Formula 1, GP Γαλλίας: Ο τουρίστας Φερστάπεν, ο ταύρος Σάινθ, ο αγανακτισμένος Λεκλέρ και ο ντεφορμέ Πέρεζ
Αυτά είναι τα TOP-5 συμπεράσματα από το GP Γαλλίας για την Formula 1, όπου Μαξ Φερστάπεν πήρε την 7η φετινή του νίκη και έκανε ένα ακόμη βήμα προς την κατάκτηση του τίτλου.
Δωδέκατος αγώνας της σεζόν, προτελευταίος πριν το διάλειμμα του Αυγούστου και ένα ακόμη Γκραν Πριν στο οποίο Λεκλέρ και Ferrari χάνουν τη νίκη από δικά τους λάθη… Αυτά είναι τα TOP-5 συμπεράσματα από το GP Γαλλίας 2022.
01. Ο περίπατος του Φερστάπεν
Όλα άρχισαν στη μάχη του Σαββάτου για την pole position και τελείωσαν στους πρώτους 10 γύρους του αγώνα, όταν ο Μαξ Φερστάπεν είδε ότι δεν μπορεί να προσπεράσει τον Λεκλέρ στα ίσια, μένοντας μάλιστα εκτός DRS και μπαίνοντας νωρίς για νέα ελαστικά.
Η έξοδος και εγκατάλειψη του Λεκλέρ όμως στον 18ο γύρο, έκανε τον υπόλοιπο αγώνα απλό περίπατο για τον Ολλανδό. Στους επόμενους 35 γύρους ο Φερστάπεν έκανε τουρισμό. Δεν απειλήθηκε από κανένα, δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα, σχεδόν τον χάσαμε από τις οθόνες μας και όλα κύλισαν γι’ αυτόν ήρεμα και ήσυχα, μέχρι την καρό σημαία και την 7η φετινή του νίκη.
Το καλύτερο όπλο του Φερστάπεν είναι η ψυχολογία του. Βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην καλύτερη φάση της καριέρας του. Έχει ήδη κερδίσει ένα (αγχωτικό) Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, δείχνει πλέον πολύ πιο ώριμος εντός κι εκτός πίστας, έχει φέτος ένα από τα δύο ταχύτερα μονοθέσια του γκριντ, έχει ήδη εξασφαλίσει 63 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο Λεκλέρ και η ομάδα του λειτουργεί με αμεσότητα και σοβαρότητα – αντίθετα με τη Ferrari.
Έχει με δυο λόγια τον πρώτο λόγο για την κατάκτηση του φετινού τίτλου.
02. Ο αγανακτισμένος Λεκλέρ
Τελικά τι έφταιξε; Ήταν λάθος του Σαρλ Λεκλέρ ή βλάβη του γκαζιού; Ο Μονεγάσκος πήρε την ευθύνη πάνω του για την εγκατάλειψη στη Le Beausset, η τρίτη για φέτος ενώ οδηγούσε προς τη νίκη. Μηχανικός της Ferrari ωστόσο φέρεται να είπε ότι είχε κολλήσει το γκάζι, όπως ακριβώς εννόησε αρχικά στο team radio ο Λεκλέρ, αμέσως μετά την έξοδο.
Αν ισχύει το δεύτερο, αυτή είναι μια από τις στιγμές που ο Σαρλ πρέπει να νιώθει πολύ μόνος. Στιγμές που τα έχει δώσει όλα, και ξαφνικά κάτι άλλο, κάτι έξω από τις δυνάμεις του, κάτι από την ομάδα ή το μονοθέσιό του, ρίχνει μια και ρίχνει την καρδάρα με το γάλα, εξανεμίζει όλα όσα είχε καταφέρει μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Ο Λεκλέρ στη Γαλλία “έκλεψε” την pole position από τον Φερστάπεν, ξεκίνησε πρώτος και απέκρουσε αποτελεσματικά τις επιθέσεις του Ολλανδού μέχρι που τον άφησε εκτός DRS.
Όλα έδειχναν ότι ο οδηγός της Ferrari είχε τον έλεγχο του αγώνα. Μόνο που δεν είχε τον έλεγχο του γκαζιού της F1-75 – είτε από βλάβη, είτε από λάθος. Αυτή η κραυγή στον ασύρματο, όταν εγκατέλειψε, ήταν κραυγή αγανάκτησης και απελπισίας μαζί…
Παρόλα αυτά, ο Λεκλέρ γνωρίζει καλά ότι δεν έχει κανένα νόημα να γκρινιάζει. Για να διατηρήσει τις ελπίδες του για τον τίτλο, πρέπει να βάλει το κεφάλι κάτω και να πιέσει τόσο τον εαυτό του, όσο και την Scuderia να βελτιωθεί σε αξιοπιστία και στρατηγική.
Θα τα καταφέρει; Το επόμενο Γκραν Πρι,στην Ουγγαρία, είναι σημείο κλειδί για τον Μονεγάσκο και την ομάδα του.
03. Σάινθ: ο κόκκινος ταύρος
Μπορεί η Red Bull να έχει το όνομα, ο Κάρλος Σάινθ είχε τη χάρη όμως στη Γαλλία. Ο Ισπανός ξεκίνησε από την τελευταία σειρά και πάλεψε σε όλο τον αγώνα.
Απέφυγε τα λάθη - σε αντίθεση με την ομάδα του - και αναρριχήθηκε μέχρι την τρίτη θέση, κερδίζοντας μια εκπληκτική μάχη με τον Πέρεζ, πριν μπει πάλι στα πιτς για να αλλάξει τα φθαρμένα Pirelli στη Ferrari του.
Αν δεν είχε την ποινή των 5’’, ίσως να πετύχαινε κάτι καλύτερο από την 5η θέση. Όσο για την ομάδα του, έχουν περάσει 12 Γκραν Πρι και ακόμη δεν έχει καταφέρει να βρει ρυθμό αγώνα.
Το να φτιάξεις ένα γρήγορο μονοθέσιο είναι εξαιρετικά σημαντικό, αλλά δεν αρκεί. Πρέπει να ξέρεις να κάνεις πρωταθλητισμό, και στη Ferrari όλα δείχνουν πως το έχουν ξεχάσει το συγκεκριμένο άθλημα...
Η εικόνα αυτή δεν ταιριάζει σε μια ομάδα που υποτίθεται ότι κυνηγά και τους δύο τίτλους: συχνές εγκαταλείψεις από βλάβες, στρατηγικά λάθη κατά τη διάρκεια του αγώνα και απροσεξίες όπως η σημερινή, που άφησαν τον Κάρλος να φύγει από τα πιτς ενώ ερχόταν η Williams του Άλμπον, με την οποία παραλίγο να συγκρουστεί.
Θα λυπήσω τους Τιφόζι, αλλά δεν βλέπω άμεση βελτίωση από τους Ιταλούς, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την εξέλιξη του πρωταθλήματος.
04. Ο ντεφορμέ Πέρεζ
Δεν μπήκε ποτέ στη μάχη, ούτε στο qualifying ούτε στον αγώνα. Στην εκκίνηση έχασε τη θέση του από τον Χάμιλτον, τον οποίο δεν κατάφερε ποτέ να απειλήσει στη συνέχεια.
Ούτε τον Σάινθ μπόρεσε να κρατήσει πίσω του, παρά τα φθαρμένα ελαστικά του Ισπανού, ενώ δυσκολεύτηκε πολύ και με τον Ράσελ, ο οποίος τον κυνήγησε λυσσασμένα, τον έπιασε στον ύπνο μετά το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και τον προσπέρασε τελικά με την υποδεέστερη Mercedes του.
Ο Πέρεζ δείχνει ντεφορμέ στους τελευταίους αγώνες, σαν να έχει γίνει με κάποιο τρόπο ξεκάθαρα ο Νο2 οδηγός της Red Bull, ο οποίος είναι εκεί για να μαζεύει βαθμούς για την ομάδα και να βοηθά τον Μαξ όταν και όπως μπορεί.
Είναι άραγε τυχαίο που ο Τσέκο έχασε τη φόρμα του μετά τη νίκη του στο Μονακό; Όταν δηλαδή είχε βλέψεις για κυνήγι του τίτλου. Συμπτώσεις…
05. Η αλεπού Mercedes
Άλλο ένα βάθρο για τη γερμανική ομάδα – διπλό μάλιστα! Ο Λιούις Χάμιλτον γιόρτασε την 300ή συμμετοχή του σε αγώνα της Formula 1 με το καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα: τη δεύτερη θέση. Θα ήθελε βέβαια να έχει ένα ικανότερο μονοθέσιο για να επαναλάβει τις περσινές του μάχες με τον Φερστάπεν.
Η Mercedes εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο το ότι ο Σάινθ ήταν εξαρχής εκτός μάχης και το ότι ο Λεκλέρ εγκατέλειψε, μαζεύοντας πολύτιμους βαθμούς - κάτι στο οποίο φέτος η γερμανική ομάδα έχει γίνει... "εξπέρ"! Έδειξε επίσης πως χάρη στους εξαιρετικά ικανούς Λιούις και ο Τζορτζ Ράσελ, μπορεί πλέον να κερδίσει ακόμη και την ταχύτερη Red Bull όταν ο οδηγός της – εν προκειμένω ο Πέρεζ – δεν είναι σε καλή φόρμα.
Όσο για το συμβάν μεταξύ Ράσελ και Πέρεζ στη στροφή 8, οι αγωνοδίκες καλώς δεν έδωσαν συνέχεια.