Formula 1, GP Ισπανίας: Ο Σαρλ Λεκλέρ "πέταξε" για την pole position
Ο Σαρλ Λεκλέρ πήρε την pole position στο GP της Ισπανίας την τέταρτή του του για τη φετινή σεζόν. Από τη δεύτερη θέση θα ξεκινήσει ο Μαξ Φερστάπεν, τρίτος ο Σάινθ.
Το προβάδισμα ενόψει του αγώνα της Κυριακής στο GP της Ισπανίας έχει ο Σαρλ Λεκλέρ. Ο Μονεγάσκος οδηγός της Ferrari ήταν ταχύτερος στις κατατακτήριες δοκιμές και πήρε την pole position στην Καταλωνία, την τέταρτή του τη φετινή σεζόν με χρόνο 1:18.750.
Ο Μαξ Φερστάπεν, έχασε ισχύ στον τελευταίο του γύρο και έμεινε δεύτερο με χρόνο 1:19.073, αν και έδειχνε στα προηγούμενα Q πως είναι ικανός για κάτι καλύτερο. Την τριάδα έκλεισε ο Κάρλος Σάινθ (1:19.166), ενώ ακολουθούν οι Τζορτζ Ράσελ και Κάρλος Σάινθ.
Ο εκθαμβωτικός γύρος του Σαρλ Λεκλέρ προέκυψε παρά την αφόρητη πίεση με την οποία φόρτωσε ο ίδιος τον εαυτό του, μετά από ένα τετ-α-κε που έκανε στον πρώτο του γρήγορο γύρο στο Q1. Ο Μονεγάσκος, έτσι, είχε μόνο μία ευκαιρία για την pole position στα τελευταία λεπτά του Q3 - και όχι μόνο την αξιοποίησε αλάνθαστα, αλλά και πέτυχε και έναν εκθαμβωτικό γύρο που πανηγύρισε δεόντως στη ραδιοεπικοινωνία.
Ο γύρος του αυτός κατέβασε για πρώτη φορά το περασμένο διήμερο το γύρο του Μονμελό κάτω από το 1:19, και άφησε τρία δέκατα πίσω τον μέχρι τότε ταχύτερο Μαξ Φερστάπεν - ο οποίος στο τέλος είπε ότι αντιμετώπισε ένα πρόβλημα απώλειας ισχύος της Red Bull RB18 την έξοδο της στροφής 3. Παρόλα αυτά, κατάφερε να αφήσει τον Κάρλος Σάινθ με της έτερη Ferrari 93 χιλιοστά πίσω του.
Η πρόοδος της Mercedes επιβεβαιώθηκε και σήμερα, καθώς ο Τζορτζ Ράσελ -έστω και για 27 χιλιοστά του δευτερολέπτου- πήρε την 4η θέση από τον Σέρζιο Πέρεζ, ενώ περίπου ένα δέκατο πιο πίσω ακολούθησε ο Λιούις Χάμιλτον για να επιστρέψει στην πρώτη εξάδα μετά το καταστροφικό του GP στο Μαϊάμι. H απόσταση 0,643'' της Mercedes -με τον Ράσελ- από την πολ ποζίσιον ήταν η μικρότερή της για φέτος.
Ο "ταχύτερος από τους υπόλοιπους" ήταν ο Βάλτερι Μπότας της Alfa Romeo, που ξεπέρασε τα χθεσινά του προβλήματα με τον κινητήρα. Στη μάχη αυτή θα ήταν και ο Λάντο Νόρις της McLaren, αν δεν ήταν μια παραβίαση των ορίων της πίστας στην οποία υπέπεσε στη στροφή 9 το τέλος του Q2, που ακύρωσε τον ταχύτερο γύρο του.
Αυτό επέτρεψε στον Μικ Σουμάχερ της Haas να μπει στη θέση του στην πρώτη δεκάδα, καθώς οι μηχανικοί της ομάδας αντιμετώπισαν με επιτυχία τα προβλήματα από τη φωτιά στα πίσω φρένα του στην 3η περίοδο των ελεύθερων δοκιμών.
Στις μεγάλες -αρνητικές- εκπλήξεις συγκαταλέγεται ο αποκλεισμός του Φερνάντο Αλόνσο στο Q1. Ο Ισπανός συνάντησε έντονο κυκλοφοριακό στη δεύτερή του προσπάθεια, αλλά έτσι κι αλλιώς είπε ότι το μονοθέσιο της Alpine δεν ήταν ικανό να ανέβει πάνω από την 12η-13η θέση στην αυριανή εκκίνηση. Το πιστοποίησε και ο Ετεμπάν Οκόν, που μετά βίας πέρασε στο Q2.
Αντίστοιχα απογοητευτική ήταν και η Aston Martin, παρότι είχε τον εκτενέστερο ανασχεδιασμό σε σχέση με όλα τα μονοθέσια αυτό το τριήμερο, και παρότι εμφανώς ο ανασχεδιασμός αυτός έχει επιρροές από τη Red Bull RB18. Αποκλείστηκαν στο Q1 και ο Σεμπάστιαν Φέτελ (16ος) και ο Λανς Στρολ (18ος). «Μου κάνετε πλάκα», είπε στη ραδιοεπικοινωνία ο Γερμανός, όταν έμαθε το αποτέλεσμά του.