FORMULA 1

Formula 1, GP ΗΠΑ: Ο Φερστάπεν πήρε τη νίκη και η Red Bull πανηγύρισε τον τίτλο στους κατασκευαστές

Ο Μαξ Φερστάπεν στο GP των ΗΠΑ
Ο Μαξ Φερστάπεν στο GP των ΗΠΑ 2022 AP PHOTO/ERIC GAY

Ο Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος έχει εξασφαλίσει ήδη το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, κατέκτησε τη νίκη στο GP των ΗΠΑ δίνοντας μάχη με τον Λούις Χάμιλτον στους τελευταίους γύρους του αγώνα. Η Red Bull κατέκτησε τον τίτλο των κατασκευαστών, έπειτα από οκτώ χρόνια.

Ο Μαξ Φερστάπεν είδε πρώτος την καρό σημαία στο GP των ΗΠΑ και η Red Bull εξασφάλισε τον τίτλο στους κατασκευαστές, έναν αγώνα μετά τον τίτλο του Ολλανδού στους οδηγούς. Η αυστριακή ομάδα βρέθηκε στην κορυφή έπειτα από οκτώ χρόνια, μία επιτυχία που έφερε συναισθηματική φόρτιση εξαιτίας του θανάτου του Ντίτριχ Μάτεσιτς.

Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έδωσε μία μεγάλη μάχη με τον Λούις Χάμιλτον, ο οποίος τερμάτισε δεύτερος και έχασε μεγάλη ευκαιρία για να πάρει την πρώτη του φετινή νίκη.

Στην τρίτη θέση ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Σαρλ Λεκλέρ, ο οποίος αν και εκκίνησε 12ος, προσπάθησε να πάρει τη νίκη. Τέταρτος τερμάτισε ο Σέρτζιο Πέρεζ.

Πού κρίθηκε η νίκη

O Μαξ Φερστάπεν πέρασε στην πρώτη θέση στην εκκίνηση του GP των ΗΠΑ, με τον poleman Κάρλος Σάινθ να έχει την ίδια ώρα τετ-α-κε. Ο Ράσελ προσέκρουσε στη Ferrari (που συνέκλινε προς την εσωτερική) στην πρώτη στροφή, με τον Βρετανό να δέχεται ποινή και τον Ισπανό να εγκαταλείπει.

Η τράπουλα ανακατεύτηκε μετά τα πιτ-στοπ για σκληρή γόμα ελαστικών, με τον Φερστάπεν να εξακολουθεί ωστόσο να είναι πρώτος. Στον 18ο γύρο ο Μπότας προκάλεσε αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο αποχώρησε στον 21ο γύρο, ενώ επέστρεψε για δεύτερο ατύχημα λίγο αργότερα. Ο Παγκόσμιος πρωταθλητής συνέχισε να ηγείται με τον Χάμιλτον να ακολουθεί.

Στον 34ο γύρο ο Φερστάπεν μπήκε για αλλαγή ελαστικών. Υπήρξε πρόβλημα με το αερόκλειδο, με αποτέλεσμα να χάσει 11 δευτερόλεπτα και να βρεθεί πίσω από τον Χάμιλτον και τον Λεκλέρ. Αφού προσπέρασε τον Μονέγασκο, η μάχη στη συνέχεια επικεντρώθηκε ανάμεσα στον Ολλανδό και τον Βρετανό πρωταθλητή.

Ο Φερστάπεν πλησίασε τον Χάμιλτον και στον 50ο γύρο ο Ολλανδός κατάφερε να βρεθεί ξανά στην κορυφή της κούρσας. Μάλιστα, διαμαρτυρήθηκε ο Βρετανός για εξόδους του Φερστάπεν, με την Red Bull να νουθετεί επίσης τον οδηγό της.

Ο Ολλανδός οδηγός διεύρυνε περισσότερο τη διαφορά τους στους τελευταίους γύρους και έτσι είδε πρώτος την καρό σημαία.

Η φάση του αγώνα

Η φάση του αγώνα διαδραματίστηκε στον 22ο γύρο του GP. Συγκεκριμένα ατύχημα είχαν σε μία μεταξύ τους μάχη οι Στρολ και Αλόνσο. Ο Ισπανός προσπάθησε να περάσει τον Στρολ, αλλά ο Καναδός συνέκλινε προς τα αριστερά.

Ακούμπησαν με πολύ υψηλή ταχύτητα, η Alpine σηκώθηκε για λίγα δευτερόλεπτα με το ρύγχος στον αέρα και προσέκρουσε ελαφρά στις μπαριέρες. Μάλιστα, εν αντιθέσει με τον Στρολ που εγκατέλειψε, ο Φερνάντο Αλόνσο μπήκε στα πιτς και συνέχισε τον αγώνα του.

Ο οδηγός του αγώνα

Το κοινό της Formula 1 ψήφισε τον Σεμπάστιαν Φέτελ ως τον οδηγό της ημέρας. Ο Γερμανός πιλότος της Aston Martin, ο οποίος δίνει τις τελευταίες παραστάσεις στο άθλημα, τερμάτισε στην 8η θέση.

Ο Φέτελ ακολούθησε στρατηγική, η οποία τον έφερε στις ψηλές θέσεις, έδωσε μερικές ωραίες μάχες και τελείωσε τον αγώνα μέσα στην δεκάδα.

Μας εντυπωσίασαν

Στις ιδιαίτερες συνθήκες της πίστας του Όστιν, η Red Bull RB18 απέδειξε ότι είναι ένα μονοθέσιο παντός εδάφους και συνθηκών, καθώς ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε με άνεση συντηρώντας άρτια τη μαλακότερη μέση γόμα του και ενώ βρέθηκε 6 δευτερόλεπτα μακριά από τον Χάμιλτον 15 γύρους πριν το τέλος, λόγω του προβλήματος με το αερόκλειδο στο δεύτερο πιτ-στοπ του.

Όμως, οι πλέον εντυπωσιακοί της ημέρας ήταν οι πρώην πολυπρωταθλητές της F1. Ο Λιούις Χάμιλτον και η Mercedes αξιοποίησαν άρτια το γεγονός της χρήσης των σκληρότερων ελαστικών και πήραν και το τελευταίο δέκατο του δευτερολέπτου που είχε να δώσει η βαρέως αναβαθμισμένη W13 - φτάνοντας πιο κοντά από ποτέ στην πρώτη τους φετινή νίκη. «Τόσο κοντά, αλλά και τόσο μακριά», μάλλον, όπως είπε στο τέλος ο Λιούις.

Έπειτα, ο Σεμπάστιαν Φέτελ κατάφερε να ανελιχθεί από την 13η θέση -λόγω μιας αντίστοιχα καταστροφικής αργοπορίας στο δεύτερο πιτ-στοπ του- στην 8η, ενώ ο Φερνάντο Αλόνσο κατάφερε να ανέβει μία παραπάνω παρότι νωρίτερα ενεπλάκη σε ένα σφοδρό ατύχημα με τον λανς Στρολ που απογείωσε την Alpine του και τη έστειλε να προσκρούσει στις μπαριέρες. Ο ψυχισμός ενός τόσο μεγάλου παγκόσμιου πρωταθλητή, και στους τρεις, δεν σβήνει ποτέ.

Μας απογοήτευσαν

Πέραν του ότι στους τελευταίους αγώνες ο Τζορτζ Ράσελ δείχνει να χάνει την επαφή με τον Χάμιλτον και με τον καλό του εαυτό, στην πρώτη στροφή έκανε το λάθος που έβγαλε από τη μάχη τον Κάρλος Σάινθ. Από την άλλη, αν ο Σάινθ δεν είχε κάνει τόσο φτωχή εκκίνηση, δεν θα βρισκόταν σε τόσο ευάλωτη θέση. Αν και, βεβαίως, ήταν απλώς ένα αγωνιστικό συμβάν.

Η Ferrari είχε την τύχη να χρησιμοποιηθούν οι σκληρότερες γόμες και να μην πασχίσει με την υπερθέρμανση της μαλακής, και έκανε τα πάντα τέλεια -αξιοποιώντας και την τύχη του δωρεάν πιτ-στοπ με το πρώτο όχημα ασφαλείας- για να ανεβάσει τον Λεκλέρ από τη 12η στην 3η θέση.

Όμως, εξακολουθεί να παραμένει απογοητευτικό ότι το μονοθέσιο που πρωταγωνιστούσε μέχρι τον Ιούλιο δεν έχει πια καμία δυνατότητα να ανταγωνιστεί την RBR, όπως φάνηκε όταν ο Λεκλέρ πέρασε στο δεύτερο πιτ-στοπ τον Φερστάπεν - και έχοντας υψηλότερη ρύθμιση του κινητήρα του βάσει της τελευταίας αναβάθμισης του έφερε η Scuderia εδώ. Και τώρα, οι Ιταλοί καλούνται να κλείσουν το χειμώνα ένα μεγάλο, πια, χάσμα από τη Red Bull, στη μετεξέλιξη των φετινών μονοθεσίων για το 2023.

Τι ακολουθεί

Τρεις αγώνες απομένουν για το τέλος της σεζόν 2022 στη Formula 1. To Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ταξιδεύει στο Μεξικό για το τριήμερο 28-30 Οκτωβρίου. Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι το Σάββατο (29/10) στις 23:00, ενώ ο αγώνας θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή (30/10) στις 22:00.

TAGS FORMULA 1 F1 ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ RED BULL ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ MERCEDES F1 FERRARI ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ ΤΖΟΡΤΖ ΡΑΣΕΛ GP ΗΠΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ