαν πια διαφοροποιήσει τη στρατηγική τους, και θα μείνει για πάντα η απορία αν ο Φερστάπεν με τα δύο pit-stops του θα είχε τη δυνατότητα να απειλήσει τον Λεκλέρ που είτε θα έκανε ένα, είτε σκόπευε να επαναλάβει την τακτική του overcut που υιοθέτησε στην Αυστρία, περνώντας δύο φορές τον Ολλανδό με πολύ πιο φρέσκα ελαστικά.

Το λάθος του Λεκλέρ ήταν μάλλον αποκαρδιωτικό παρά απογοητευτικό, δεδομένης της πίεσης για έναν πρωτάρη σε τέτοια πίεση πρωταθλητισμού. Ίσως απογοητευτική μπορεί να θεωρηθεί η ήττα του Σέρτζιο Πέρεζ από τις δύο Mercedes, παρά την ανώτερή του RB18. Όμως, ο Μεξικανός ποτέ δεν την έφερε όλο αυτό το τριήμερο στα οδηγικά του μέτρα, από άποψη ρυθμίσεων, σε ένα σιρκουί που δεν του ταίριαξε ό,τι κι αν δοκίμασε.

Απογοητευτικό είναι, τέλος, και το γεγονός ότι η Alpine δεν είναι σε θέση να προσφέρει στον Φερνάντο Αλόνσο, τον σπουδαιότερο οδηγό της γενιάς του, ένα μονοθέσιο ικανό για να μπει και ο Ισπανός στη μάχη του τίτλου - κάτι που θα ήταν φαντασμαγορικό, δεδομένων των επιδόσεών του όλο το χρόνο φέτος.

Τι ακολουθεί

H Formula 1 παραμένει στην Ευρώπη και η επόμενη στάση της και συγκεκριμένα η 13η είναι στην Ουγγαρία και στο περίφημο Hungaroring. Μάλιστα αυτό θα είναι το τελευταίο GP στο παγκόσμιο πρωτάθλημα πριν από το διάλλειμα για το καλοκαίρι.

Το τριήμερο στην Ουγγαρία ξεκινάει την επόμενη εβδομάδα στις 29 Ιουλίου με τις ελεύθερες δοκιμές. Το Σάββατο (30/7) στις 17:00 είναι οι κατατακτήριες και στις 16:00 την Κυριακή 31 Ιουλίου ο αγώνας.

TAGS FORMULA 1 F1 GP ΓΑΛΛΙΑΣ FERRARI RED BULL MERCEDES F1 ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ